Inlägg från: Kaldorei |Visa alla inlägg
  • Kaldorei

vuxna med adhd add as

HÄRLIGT! Grattis så mycket!

Själv har man stressmage över att man ska åka tåg tillgrannstaden i eftermiddag :S

ensamhemma skrev 2009-03-27 10:28:10 följande:
    Happy Birthday 2 me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!fyller 34 år idag,fast egentligen är jag bara 24 hihihiidag åker vi på en weekend till helsinki och det ska bli så kuuuul att få klä upp sig med nya fina kläder,min man har sett mig i mysdress det senate halvåret.kan inte säga nåt än att jag kan med handen på hjärtat säga att jag mår bra idag,sådär riktigt bra som man bara tror finns i filmer..kraaaamar om alla!
  • Kaldorei

Jag e rörig. mitt hem ser ut som ett helvete, å även om jag städar så ser det likadant ut på två röda..... har jättesvårt att ta tag i saker, tex städning (som e det jag har mest problem med) , skriva i papper och komma ihåg att lämna in. Och blir det för mkt att tänka på för mig, så fungerar jag inte alls å kan inte ta mig för att göra nånting, knappt ens gå på toaletten att kissa utan håller mig tills jag faktiskt verkligen MÅSTE gå å kissa..... ja, det var några saker... nu har ju jag inte nån diagnos än, men står i kö, å ja, enligt läkaren så verkade det vara mkt troligt att det kunde vara ADHD.

Anonym (Ironiskt?) skrev 2009-04-02 12:44:50 följande:

På vilket sätt tycker ni med diagnos ADHD att ni har allvarliga funktionsnedsättningar och problem? Min psykolog sa att jag nog inte får diagnosen även om jag har alla symtom, eftersom jag har ett jobb jag trivs med, har några få kompisar men ingen jag står nära, har en sambo som står ut med mina utbrott hittills....Jag vet inte riktigt vad som räknas som allvarliga svårigheter som uppstår pga symtomen som ingår i ADHD....
  • Kaldorei

Grattis, eller vad man ska säga =) hehe

Aquagreen skrev 2009-04-02 18:05:34 följande:
    Wii, Nu har jag varit på mitt samtal som varade i TIMMAR, träffat psykiater? + en ADHD/AS utb sköterska som igår i teamet, de hade fått alla papper o journaler redan + de som jag fyllt i, så nu är min utr "klar" el jag har iaf fått diagnoser, som jag visste ADHD o som jag misstänkte Aspbergers.Vet inte riktigt hur det känns ännu.Kommer få börja med Concerta 54 mg + 10 mg Ritalin o även få Litium.
  • Kaldorei

Ja, jag tänkte liksom det jag med! visst jag kommer säkert få panik å allt sånt ändå, men ALLA dagar behöver inte kännas totalt misslyckade kanske, utan man får reflektera över vad man faktiskt gjort som e bra, även om det bara e några småsaker som egentligen inte spelar nån roll liksom.

Himmelkropp skrev 2009-04-02 20:35:24 följande:
    Tror du blir mer positiv utav att skriva 5 saker som du har gjort under dagen som är bra. Du kommer med all säkerthet grejja alla "måsten" på ett mer effektivt sätt och nja inte kul kanske du inte kommer tycka om de men de får de gjort och de är skönt efteråt och till slut gör du de utav bara farten. De tar ett tag men de kommer, jag lovar *hihi
  • Kaldorei

Tack =) var nyklippt där.... nånting som borde göras snarast nu! hua.... ser ut som ett HELVETE i håret så snart tar jag fan saxen å klipper själv, fast jag vet att jag typ skulle DÖ om jag råkade göra nån sån sak.....

Himmelkropp skrev 2009-04-02 20:48:04 följande:
    Lägger självklart bloggen i favoriter på datorn.Fint kort på dig där i bloggen.
  • Kaldorei

Är det du som står på huset/lägenheten? vägrar han lämna dina nycklar så ring polisen helt enkelt! fast då gäller det förstås att det e du som står på boendet?

