Inlägg från: Kaldorei |Visa alla inlägg
  • Kaldorei

vuxna med adhd add as

Va? vadå har inga akuttider kvar? Det MÅSTE dem ju ha, eller vadå? så en som drabbas av hjärtinfarkt får hörs från sköterskan *nä, tyvärr, du får vänta till imorgon, föär tiderna e slut* eller vadå?

Fjärilen72 skrev 2009-04-23 18:05:09 följande:
    Vad söta ni är som bryr er! Tack!

Jag vet, dom är superdåliga på att ringa upp! Fick till slut tag på en sjuksköterska men hon var ju i princip helt omöjlig att ha att göra med. Akuttider hade dom inga kvar och dom kan bara bokas samma morgon som den dag besöket ska ske på. Inte kunde hon ge mig en ordinarie tid imorgon heller utan det var bara att vänta tills imorgon och ringa igen då.Anonym (Hej) skrev 2009-04-23 13:21:43 följande:
    Jag har ju då tyvärr inte kommit iväg än men det efter vad jag fick höra på telefon så lutar det åt gastroskopi. Koloskopi har jag bara gjort en gång förut så det undviker jag helst. I nuläget vet jag inte om jag ska avvakta tills imorgon eller åka in till akuten. Jag har lite ont i magen, på sidorna av ryggen och i njurarna men i övrigt ett hyfsat allmäntillstånd så om det inte förvärras blir det vc imorgon, annars akuten inatt.
  • Kaldorei

Jag känner likadant, fast det e jag själv som e sjuk, är rätt så pigg inne i huvudet, men kroppen säger ifrån, den vill INGENTING typ =/

ensamhemma skrev 2009-04-25 10:28:12 följande:
    typiskt..perkele,solen skiner o det är varmt ute men här sitter man inne för dottern har dragit på sig en riktig förkylning.fan fan oxå,jag har tjatat hål i huvudet på henne att klä sig varmt de senaste veckorna för hon kommer att bli sjuk annars,men lyssnade hon nej då inte alls o nu sitter hon o ojar sig...ska det vara så jävla svårt att lyssna på vad man säger,KLÄ DIG VARMT DET ÄR INTE SOMMAR NU.jag klättrar på väggarna nu,kan inte göra jackshit...OBS! har ej anklagat dottern på nåt sätt ville bara skriva av mig min frustration.
  • Kaldorei

Weeeei jag har inte bitit på naglarna sen i torsdags! *lycklig* det syns faktiskt liiite liiite vitt i kanterna till å med, iaf på långfingret och tummarna! var tvungen att starta en tråd om det också =) Kanske finns fler nagelbitare här i ADHD-tråden också, då jag tror många med just ADHD kanske har problem med nagelbitning..... (det är ju nånting att pilla med när man måste sitta stilla)

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m43464383.html

• Kaldorei

Känns grymt härligt! Dock måste jag klippa lite i huden runt om annars blir det förhårdnader... klarar inte av att fila på huden, då får jag kräkreflexer typ bara för det känns mysko =/ usch jag fattar inte hur jag kunnat förstört mina fingrar så förbannat, för det e ju inte bara naglarna som blir fula =(

Anonym (fia) skrev 2009-04-28 10:57:36 följande:

tar sönder nagelbanden och drar upp revor längs fingertopparna, har gjort sålänge jag kan minnas. har ständigt revor och trasiga hudtaggar runt naglarna o aldrig fina naglar alltså. sen jag började med concerta har jag spänt av en hel del och faktiskt gått flera dagar i sträck utan att pilla så de har till o med läkt flera ggr, hurra. men det är nog adhd drag det är jag säker på, är ju som du säjer ett sätt att hålla sig i rörelse när man ska va still. har också haft perioder när jag dragit hår från benen som slags manuell vaxning, helgalet maniskt kunde sitta i mitt rum hela dagen för det blir ju aldrig klart när man har håriga ben som jag. men det har jag slutat med tror jag, hjälps av att hålla dem rakade året om så man inte får chansen att börja dra. grattis till dina nageltippar, känns härligt eller hur!
  • Kaldorei

Obstinat tonåring gissar jag?

Det e liksom så, man vet inte om man ska skratta,gråta eller skälla på dem när dem gör sånna där saker. haha (nu har ju inte jag tonåringar själv, men har ju kusiner, så jag ser ju hur min moster kämpar)

ensamhemma skrev 2009-04-30 10:53:35 följande:
    min dag började åt helskotta,hade knappt slagit upp ögonen förrän dottern kommer med en kompis från stallet o river ut allt från kylen o ska äta,sen börjar hon rota i frysen o vill att jag ska laga mat tio på morgonen,så jag satte på mig skorna o gick ut med kaffet annars hade jag fått ett utbrott så det heter duga.
  • Kaldorei

In i ett annat rum (lås in på toaletten om så behövs) räkna till tio för dig själv och andas samtidigt. sen går du ut igen. det hjälper liiite iaf.

