• nean82

Spikmatta?

Jag har hört mycket bra om spikmattor, men vill höra fler åsikter.

Gärna tips på internetsidor där man kan kolla in dem, och pristips mm.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Spikmatta?
  • MammaMia71

Fantastiskt bra vid sömnproblem, jag behöver bara ligga på den i 5-10 minuter innan jag dåsar till och somnar, perfekt! Jag har en shaktimatta som jag fått i juklapp.

• mimmi 1

har diskuterat fram o tillbaka, shaktimattan eller den svenska... men jag har nog kommit fram till att shakti-mattan passar oss bättre...
    Den svenska är hårdare, har vassare spikar, och tar längre tid att anpassa sej till, men eftrsom jag själv inte provat nån av dom, så förmedlar jag bara vad andra sagt...

en jobbarkompis köpte den svenska efter rekommendation av någon hon kände, men efter en tid sålde hon den, och köpte en shakti-matta istället, och den är hon supernöjd med... men en annan hävdade att den svenska var bättre... så,??
    prova sej fram kanske?

• gizen

fick vår shakti idag och efter första testet 10 min så känns det kanon. lite ont först sen bara varm! sambon har provat framsida, baksida, säte och ansikte =) minsta pojken (3,5år) har oxå provat och tyckte den va "mysig" stora pojken vägrar, än så länge...

• nean82

Tack så jättemycket för alla svar! Det blir absolut en =).

• mimmi 1

Nu har jag beställt en shakti-matta från bodystore!
    beräknad leverans på tisdag... *längtar*

• nean82

Jag köpte en i en hälsokostaffär igår. Provat den, och tror inte jag kommer ångra köpet =).

• Miss Obsessive

Jag är så himla nöjd med min shaktimatta! Ligger på min varannan dag, antingen på morgonen eller kvällen efter jag duschat (när kroppen är varm och mjuk), också lyssnar jag på avslappningsmusik.. Bästa stunderna på veckan =) Har haft mattan i ca tre veckor och redan har mitt humör förändrats, min ångest har släppt, jag sover bättre, har mer energi, jag är gladare, huden har en annan lyster och fräschet samt kroppen är mjukare och mindre stel. Jag rekommenderar verkligen denna matta!!

• mimmi 1

åååhh, det låter ju underbart!!

• Miss Obsessive

Ja, jag är verkligen supernöjd =) Försöker få min pojkvän att prova den, men han tror inte ett dugg på att det är skönt och avslappnande att ha massa vassa piggar överallt, vekling ;p Jag ska inte ljuga och säga att det inte känns, men man får ge det en ärlig chans. Det tar en stund innan man slappnar av helt och då blir det mer en "ontskön" känsla, det blir alldeles varmt och man känner hur det pulserar där piggarna sticker in. Brukar ha en stor handduk över mig, för det kan bli lite kyligt när man blir så avslappnad. Hoppas du blir nöjd med din mata!

Svar på tråden Spikmatta?