• miss kitty

Viktuppgång runt v 30?

Nu vill jag veta hur mycket ni hade gått upp runt v 30?
    Hur mycket till gick du sedan upp fram tills förlossningen?

(om du har flera barn, berätta gärna hur det var de olika gångerna om du minns)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 14:33
    Berätta gärna också om du var normalviktig innan graviditeten och hur det gick att gå ner sen efteråt.

• Svar på tråden Viktuppgång runt v 30?
  • ullis83

När jag var i vecka 28 hade jag gått upp 0 kg, har inte vägt mig denna veckan. Jag är överviktig sen innan dock

Lukas 070410 och lilltjejen bf 090521
  • Pez76

Vad alla har gått upp lite...jag e i v 26 och har redan gått upp 11 kg :( Jag gick upp tidigt och sen har det varit en stadig uppgång och jag stressade ganska mycket över det i början men nu tar jag det med ro. Det blir ett nytt projekt sen när bebisen är född - att gå ner övervikten igen ;) Jag har ju ganska lång tid kvar så det verkar ju bli några kilo till hehe

Jag vägde 65 kg när jag blev gravid så jag var inte direkt pinnsmal men absolut inte överviktig.

• Dahleen

jag är i vecka 29 och jar gått upp 6 kg, vägde 70 innan så det är väl lite övervikt på mina 163 cm.:)

förra gick ajg upp 8 kg till vecka 30 och totalt blev det 15kg under hela graviditeten. gick ner alla utom 2 tills inskrivningen för nästa barn, 6-7månader efteråt...

• Morbid angel

i v 30 hade jag gått upp ca 25 kg och på bfdagen 33 kg.

Var smal från början.Hade inga problem att gå ner utan såg i princip ut som förut efter ca 2 månader efter förlossningen.

• Olleiskogen

Jag är i v 31 och har gått upp 10 kg, på inskrivningen vägde jag 51kg
    Med försa barnet gick jag upp allt som allt 12kg vägde då 58kg på inskrivningen, efter den förlosningen så hade jag gått ner de 12kilona redan när jag kom hem (pojken, vatten och livmodern var mina 12kg) hoppas på att det kan vara så denna gången oxå men nu har jag ca 10 veckor kvar.

• Loppan11

V 29 har gått upp 6,5 kg. Någon som har någon statistik på det där med vad som beräknas som normal? Har för mig att jag läst en sådan tabell någonstans..

• Piripiri

Jag är i vecka 31 och har gått upp drygt fem kilo tror jag. Förra gången hade jag nog gått upp något kilo mer i samma tid, och slutade på ganska precis tio kilo innan jag födde i v 41+0.

• malin86

Tror jag har gått upp ca 7-9 kg. Är i v 30+4

• Anna Panna 81

Jag ar i vecka 29+3 och har gatt upp ca 5 kg. Hade nagra kilo overvikt innan men har inte varit speciellt hungrig under graviditeten sa atit i pricip som jag gjorde innan. Kanner dock nu att jag vill ata mer sa vi far se var det slutar!

• pyttepyttsan

168 lång och vägde 56 kg innan grav.
    Nu i vecka 31 väger jag 64 kg...så 8 kg har jag gått upp.

Med första vägde jag 56 vid inskrivning och slutade på 62 kg i vecka 40.
    Gick ner mina 6 kg inne på BB.

• malin86

sist gick jag upp allt som allt ca 20kg och hoppas att jag håller under 15 kilo plus denna gång =)
    innan min förra graviditet vägde jag ca 50kg innan, var ganska smal. under amningen gick jag ner snabbt och var nere på 49. efter amningen låg jag också på på runt 50 kg.
    halvåret INNAN denna graviditeten la jag på mig i vikt, startade på 55kg så jag var väl typ normalviktig innan, aldrig vägt så mycket så inte kul alls nu när man lagt på sig graviditetskilona på det :-/ är btw 155cm kort

• malin86

blev en lång utläggning om min vikt de senaste åren

• Lilla Mamma

Med min första hade jag gått upp 15kg i v 33 och slutade totalt på +23kg näe sonen föddes i v 41.

Nu är jag i v 30 och ligger på + 11-12kg. Inte så roligt men försöker att inte gå upp så mycket i slutet denna gången. Det bir så himla tungt. Ska se om jag kan låta bli att gå upp mer än 5 kg till tills förlossnigen.

• Struntelsa

har gått upp 3 kilo nu och är i vecka 28 men har många av de 27 kg jag gick upp med mitt förra barn kvar :S

• MajGela

Jag är i v.28+2 och har gått upp ca 7 kg. Förra graviditeten hade jag vid samma tidpunkt gått upp 9 kg (samma startvikt).

• MajGela

oj, glömde.. gick upp sammanlagt 14 kg förra gången

Svar på tråden Viktuppgång runt v 30?