• miss kitty

Viktuppgång runt v 30?

Nu vill jag veta hur mycket ni hade gått upp runt v 30?
    Hur mycket till gick du sedan upp fram tills förlossningen?

(om du har flera barn, berätta gärna hur det var de olika gångerna om du minns)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 14:33
    Berätta gärna också om du var normalviktig innan graviditeten och hur det gick att gå ner sen efteråt.

• Svar på tråden Viktuppgång runt v 30?
  • Fiacia

har gått upp 9 kg i v 31.
    Förra grav hade jag gått upp 14 kg vid samma tid, då slutade det på 22 kg totalt.

• Inna I

Vecka 33, har gått upp 7 kilo (är 161 cm och vägde 50 kilo innan).

• Thoughtless

Vecka 33 (32+0) hade jag gått upp 11.8kg och vägde ca 51.5kg i början av graviditeten.

Äter precis som innan och rör på mig ungefär lika mycket, har dock avtagit med promenader nu på sista tiden då jag har så ont i ryggen.

• Mem3

Jag har gått upp 9 kg totalt i vecka 30, jag väger mig bara på bms våg så det är lika spännade varje gång hehe...

• LillaFlingan

+5-6kg sen inskrivningen i v10+5, är nu på 31+5..:)
    är dock överviktig sedan innan o bm är på mig ganska mkt..  

• guitar hero

Jag är i v 30 och har gått upp 14 kg änsålänge. Med nr 1 gick jag totalt upp 33 kg så jag är helt klart nöjd med att inte bombat upp så mkt denna gången.. för inte kan jag gå upp 19 kg till på 10 v :)

Jag är normalviktig ifrån början och gick ner alla 33 kg + 7 till under första året sist, så någon viktnojja har nog inte riktigt infunnit sig ännu... fast inte känner jag mig het direkt :)

• Cross

v. 30, + 12 kg.
    Förra gången gick jag upp 12 kg totalt, så det ska bli spännande och se var det landar den här gången!

• Malemme

Ni ligger i lä kan jag säga, jag har gått upp 16.5 kg från vecka 12 till vecka 29... det suger kan jag säga.
    Mellan 25 o 29 gick jag dock upp bara 2,5 kg. Fattar inte hur detta är möjligt men det sa bara poff. Eftersom det är 10 veckor kvar så är jag väl uppe i 30kg+ innan detta är avklarat....
    Tack o lov så är jag iaf nöjd med min kropp för en gångs skull fastän jag är stor som en ladugårds dörr :)!

• Tessa25

Hej!

Är i vecka 31 nu och har gått upp runt 15 kg sen jag plussade.
    Var dock inte stor då jag blev gravid,
    så jag antar att min kropp behöver lägga på sig.
    Hoppas att det inte skenar iväg på tok för mycket bara..

• 86maria

jag väntar tvillingar och har gått upp 14kg, jag har gått in i v.35

Svar på tråden Viktuppgång runt v 30?