• Alvi

    Inga (g)rädda för vargen här!!!

    Men hej Gäddan, skoj att se dig! Mindre skoj dock att läsa om bekymmrerna du har... TRIST Att det har skitit sig...!! Men det är ju 1,5 år kvar, det borde ju lösa sig, du kanske får värsta supersuperjobbet sen...!

    Vad sjutton gör du om du inte hittar nåt?

    Vi har kollat på en lägenhet... allt utom lite smågrejer känns superbra, och vi tyckte verkligen om den båda två, men vi vet inte den slutgiltiga hyran än.... 15 pers innan oss har tackat nej........ och vi har än inte lyckats klura ut vad det skulle ha fallit på... det MÅSTE vara hyran...

    Läs gärna min blogg, översta inlägget om det: sisu.blogg.se ...


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

    Gäddan; Men jahaaaaa, herreguuuuud så skönt att bli klar nu!! Eller - kanske inte så skönt med tanke på att du nu är i en halvtaskig sits, men ändååååå....


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

    Hallå brudar, sorry att jag har varit lite tyst på sistone, huvudet har varit fullt av tenta och inredning...!
    Tentan har verkligen kommit först, och sedan har jag så fort mitt samvete har tillåtit, funderat på färg och tapeter, men längre än så har jag inte låtit mig fara, som hit...

    Jenny: Vad jättejobbigt med alla sd!! Hur mycket sjukskriven är du nu? Beskriv riktigt ordentligt men sakligt imorgon (=inte gnälligt...!) hos BM imorrn, så kanske du blir helt sjukskriven... så kan du ju inte ha det...


     


    Dimitra: Bra att du är cool vad gäller lillskruttans "hicka" och allt...! Men du!! Namn?! Har ni pratat om det eller? Två månader kvar, ni måste ju ha nåt?! Kom igeeeeen..!!!

    ...............

    Vi ska flytta, yay! Till en femma på 111 kvadrat, "mitt i stan"...!


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

    Jag har inte pluggat jättebra, men jag kan inte haja hur det skulle gå dåligt, hur svårt kan det vara liksom?!!?

    Tentan är IDAG, och jag inväntar Den Stora Nervositeten om ungefär två timmar...!

    Ja, det ska bli JÄTTEKUL att flytta, men jag har biiiig issues angående färgerna... Det första jag sade till Robert imorse när vi vaknade, var "Du... jag är inte nöjd med tapeterna vi har valt till matrummet..."....
    I mitten av mat tror de att vi kan flytta in.

    Men hinta om vad det är för SLAGS namn iallafall då....?? Typ Tindra, Novalie, Elisabeth eller Emma?!


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

    Dimitra: Åh, 184, det är en bra namnsiffra tycker jag... Vet inte var Lilja ligger, men jag har för mig att det är nåt liknande... elelr så är jag HELT ute och cyklar...

    ´JAg tänker inte missa nån förlossning!! RObert har sin bärbara, den värderar i högt!

    Tapeterna jag vill byta bort, är röd fondvägg, typ röda "stora prickar" med lika stora (typ 1 dm) cirklar i silver omlott över prickarna.

    De andra väggarna blir grå, samma nyans som silvercirklarna, men ajg tycker att det kommer bli för kontorigt...! Men en kompis ska hjälpa mig på fredag, skönt! Jenny: I mitten av maj tror de att vi kan flytta in...! TRIST med fredagarna! Hade varannan fredag till HALV SJU i ett år, det var inte så skoj... Men det var tre syskon, hellre det än EN stackare kvar...!

    ..................................................

    Tentan gick nog bra idag. Jag satt och räknade ihop "säkra poäng", dvs såna som jag var säker på att jag hade rätt på, och fick det till 35, och gränsen för G är 36.
    Dock konstaterade jag när jag kom ut och pratade med andra att jag hade gjort en rätt stor miss...

    På en 2-poängsfråga om vilka muskler som var markerade hade jag nämligen svarat a. pectoralis major och b. quadriceps femur... Fast det rätta svaret skulle vara musculus pectoralis major och musculus quadriceps femoris...

    Hur mycket får jag på den, tro? Men alla "osäkra" poäng får mig nog över G-gränsen iallafall!


