Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Anonym (Ironiskt?) skrev 2009-05-03 11:11:30 följande:
    Jag har problemet att jag inte diggar mat särskilt och därför bara tycker om ytterst få saker. Däremot trycker jag i min chocklad hela dagarna, för att döva jobbiga känslor men också för att jag blir hungrig. Äter bara då min sambo gjort mat och han gör sånt jag tycker om....på jobbet hoppar jag över lunchen men trycker i mig godis istället.....osv. Eftersom jag inte kräks upp det jag får i mig, så blir jag ju tjock som attan istället. Det är inte skoj alls, men så svårt att ändra på då man har svårt att se konsekvenser, vänta på något som kommer senare, ta ett steg i taget etc. då man har ADHD.
    Fast, även om du har ADHD ser du ju konsekvenserna med att äta choklad och inte stoppa i dig mat. Du blir tjock. Läs ditt inlägg igen
  • Licens To Kiss
    Anonym (Ironiskt?) skrev 2009-05-03 11:16:33 följande:
    Haha, ja det är klart jag ser konsekvenserna teoretiskt, men i praktiken blir det svårare. Men det handlar väl mer om impulsivitet, svårt att hejda sig, skön tillfredsställelse av att få sig drogen chocklad och sånt.
    Låter som matmissbruk. Har du funderat på det förut?
  • Licens To Kiss
    Anonym (Fröken add) skrev 2009-05-03 20:09:53 följande:
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 20:04:20 följande: känner så ofta. vet precis vad du menar. Hänger ofta i hop med ångest för mig och när jag har massor med saker att göra som jag inte vet hur jag ska genomföra riktigt. är ju så långsam och behöver mycket tid för att ta mig igenom vissa saker.
    Vad är det du behöver tid till? Jag är sån som gör saker genast och det går fort.
  • Licens To Kiss
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 20:44:20 följande:
    Jag med jag får hysteriskt anfall om nån sniglar i min närhet, dt kryper i kroppen. Jag i en bilkö eller vanlig kö är katastrof. För att inte tala om att sitta i telefonkö
    Haha ohhh bra att jag inte har körkort alltså. Telefonköer fixar jag så att jag sitter med högtalare och gör andra saker samtidigt.
  • Licens To Kiss
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-03 20:56:07 följande:
      Ett under att jag har kvar mitt körkort och har haft i 17 år
    Jag skulle vara en trafikfara och tydligen du med Ja jävla skit.
  • Licens To Kiss
    Anonym (concerta) skrev 2009-05-03 22:05:27 följande:
    jag höll på att krocka i fredags :( fan va jobbigt det var...körde mot rött och höll på att köra in i sidan på en bil bara för jag inte var uppmärksam och tappade ngt på golvet...fick ångestattacker efter då jag levde mig in i vad som kunnat hända men mina barn i en krock i 70kmh men det har aldrig hänt förrut då har jag ändå haft körkort i 9 år i år ...
    Varför körde du mot rött?
  • Licens To Kiss
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-04 09:28:21 följande:
    idag är jag världens minsta lilla hjälplösa mes. saknar nått men vet inte vad. nån som kan ta hand om mig eller stötta mig bara.  åker rätt ner i svackor ibland när allt blir för mycket o svämmar över. känns det igen??
    Vid såna tillfällen är man liten. Lättstött och känslig.
    Kram!!
  • Licens To Kiss

Jag har tänkt på en sak. Jag fixar inte om skåpluckor i köket exempelvis står öppet, likaså dörrar i lgh. Tavlor har jag problem med och tavlor med ögon på fixar jag inte alls. Får panik och oftast blir de utbrott.

• Licens To Kiss
    Kaldorei skrev 2009-05-04 10:45:53 följande:
    GAAAAH!! jag skulle lämna in min deklaration via internet idag. givetvis hittade jag inte koderna på engång så jag testade ju med nå andra grejer där mitt personnummer stod med = spärrad för dagen, *kom igen imorgon*.... suck. tur jag ändå ska iväg mot skatteverkat idag, så får väl höra om man får lämna in den där istället.
    Du kan lämna in personligen.
  • Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-05-04 10:47:16 följande:
    öppna luckor är fasa, jag håller med! tänk paniken när luckan under diskbänken tappade sin magnet så den stod på glänt. sambon bara: ja det fixar jag hur lätt som helst. javisst men när.. så jag skulle göra det själv för han stack till jobbet. såg mej omkring o hittade superlim, lånade en mekanobit av sonen o tryckte dit, men det var hål i den så limmet rann ju genom o limmade fast 2 fingrar i skåpluckan istället! Jag o superlim är inte nån bra grej, skulle limma fast sulan på min sko i somras, limmade hop allt annat i närheten o när limmet va slut satt mina fingrar ihop med varandra o servetter satt o fladdrade på händerna men sulan satt fortfarande löst. Gillar du vita bordskivor? Jag kan inte sitta vid ett vitt bord, blir hypernervös.
    Nja alltså jag har nog problem med vitt köksbord. Tror de. Har aldrig ägt ett och kommer inte ihåg att jag suttit vid ett.
Svar på tråden vuxna med adhd add as