• nean82

Spikmatta?

Jag har hört mycket bra om spikmattor, men vill höra fler åsikter.

Gärna tips på internetsidor där man kan kolla in dem, och pristips mm.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Spikmatta?
  • gizen

jag med =) somnade på min igår kväll i EN TIMME! trodde nästan den växt fast sen...

• nean82

Ha ha. Man blir så härlig varm i kroppen av den. Jag ska vila ansiktet en stund innan jag somnar.

• mimmi 1

ansiktet? oj, gör inte det ont? vilken effekt får du av det?

Iallafall så somnade jag i går kväll på min matta också.... det var så skönt, så jag bara vaknade till och tog bort den och sov vidare....

• FruLycklig

Kan man använda den som gravid?

• gizen

fru lycklig: de rekommenderar att man INTE ska använda den som gravid

• FruLycklig
    gizen skrev 2009-03-22 15:19:54 följande:
    fru lycklig: de rekommenderar att man INTE ska använda den som gravid
    Tack!=)
  • Panda87

jag har den svenska från www.spikmattan.se min far är massör och återförsäljare av den och sen jag började använda spikmattan så slipper jag äta full dos av verktabbletter mot min kroniska huvudvärk....

rekomenderar stark!

• mamlan
    Panda87 skrev 2009-03-22 16:15:09 följande:
    jag har den svenska från www.spikmattan.se min far är massör och återförsäljare av den och sen jag började använda spikmattan så slipper jag äta full dos av verktabbletter mot min kroniska huvudvärk....rekomenderar stark!
    Funderar själv på en matta, har ofta spänningshuvudvärk, från rygg och axlar. Är mattan bra mot det, vilken matta i så fall och ungefär vilket pris är rimligt att betala?
  • mimmi 1
    mamlan skrev 2009-03-22 16:23:19 följande:
    Funderar själv på en matta, har ofta spänningshuvudvärk, från rygg och axlar. Är mattan bra mot det, vilken matta i så fall och ungefär vilket pris är rimligt att betala?
    Det finns en till tråd om spikmattor, "testat spikmatta" ... du kan läsa där vad olika personer tycker....
  • nean82

mimmi 1 skrev 2009-03-22 14:51:23 följande:

ansiktet? oj, gör inte det ont? vilken effekt får du av det?Iallafall så somnade jag i går kväll på min matta också.... det var så skönt, så jag bara vaknade till och tog bort den och sov vidare....
    Jag vet inte än ha ha, men det ska lätta på huvudvärk och spänningar i käken. Om man biter ihop hårt när man sover. Jag hoppas det kommer fungera. Men gör det inte innan du ska iväg någonstans för man är rejält prickig ett bra tag efteråt.
    Min kompis sa också att det hjälpte henne mot stressutslag i ansiktet. Fast jag vet ine om det var när hon låg med ryggen eller ansiktet på.

Nä det gör inte ont, bara örat kan vara känsligt.

Prova =)
Svar på tråden Spikmatta?