Inlägg från: LykkeLee |Visa alla inlägg
  • LykkeLee

    När kliver era tonåringar upp på helgen??

    Min son sover fortfarande trots en massa tillsägelser.. är det normalt? Han är 15. Han gick och la sig kl två.

  • Svar på tråden När kliver era tonåringar upp på helgen??
  • LykkeLee
    jessamy skrev 2009-03-07 16:06:08 följande:
    Så länge sov jag när jag var tonåring =) Mamma bråkade jämt på mig. Min bror som är 21 sover också tills fram på middan.
    Kanske är helt normalt då
  • LykkeLee
    LittleMee skrev 2009-03-07 16:32:20 följande:
    Jag sov också länge på helgerna. Min mamma blev tokig på mig men jag ansåg att så länge man skötte skolan på dagarna förtjänar man att sova på helgerna .
    Bara svårt för honom att komma i säng på söndag kväll när han sover till tre på söndagen...
  • LykkeLee
    Hästarobarn skrev 2009-03-07 16:39:45 följande:
    Dottern (14 i år) går upp 09-10 på helgerna... Men det är för att vi har hästar o ett av kraven jag har om hon ska ha egen häst är att ge dem frukost....
    Ja det är klart om man har en sådan motivation så... Men det funkar ju inte på min son.. han har inget som lockar tillräckligt..
  • LykkeLee
    Lee90 skrev 2009-03-07 16:43:34 följande:
    jag går upp nånstans mellan 7 och 9 på helgerna :P
    Oj.. så tidigt skulle jag inte kliva upp om jag inte hade barn.. men tio elva känns lämpligt
  • LykkeLee
    Majsan70 skrev 2009-03-08 15:25:20 följande:
    Mina tonåringar kan sova hur länge som helst. Speciellt sonen som är 17. Men jag brukar sparka upp dem vid 11-12 tiden.
    Ja jag brukar göra några tappra försök.. men det går dessvärre inget vidare.. men han pallrar sig ju upp till skolan iaf även om han är snarast medvetslös då.. men man får väl vara glad att han kliver upp skoldagar iaf... Även om det krävs en jäkla massa tjat från min sida..
  • LykkeLee
    Mühlegg skrev 2009-03-09 02:51:26 följande:
    Jag är själv 15, och jag brukar gå upp runt kl. 8, dock aldrig senare än kl. 9.
    Fast du är vaken kl tio i tre...? Imponerande!!
  • LykkeLee

    Idag sov han till kl tre.. jag fattar inte hur man kan sova så länge.. men det var för att jag inte var hemma och körde upp honom.. eller försökte iaf

  • LykkeLee

    Men imorse klev han upp i tid faktiskt eftersom han skulle på något med SSU.. det handlar om intresse minsann.. inte lika intressant att hänga med oss tydligen

    Som tur är håller dessa SSU aktiviteter på hela helgen så han kommer att kliva upp i tid varje morgon.. för det vill han INTE missa!

Svar på tråden När kliver era tonåringar upp på helgen??