Inlägg från: ensamhemma |Visa alla inlägg
  • ensamhemma

vuxna med adhd add as

har funderat så det knakar och kommit framtill ett beslut nu.....på tisdag ringer jag o bokar tid för abort.
    jag har redan ett 10-årigt barn som jag har fullt upp med,jag kan inte ta hand om ett barn till det är omöjligt,o det vore inte rättvist mot barnet heller.
    med andra ord,jag känner att jag ej är lämpad som mamma.
    har ej ngt säkert nätverk eller avlastning,har problem med gubben som inte gör nåt annat än irriterar mig,förväntar sig hemlagad mat varje dag,jag får ej gå som jag vill utan att först tala om det för han fast han gör exakt vad han känner för o jag vet inte ens vart o vem han träffar.
    han ljuger om allt,verkligen allt
    han är 43 år gammal o smygröker hhahahahahahahh
    har hittat sms till en annan kvinna i början av vårt förhållande men han lyckades snacka bort det såklart.
    han säger att han jobbar nätter men jag vet inte ens företagets namn. fattar ni vilken jäkla idiot jag har att göra med...

när jag ser honom känner jag sån stark avsmak och äckelkänslor för honom att jag bara önskar ibland att jag aldrig mött han,misstänker kraftigt att det är ngt fel på han.han kan inte vara frisk.
    men nu gör jag mig själv inte till nåt offer utan har gett tillbaka ordentligt verbalt och satt han på pottan,,,,om nån jäklas med mig så får den dubbelfalt tillbaka om ni hajar vad jag menar??är en mästare på att snacka sönder folk och knäcka deras dåliga ursäkter.

• ensamhemma
    Himmelkropp skrev 2009-04-12 11:45:17 följande:
    ensamhemma: Vi finns på avstånd som stöd. Hoppas att det hjälper lite. Jag håller med om att du bör bryta dig loss. Vad får din man pengar ifrån? Betalar han nåt till era gemensamma räkningar? Är ni skriva som sambo på papper?
    tack o lov är vi särbo,bor ett par hundra meter ifrån varandra,jag tog mina nycklar ifrån han förra veckan.
    han har bidragit när vi storhandlat o så o e väldigt generös med pengar o saker.
    han har otroligt mycket pengar under madrassen,vet ej hans bisyssla utan att han jobbar som vakt inom ett stort bolag det är det enda jag vet.
  • ensamhemma

gud vad jag hatar han,hans iskalla ögon o tomma ansiktsuttryck.
    det finns ingen glädje i den människan ingen spontanitet eller roliga upptåg.
    han är som en staty som sitter i soffan som en hövding.

jag slutade att serva han för längesen,jag är inte hans slav eller piga.
    jag har aldrig skrattat tillsammans med han utan han har skrattat åt mig.

en gång framför tv:n så ville jag småprata lite men han sa åt mig att vara tyst,så jag satte mig framför datorn o då sa han till mig att gå därifrån,jag får inte surfa eller chatta med andra när han är hemma hos mig.
    jag fick ett sånt utbrott och bad han dra åt helskotta,jag blev galen mitt i min vrede så tittat han iskallt på mig o säger: Hämta ett glas vatten.

gud vad jag avskyr den människan...hur kunde jag ge så lång tid av mitt liv till en galen psykopat mytoman?

• ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-04-14 09:06:17 följande:
    Idag är dagen då de känns som mitt liv kan börja om, ska till läkaren på Neuropsyk o få mediciner, nu kan de väl bara bli bättre?! Jg hoppas o tror så mycke på medicinerna men är rädd att det inte ska hjälpa, då är det verkligen "kört" finns inte så mycke mer att ge än de jag ska få, nåja positivt tänk var det Tänk på mig kl 15.Vad gör ni andra idag? Har ni härlig sol hos er med?
    lycka till idag,det kommer att gå jättebra =)
    här är det regningt o grått,blääää
  • ensamhemma

det första jag gjorde när jag vaknade var att ringa o boka tid för abort
    vet ni vad tanten säger i telefon svararen???
    vi kan inte ta emot fler samtal idag vänligen återkom en annandag.

men för h******e dom har ju telefontid mellan 8.00-14.00

vad håller dom på med?
    nue hela min dag fucked up bara för det.

man borde fan ringa o anmäla dom för så gör man inte,här sitter man med jordens problem på halsen och får höra sånt skit när man ringer,det e fan inte klokt.

• ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-04-14 11:44:25 följande:

ring till vårdcentralen eller annan instans de får hjälpa dig NU, även omd e själva inget kan göra så får de lotsa dig..
    jag ringde kvinnokliniken och tjatade så jag fick tid för att träffa läkare nästa tisdag....skam den som ger sig...åhh äntligen nu kan jag andas igen.
  • ensamhemma

Anonym (sjuk?) skrev 2009-04-14 12:37:43 följande:

Åh jag har sån ångest Skulle få börja på en aktivitet och allt var klart förutom att få sista godkänt från fk.. SUperglad över att ha hittat något jag vill så ringer jag för det och får NEKAT!!Hela min värld rasade.. fick nekat för dom ska ifrågasätta min sjukpenning om inte min psykläkare  skriver bättre sjukpapper..Är sjukskriven för ångest och depression men inga tabletter hjälper mig Ska till läkaren idag men jag har sån ångest för tänk om han inte skriver bättre och tänk om jag inte blir fortsatt godkänt sjukskriven och måste jobba från 1a maj? jag är inte frisk nog och imorron skulle jag på första möte med psykolog för samtal och vi skulle gå igenom min utredning oxå. men nu ringde dom och hon är sjuk. typiskt. Gah jag blir galen
    åh jag förstår att det känns skit,vadå begära bättre papper från din psykläkare?vilken dålig ursäkt.
    säg exakt till din läkare som du skrev här o överdriv t om lite så att han verkligen förstår att du inte är kapabel att börja jobba nu...lyckokramar
  • ensamhemma

idag ska jag till överläkaren för doshöjning av concertan(hoppas d hjälper)
    nu när jag gått på 2 ggr 18 mg så har jag inte fått nåt gjort,har inte dammsugit på snart 1 vecka....har ej haft lust att laga mat eller gå ut....är det inte meningen att den ska få igång en?

jaja får väl se vad hon beslutar.

har gjort en lista på mediciner jag vill ha: propavan som komplement till circadinet för jag sover ej på nätterna.
    lergigan eftersom jag ej får mer oxascand
    och theralendroppar dom är bra om jag har svårt att slappna av när jag ska sova.

o vet ni vad kära vänner...nu har det gått 4 dagar utan att psykopaten hört av sig o jag börjar känna mig mindre orolig och ångestfylld....styrkan är på väg tillbaka sakta men säkert så är jag mig själv igen.

lämnar han mig inte ifred framöver så anmäler jag han till polisen för trakasserier och psykisk misshandel. nobody puts baby in a corner!!!!!

• ensamhemma
    Himmelkropp skrev 2009-04-16 11:55:39 följande:
    I förhållanden skuldbelägger vi oss själva. Vi går in i desktruktiva förhållanden och sen ursäktar vår partners beteende med att "jag är svår att leva med, jag ska bättra mig, jag ska bli symtomfri" och symtomfri blir vi ALDRIG förrän vi kommer ut förhållandena. Jag är nästan symtomfri men de är också för att jag lever i ett odestruktivt förhållande.
    gissa om jag gjorde det? alltså skuldbelägde mig själv,jag har ju adhd det är mig det är fel på,han e ju normal så det han säger måste ju stämma???vilket planet befann jag mig på då under dom tankarna??
    jag ska verkligen jobba på att bryta mina mönster o sluta dras till destruktiva förhållanden,,,prio nr 1 förutom min älskade dotter såklart.
  • ensamhemma

Anonym (Skåne) skrev 2009-04-15 22:05:05 följande:

har kollat upp den spiralen som hon ville att jag skulle ta... den har som vanliga biverkningar.. humörsvängningar, nedstämdhet, huvudvärk och viktförändring.och det stod klart och tydligt att man inte ska ta den om man har migrän eller svår huvudvärk. och det har jag och det sa jag till gyn..suck... jaja... nu är det bestämt... om jag nu tar ut min kopparspiral så blir det till att använda gummi.. för inga förbannade hormoner kommer in i min kropp.. inte en gång till.. men jag måste fråga.. ni som har använt p-piller/hormonspiral.. har ni märkt någon skillnad mot när ni inte använde det så att säga??
    jag märkte stor skillnad efter att jag tog ut hormonspiralen,kände mig inte ett dugg deppig o låg längre.
    jag var som ett kolli när jag hade den skiten,jag tål inte hormoner tror jag.
Svar på tråden vuxna med adhd add as