• miss kitty

Viktuppgång runt v 30?

Nu vill jag veta hur mycket ni hade gått upp runt v 30?
    Hur mycket till gick du sedan upp fram tills förlossningen?

(om du har flera barn, berätta gärna hur det var de olika gångerna om du minns)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 14:33
    Berätta gärna också om du var normalviktig innan graviditeten och hur det gick att gå ner sen efteråt.

• Svar på tråden Viktuppgång runt v 30?
  • miss kitty

...själv gick jag upp 12 kg fram till v 30 med ettan. Totalt blev det 23 kg.

Denna gång har jag gått upp 6 kg i v 30, hoppas innerligt att även sluvikten halveras jämfört med sist! Har inte alls lust att gå upp lika mycket som då!

• Chokladmums

Är i vecka 30 nu, har gått upp ca 2 kg. Förra gången (för 4 år sedan) gick jag upp totalt 8 kg men gick ej hela vägen, hon kom redan i vecka 35+6. Vet ej hur det blir denna gången!

• marielindquist

Jag går in i vecka 29 imorgon, och jag har nog gått upp ca 9 kg tror jag, jag följer barnmosrkans våg, o ska dit om en vecka så vi får se då...

• Zharlotte

Vägde 62 före, är i vecka 29 nu och har gått upp 12-13 kilo...elefantvarning var det här!

• LenaLiten

Är i vecka 30 och har gått upp 8 kilo, brukar stanna på mellan plus tio och tolv.Ä r normalviktig egentligen. För mig har det varit så att efter vecka 32 har jag gått upp ett halvt kilo i veckan oavsett vad jag äter.

• tusshh

är i v28 och har gått upp 5kg, men är fortfarande på -3 kg sen inskrivningen, gick ner 8kg i början pga illamående..

men ja har att ta av så de lär ju inte va nån fara på taket för bebis växer så de knakar..

• Loppan11

Normalviktig innan graviditeten nu + 5kg halvägs in i v 27.

Svar på tråden Viktuppgång runt v 30?