Atopiskt eksem
Någon som har barn med atopiska eksem i nacke eller ansikte??Har ni bilder,jag skulle gärna vilja se för att jämföra min misstanke med mitt barn.På bvc får jag ingen speciell hjälp.
Någon som har barn med atopiska eksem i nacke eller ansikte??Har ni bilder,jag skulle gärna vilja se för att jämföra min misstanke med mitt barn.På bvc får jag ingen speciell hjälp.
har tyvär inga bilder men "rödflamiga" torra fläckar som oftast kliar...
nä jag fick tjata ihjäl mig på BVC när sonen va lite han va ju bara vanligt torr enligt dom...
men vi har nått på sjukhuset som heter eksem skolan ring´de dit fick tip råd och hjälp =)
Ring en läkare å låt dem titta.
Om det klias så ska du definitivt göra det.
Klåda är tecken på något typ av eksem.
Du kan pröva mildiderm recveptfri kortisonsalva från apoteket då kortisonen har stillar klådan å hjälper den torra huden. Men den ska man bara använda sparsamt.. ang en gång om dagen typ eller enligt läkarens föreskrifter.Däremellan använder du mjukgörande.
On det inte klias räcker det med mjukgörande.
Torra fläckar klias inte.. däremot så kan det gära ont om man får sjävsprickor.
Eksem klias
Eksem kan se väldigt olika ut.. så det bästa är att låta en läkare bedömma.
Vad jag vet kliar det inte på honom,men han är så liten med
Han har haft problem med röda torra fläckar sedan han var nästan nyfödd.Oftast har han områden på kinden som inte vill frösvinna men nu har det även krupit bak i nacken.Han har även haft precis ovanför snoppen
Hans bror hade nåt liknansde på båda kinderna men det försvann när han var en 7 månader och det sa dom att det var något eksemaktigt.
Vår bvc sköterska sa att det var nån form av svamp men det kan det inte i heller vara för oavsett hur mycket jag smörjer med mjukgörande så ser jag ingen större förändring tyvärr.Är lite om jag sj ska ringa hudkliniken
Tror inte att mjukgörande hjälper mot svamp. Vi fick Dactacort till dottern. Hennes eksem smörjer vi med hydrokortison och miniderm.
Jag vägrar sätta hydrokortison
Viking och Loke skrev 2009-03-06 10:01:13 följande: