Skära bort leverfläck själv?
Jag har en liten utstående ful leverfläck som sitter nästan mellan benen. Inte cancertypen. Vågar jag skära bort den själv med ett steriliserat rakblad? Det kan väl inte vara farligt eller?
Jag har en liten utstående ful leverfläck som sitter nästan mellan benen. Inte cancertypen. Vågar jag skära bort den själv med ett steriliserat rakblad? Det kan väl inte vara farligt eller?
min kille hade en utstående leverfläck på ryggen som han blev av med när han åkte vattenrutschbana. läkte fint
jag har klippt av likande själv med en vass nagelsax eller dragit av med pincett. det går finfint.
sätt på lite emblasalva först som bedövning så känns det inget.
annars går det ganska lätt och sanbbt hos en läkare också och då kan du få den analyserad och utesluta cancer helt!
Lycka till!
Det räcker med en halvslö brödkniv. Bränn den med tändare först.
Skämta.
Gör det inte. Läkarna skär på ett annat sätt, så de får bort verkligen hela. Gå till The doctor och gör det ordentligt.
Har en kompis som klippte (?) bort en sådan men den kom tillbaka. Verkar onödigt alltså och nog bättre att uppsöka läkare.
Vet inte hur stor den är men jag har fått sy ihop såret ibland. Beror på hur den sitter också. Man måste ta ordentligt också så man får med allt, annars kan den växa ut igen.
Smidigast är att gå till en skönhetssalong och lasra bort prickar. Man kan ta bort jättemånga på en kvart, blir inga fula ärr som kan bli om man skär.
Däremot tror jag inte infektionsrisken är så stor om man är noga med hygienen.
be om en kvinnlig doktor så är det inte värre än att gå till gynekologen!
Jag har lite utstående pluttar här och där och jag brukar klippa bort dom mest ireterande med en steril nagelsax men det är som inlägg 9 skriver att om du inte går djupt så kommer dom fördetmesta tillbaka och har man otur blöder man en hel del.
Jag har även tagit bort på vc och då tog dom bort mer än dubbelt så mycket både på bredden och djupet än vad fläcken var stor och sydde sen och då hadde jag självfallet bedövning
Vet hur ireterande det kan vara men vc är nog bäst.
såg att någon hade skrivit det tidigare, men tipsar om att sätta en sytråd runt o "strypa" den så trillar den av till slut. Detta tips fick min mamma av sin läkare. Och hon har gjort det ett flertal gånger.