Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

HellviHumle skrev 2009-03-04 23:58:18 följande:
    Mmm, det verkar vara bra drag i dig!
    Hahaha usch upprepa mig gjorde jag också och skulle vara övertydlig, typiskt mig.
  • Licens To Kiss
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-05 00:17:33 följande:
    Hej har lite frågor o hoppas nån var villig att svara , vad e skillnad på adhd o add ? vad jag hört så e man hyperaktiv med adhd men ej det andra , stämmer de ?
    De stämmer! Adhdàre och addàre har samma problematik, och adhdàre är hyperaktiva i huve och kropp.
  • Licens To Kiss
    Svar på #136
    Skiljer inge mer än hyperaktiviteten. Addàre "saknar" H:et.
  • Licens To Kiss
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-05 01:02:03 följande:
    tja de förstod jag ... men trodde de var nått speciellt , Kanske en fråga som ställts tidigare men har du adhd själv ? hur e symtomen på dig i så fall ? som sagt förlåt om de skrivits innan .. har inte orkat gå igenom alla inlägg..
    Jag är trött nu och lovar att jag svarar imorrn.
  • Licens To Kiss
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-05 01:44:21 följande:
    okej ,
    Go morron!

Vet inte vad du menar med symtom. Jag har hundra olika tankar samtidigt som åker förbi i 180 kvm i timmen, jag har svårt att sortera tankar (tänka klart), har bristande impulskontroll, upp och ner humör. Kan bli arg på 5 sek och ögonen blir svarta men jag blir ganska direkt glad igen. Har haft problem med ångest, deppression. Gör om samma misstag om och om igen utan att lära mig. Som ett exempel så har jag en blomma på min tv. De har funkat att vattna trots att den står där men så i förregår hade jag precis vattnat och vasen åker bakom. I tvn åker de vatten och jord. Blomman står fortfarande kvar på tvn. har alltså inte lärt mig ett dugg utav händelsen. Idag åker tvn och blomman är död så den åker också ut. De var LITE om mig.
  • Licens To Kiss
    Kaxelina skrev 2009-03-05 08:24:15 följande:
    Ja det gör jag med. När jag är i affärer kan jag räkna lampor. Trasiga eller i rader eller vad som helt. Hur många saker det är kvar av en vara. När jag kör bil så kan jag börja räkna dom där stolparna vid vägkanten. Jag typ vad som helst.
    Jaa jag med. Jag räknar stolpar, bokstäver på skyltarna, kan räkna hur många steg jag hinner gå när jag går över övergångsstället osv. Blir de ojämt antal måste jag räkna nåt annat tills de blir jämn antal. Räknar saker på tvn också. Antal kli på ryggen.

Fan man är fan i skallen alltså.

En vana jag har är att stryka handen över tangentbordet när jag har skrivit klart ett inlägg, mening på msn eller vad de kan vara. Gör det dock bara på min egen.
  • Licens To Kiss

Rättelse: Fan man är knäpp i skallen.

• Licens To Kiss
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-05 16:46:25 följande:
    De måste ju vara jättejobbigt o gåmed dessa tankar ? , nog värt att kolla upp ifall det e en diagnos du har , förhoppningsvis kanske de kan underlätta vardagen .   Har oxå själv problem med mycke , tänker dock inte skriva ner dom, pinsamt ..men ska nog kolla upp de i alla fall om man får tummen loss ....
    Jag är så van. De är inget problem för mig.
  • Licens To Kiss

Mycke som andra beskriver känner man igen. Fast jag glömmer liksom bort att de är så stora "fel" på mig {#lang_emotions_undecided}

• Licens To Kiss
    Queentizzan skrev 2009-03-06 08:09:26 följande:
    Idag är jag nervös igen ör tredje gången. hehe. min läkare är inte speciellt duktig på att informera vart i utredningen vi är. Men Idag TROR jag att jag ska få veta om jag ska börja med concerta. Är så rädd att de ska bli helt anorlunda, mn är ändå van att vara på ett visst sätt och må på ett visst sätt. Helt plötsligt kanske man börjar fungera och kommer klara dom "enklaste" sakerna i vardagen. Som att åka och handla. Ta tag i barnens läxor, organisera. Ta körkort osv. Städa hemma utan att de känns som man ska bestiga ett berg. Kanske min attityd blir bätytre och mitt humör mildare? kanske min inre rastlöshet försvinner och jag kan göra av med min energi på ett sunt sätt utanför hemmet. Usch.. shit :D jag e nervös.
    Oj skulle kunna vara jag som skrev de där inlägget. jag är asnervös inför utredningen och medicinering. Precis som du säger, man är på ett visst sätt men så ska de ändras. Man ska kunna tänka klart, hyperaktiva mildras. Här har man gått i massor med år med allt de här för att över en dag ändras markant. Jag är emot medicinering och för mig är inte de nåt som jag kommer tacka ja till när erbjudandet kommer, inte som jag känner nu. Som sagt, jag är lika rädd!!
Svar på tråden vuxna med adhd add as