ensamhemma skrev 2009-04-04 16:52:13 följande:
    efter ett års psykisk misshandel har jag äntligen vågat dra mig ur, och för första gången så känner jag att jag kan stå för det.men han vägrar att lämna mina nycklar....jag fattar inte att jag lät mig tryckas ned av en idiot,varför stod jag ut så länge?han har bra ljugit manipulerat varit otrogen,kontrollerat varje steg jag tar,kollat min mobil,förbjudit mig att gå ut. ja ni fattar säkert helheten,orkar inte gå in på alla detaljer.men nu är jag fri fri fri,jag kan andas igen....ångesten poff väck....måste bryta detta destruktiva mönster att jämt råka ut för dåliga män....det e nu eller aldrig det gäller,min dotter ska inte växa upp o se sin mamma bli illa behandlad.....såsom jag gjorde som liten...fan vad jag är stark som äntligen frigjorde mig från fängelsevakten....borde anmäla han för psykisk misshandel
  • Kaldorei

Jävla skit! ringde till kommunen idag å hörde mig för om dagisplatsen, eftersom jag inte hört nåt från dem å jag har skrivit behovsdatum 4 maj....
    tydligen har jag inte sökt dagisplats i tid, så det kommer ju bli ramaskri ifrån soc.... fyfaaaan. jag pallar inte mer. å psyk verkar inte fatta att det e så allvarligt att jag gråter VARENDA jävla dag för att jag har sån ångest över att föräldrapenningen tar slut å sånt skit... att jag måste gå på arbetsförmedlingen å söka jobb å kanske hamna i nån åtgärd som jag IAF vet att jag kommer misslyckas med.... Jag PALLAR inte fler misslyckanden nu!

• Kaldorei

Har ju inte fått någon diagnos än... =( står ju fortfarande i kö... å den kön verkar ALDRIG röra på sig.... =/ suck.

Ska till min samtalskontakt igen den 15e, får se vad hon säger om kön.

Jag känner mig så jävla puckad också, blev erbjuden KBT en gång i tiden, men ville inte gå, eftersom grupperna skulle vara på tisdagar, å då hade jag musik på folkhögskolan, å just musiklektionerna var det enda som fick mig att må bra då.... det enda som höll hoppet uppe så att säga..... så jag sket i det... VARFÖR! suck, hade jag gått dit hade dem kanske upptäckt allt det här tidigare.....

Just nu har jag så jävla ont i huvudet så jag vill bara att nån ska klubba ner mig å lägga mig i ett badkar fyllt med vatten å låta mig ligga där tills jag drunknar eller nåt... bläää.

Å inte blir saken bättre av att min son är på gnällgnällgnäll-humör idag heller.... tror han har lyckats göra sig illa på ALLT som man inte tror att man kan göra sig illa på plus en massa annat idag.

Han har klämt fingrarna i toalocket, klämt ena fingret på ett träpussel(han stod med ena knät på pusslet å försökte lyfta det, å ja, det gick ju inte så bra), halkat på sin snuttefilt, slagit huvudet i spegeln när han stod å pratade å hade kul med *pojken i spegeln*. Sen har han precis kommit på att man kan öppna alla mammas kökslådor å riva ut AAAAALLT som är i dem. suuuck.

Aquagreen skrev 2009-04-06 15:30:42 följande:
    HEMSKT, men kan inte kommuen ta hänsyn till din dignos, att du inte skickade in i tid, lite fngertopps känsla måste de väl ha? *Kraaam*Vilken skillnad de är från kommuner o psykvården, jag upplever att jag får världens stöd o allt rullat på frt, nästan lite för fort, förra veckan fick jag 2 diagnoser, idag på morgonen ringer dom från psyk o säger att jag fått läkar tid nästa vecka då jag ska få höjd dos concerta o Litium, sen har hon bokat tid på soc för att få dem att trycka på kommunen i fråga om lite utökad tid på dagis för mig son.Att jag ska få kontaktperson mm, kan inte klaga känns som jg är enormt uppbackad,Precis så de borde vara för oss alla med problematik, varför ska de skilja var man bor.
  • Kaldorei

Usch, jag känner mig alldele smosig i skallen. grät typ heladagen igår..... har gråtit en skvätt nu ikväll också. Lukas(min son) har blivit så himla jobbig helt plötsligt, de e som en helt annan unge. han slår mig, han vägrar lyssna på NEJ å AJAJ, å GAAAH! Nu sover han tack och lov! Ska laga lite mat snart (inte orkat laga nåt idag) Sen vettefaen vad jag ska göra.

Jag e så HIMLA trött på att vara ensam helatiden, det e superdrygt och jobbigt. speciellt såhär på kvällarna, alla kompisar har ju också barn, så man kan ju inte umgås med dem heller på kvällarna.... suck. =/

Svar på tråden vuxna med adhd add as