Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

SusanK skrev 2009-04-28 13:32:01 följande:
    Hej! Att läsa igenom allt ni skrivit gav mig en ganska bra start på dagen och att även se att det finns bekanta med i diskussionerna känns ännu bättre. Jag har fått diagnosen "En släng av aspergers" för ett par år sedan ochsen dess har inget varit detsamma. Mitt liv känns ensamt då de flesta runt omkring mig är "normala". Jag har en son tillsammans med en underbar men oh så komplicerad Adhd:are. Vi har ett sk on/off förhållande. Vi kan inte förstå oss på varandra hur vi än vänder och vrider på allt. Så att se att det finns fler med samma problematik som jag själv värmer.
    Det här med on/off förhållande blir nog lätt då vi adhdàre ställer för höga krav på oss själva och även känner oss pressade många gånger som gör att vi sparkar rakt ut. Oförståelse är såå jobbigt när problematiken är olika.
  • Licens To Kiss
    SusanK skrev 2009-04-28 13:41:42 följande:
    De är oftast jag som avslutar vårt förhållande och tar emot honom med öppna armar redan några dagar senare. Det är oftast enda utvägen för mig när vi inte kan lösa ett enda problem eller blir osams om saker som egentligen är ganska simpla att lösa. Hans sätt att alltid missförstå mig och ta mina känslor ifrån mig är inte lätt att hantera. Och om jag blir ledsen för något han gör vänder han det illa kvickt till att det är mig det är fel på. Du har däremot helt rätt i att han sparkar rätt ut.
    Jag tror att den som gör slut är den som blir mest lidande oavsett diagnos eller inte.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-28 13:49:06 följande:
    det värsta är nog när dom närmaste vet om att man har adhd och vet att det är ett slags funktionshinder,men ändå så behandlar dom en som en NT(normal) och ställer krav o förväntar sig att man ska palla med som dom gör. undra hur ett förhållande skulle vara om jag hade en pojkvän med adhd,skulle det vara enklare än att vara ihop med en normal kille?
    Förståelsen skulle finnas där. Jag tror att problematiken ska vara ganska lika. Jag känner ialla fall att om jag är ihop med nån som är tvärtom mig blir jag frustrerad på det lata beteendet. Jag är driftig och ganska spännande och jag behöver nån som är på när det gäller såna saker och inte behöver fundera så mycke på om de går elelr inte utan bara haka på i svängarna.
  • Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-04-28 13:48:18 följande:
    hahaha, ser detta framför mig, så charmigt!
    Hihi hon är go min dotter. Så himla nyfiken och frågar om hon undrar rakt ut. Hon är härlig.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-28 14:12:22 följande:
    jag har så långtråkigt idag,och ingen att "leka" med. buhuu alla är utloggade på msn oxå. får väl klä på mig o gå till affären och handla så man får nåt gjort idag....vill nån följa med???hihihihi
    jag var precis iväg. Handlade risifrutti och fil för halva priset och billigt godis.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-04-28 14:54:55 följande:
    jag handlade kräm mjölk grönsaker o frukt,och den obligatoriska tortellinin,jag kan inte leva utan pasta,älskar alla pastarätter.
    Hihi okej!
    Kylvaror behövs alltid. De är de som kostar mest när jag kollar matkostnaderna.
  • Licens To Kiss

Om en månad ska det startas en ny tråd. Kanske behöver vi bli mer tydliga i rubriken. Har ni några ideèr?

Vuxna ADHD/Asperger Syndrom?
  • Licens To Kiss

Eller: Vi som har ADHD Asperger Syndrom?

• Licens To Kiss

Blir så lång rubrik.

Hur ska jag organisera upp de?
    Vi vuxna med Adhd/Add/AspergerSyndrom?
Svar på tråden vuxna med adhd add as