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

    Hej tjejer, hemskt ledsen att jag är så tyst, men jag är helt slut... Helt helt slut alltså, vill bara sova sova sova på kvällarna typ...

    Jenny: Härligt med massa pengar, det behyövde ju ni...!! Skönt med bra tider! Tidiga tider är vad jag föredrar!

    Dimitra: Hur har du det med det onda?

    ...

    Natti på er...!


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi
    Cilota: Skönt att få en förklaring till min utmattning, klart det kan vara pga all skola som är genomgången...!! (Sen at jag blödde floder igår när jag flossade, när jag vanligtvis brukar få lite rosa på tråden kanske, gör mig ändå grav-nojig... Men det brukar väl inte komma i början väl?? )

    Gurkvatten till din halsbränna poppade upp i huvudet på mig nu? Vet inte alls om det är något vedertaget knep, men testa? Jenny: Hur går det med dina magbilder då?? )

    ........................

    Nu ska jag börja min rapportskrivning igen, hej och hå vad skoj det ska bli... {#lang_emotions_dreamer} 
    Men nu såhär i början känns det än så länge bara roligt.... Fråga mig igen om tre veckor...
     
    PÅ måndag ska jag få vara med på en knäplastik!! De ska sätta in ett fejk-knä! Coooolt va!?
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi
    Dimitra: JAg hoppas att tröttheten kan ha vänt det upp och ner i kroppen på mig, för häromdagen var jag med på två bentäthetsmätningar och sköterskan frågade om jag var gravid, och jag svarade nej... Så nu skulle det väl vara själva faan om jag vore det!

    Och jag ber om ursäkt för nicket! Helt galet, vad kom det ifrån!! Jenny: Vad tråkigt att du inte gillar din mage... Men om du håller en liten påsklilja framför magen då, så man iallafall ser storleken...? Eller tror du inte att du kommer sakna magbilder sen?

    Såg att du nyss kom in på msn, så jag räknar med att allt är lugnt! Men svara här!!

    .............

    Skriver rapport idag igen...
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi
    JEnny: Men åh! Vilken pärs, men hur sjutton kan den "växa" nästan 1,5 cm?? Det trodde jag var alldeles omöjligt...! Men skönt att de såg att tappen var längre igen iallafall! (Men om du hamnar i Halmstad så får du ringa, för det är ju bara 7 mil härifrån, då kommer jag och hälsar på! )

    Vad bra att du är sjukskriven, låt nu alla ta hand om hemmet...! Du ligger väl ner nu förresten!?!?
    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Alvi

    Jenny: Okejrå, men ligg för sjutton ner så fort du inte sitter vid datorn! Eller på toa! Eller äter!

    Dimitra: Jaha, jag trodde du redan hade gjort en?
    Jo, så här går det till: *känner mig jätteviktig som vet* Du får väga dig och mäta dig (Du vet att det inte är bra att väga för lite va, om man har taskigt skelett? Skelettet behöver nåt att jobba med och det får det inte om man väger luft)

    Sen får du lägga dig på röntgenbritsen, med en stor fyrkantig kudde under benen (så här var det HÄR alltså... hoppas det är samma hos dig, för det här är tydligen en ny undersökning från USA, som alla hoppas ska bli typ världsomfattande så att alla mäts på samma vis!) så att ländryggen trycks ner.
    Sen röntgas de fyra kotorna i ländryggen.

    Sedan spänns ena foten fast så att höften liksom vrids ut lite = lättare att tyda, och höft och lårben röntgas. Samma sak på andra sidan.

    Och så röntgas lite av ryggraden, så att man ska se om kotorna är fina och inte ihoppressade eller nåt.

    Sen räknas värdet ut utifrån din ålder, menopaus (som du ju inte har haft än... ), rökning, vikt och längd och etnicitet. Kanske att motion och kost räknas in där, men jag är inte säker.

    Sen får du (får iallafall "våra" patienter) ett prelimenärt svar på plats, men läkare ska också tyda resultaten.

    Jag känner mig mycket piggare nu faktiskt! Det är tortyr att ara så trött!


    Once you try menskopp you´ll never go back!
Svar på tråden Inga (g)rädda för vargen här!!!