Anonym (asbramamma) skrev 2009-04-30 11:26:28 följande:

ibland skulle jag önska att jag kunde gå ut när min kära dotter håller på att driva mig till vansinne.. vilket sker x antal gånger på en dag.. hon är ju endast snart 3 år gammal men har redan lärt sig vart hon ska driva det för att jag ska bli arg...men den ungen har regler som heter duga så hon testar mig som tusan för att se om jag viker mig, men har jag sagt nej så är det nej som gäller.
  • Kaldorei
    Ysta skrev 2009-05-03 10:22:12 följande:
    Sen vill jag aldrig äta nya saker som jag inte smakat förut för jag är extremt känslig för sådant som är äckligt, smakar det bara lite konstigt eller annorlunda (även mat jag är van att äta) så kräks jag nästan.
    Sådär e jag också. vilket ofta har resulterat i att jag kanske smakat nåt när jag e liten, å sen ALDRIG mer vågar smaka det, fast smaklökarna ändras ju helatiden, så jag kanske skulle gilla det nu =/

Jag var JÄTTEKRÄSEN när jag var liten. Numera äter jag dock det mesta, de e bara lite smågrejer som jag inte äter, tex senap, majonäs, och FISK! jag äter ABSOLUT INTE FISK! Har smakat rökt abborre en gång, å det var JÄTTEGOTT dock, å har även smakat annan rökt fisk, men det e bara rökt abborre jag tycker om typ.
  • Kaldorei

Ja, jag har väl också mer eller mindre nån slags ätstörning också... jag orkar/hinner/vill inte laga mat på dagarna när sonen är vaken, för då känns det som han rivit hela lägenheten sen å dessutom e jag livrädd att han ska råka få nåt hett på sig, för jag e så jävla klantig...... så jag äter oftast INGENTING (om jag inte har rester sen dagen innan att värma) på dagen, å sen när sonen somnat så ställer jag mig och lagar mat istället....vilket ju resulterar i att jag bara äter en gång om dagen typ...

oftast är jag inte ens hungrig på dagen. känner inte ens några hungerskänslor....

• Kaldorei

GAAAAH!! jag skulle lämna in min deklaration via internet idag. givetvis hittade jag inte koderna på engång så jag testade ju med nå andra grejer där mitt personnummer stod med = spärrad för dagen, *kom igen imorgon*.... suck. tur jag ändå ska iväg mot skatteverkat idag, så får väl höra om man får lämna in den där istället.

Fjärilen72 skrev 2009-05-04 02:24:37 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-03 19:50:54 följande:
    Jag är diagnostiserad med ADD och Asperger.I alla fall inom neuropsykiatrin, tilkommer några diagnoser till på "vanliga" psyk. Äter Ritalin också om det nu kan spela någon roll.Är just nu vaken mitt i natten för att jag inte lyckades få ordning på min förbannade deklaration och den ska vara inne senast imorgon! Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det här riktigt..Och när jag väl är färdig med det så är det en miljard saker till som ska göras. Och i vilken ände ska jag börja där? Gah!Tack så mycket för att du bryr dig!Det betyder!
  • Kaldorei

Jo, fast det står på nätet att det bara är vissa regioner som har det så....:S

Himmelkropp skrev 2009-05-04 10:46:40 följande:
    Du kan lämna in personligen.
  • Kaldorei

Jo, men jag hittade som sagt inte dem frn början, så tröck jag in fel koder 3 ggr å då får man inte logga in igen förrän dagen därpå.

Himmelkropp skrev 2009-05-04 11:03:53 följande:
    De här med deklarationen, de står ju koder på den!! (I)
  • Kaldorei

Ja skit som fan :S började grina när jag upptäckte att det inte funkade...

usch, ska på arbetsförmedlingen idag också. å skriva in mig, problemet e ju att jag inte fått någon dagisplats.... =(

Himmelkropp skrev 2009-05-04 11:17:14 följande:
    Jävla skit!!!
  • Kaldorei

det värsta jag vet är när folk säger åt mig om jag klagar å säger tex* faaan det e så stökigt hemma å jag får ingen ordning på det* så får man till svar *jamen de e väl bara å städa då?* det ÄR inte så BARA för mig ju!

ensamhemma skrev 2009-05-06 14:08:56 följande:
    den här tråden är helt underbar,,,här är det ända stället som jag känner att jag blir förstådd på, mina närmaste vet att jag har adhd och vi kan prata om det men ändå så glömmer dom bort att jag har ett funktionshinder o inte är en neurotyp(normal)så dom ställer fortfarande samma krav på mig fast jag har sagt tusen ggr att jag inte orkar eller klarar av vissa saker som dom gör men ändå så håller dom på o irriterar mig tills jag får utbrott.det värsta jag vet är när nån säger till mig hur jag ska tänka känna eller göra,då blir jag helt galen o kan be folk fara åt helskotta, jag fixar mitt o min familjsliv men lite annorlunda bara,ska det vara så svårt att förstå att alla inte lever helylle svensson rutiner.????förlåt för mitt babbel men behövde skriva av mig lite...kram
  • Kaldorei

Åååh idag har jag haft en riktig spontandag! HELT underbart, det enda som drar ner mig i skiten igen är att komma hem å se all röra :S

Svar på tråden vuxna med adhd add as