• livet leker

Gråa hårstrån och 35 år???????

Shit jag dör snart, jag såg i dag att 2-3 st VITA gråa hårstrån växt ut på mitt huvud .. Redan??? Är det vanligt eller? Är det på väg utför nu??

• Svar på tråden Gråa hårstrån och 35 år???????
  • linjes
    Shorona skrev 2009-03-10 08:34:38 följande:
    Makne har haft det sen han var 27. Han brukar säga att dem kom samtidgt som jag dök upp.
    Min man är 35 o i princip snart helt grå vit o han skyller dom allihopa på mig oxå
  • Airlee

Jag hittade ett kritvitt hårstrå första gången när jag var 24. Har fått ett par till sedan dess men jag rycker bara bort dem. Tycker att det bådar gott inför ålderdomen i alla fall för jag har alltid föreställt mig själv med snövitt hår och inte grått som gammal.

• Ronjas mamma

Jag hade varit glad om det väntade till 35, mina kom när jag var nitton och tro mig du överlever..
    Nu har jag så man ser det men inte så mycket och är 33 nu. Har slutat färga eftersom jag både är gravid och ammar fick faktiskt beröm för min vackra hår färg för et tag sedan ; )

• Ögonskuggan

Alltså stor varning för att rycka bort de grå som kommer. Så gjorde jag. Men de växer ju ut igen. Och då syns de ÄNNU MER när de är korta och spretar rakt upp på varje ställe där de kommer. Nej, det är ingen bra idé. Face it eller färga.

Apropå det. En frisör sa till mig att det räcker inte med att tona. Är det så? Jag tycker mig höra om att det finns toningar som tar bort grått hår. Jag börjar mer och mer fundera på om jag ska ta till det och glömma mina irriterande grå silverstrån spridda i håret. Men jag vägrar färga håret med fast färg. Tona kan jag gå med på, men icke mer.

Funkar det?

• Airlee
    Ögonskuggan skrev 2009-03-10 08:54:07 följande:
    Alltså stor varning för att rycka bort de grå som kommer. Så gjorde jag. Men de växer ju ut igen. Och då syns de ÄNNU MER när de är korta och spretar rakt upp på varje ställe där de kommer. Nej, det är ingen bra idé. Face it eller färga. Apropå det. En frisör sa till mig att det räcker inte med att tona. Är det så? Jag tycker mig höra om att det finns toningar som tar bort grått hår. Jag börjar mer och mer fundera på om jag ska ta till det och glömma mina irriterande grå silverstrån spridda i håret. Men jag vägrar färga håret med fast färg. Tona kan jag gå med på, men icke mer. Funkar det?
    Men mina har inte kommit tillbaka.
  • modestyonly
    annki72 skrev 2009-03-10 08:41:17 följande:
    japp toning är ingen idé här heller.....Tycker dock inte färgningen sliter såmkt, kankse beror på att mitt hår är väldigt tjockt, men jag vet inte.Jag kör med inpackningar ganska ofta och toppar det med jämna mellanrum och jag tycker det hjälper.
    Håller med om att färg inte behöver slita så mycket på håret. Försök hitta en sort som funkar i ditt hår! Jag tycker det är samma med färg, som med schampo/balsam, vissa funkar inte alls, men andra är jättebra!

Jaf började få gråa hår, när jag var runt 30, det var då något enstaka strå, som inte förökade sig speciellt mycket! Jag är nu 45 och vill inte ens veta hur grått det är, har färgat håret hela mitt liv, gillar att variera mig
    Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • LabLover
    Ögonskuggan skrev 2009-03-10 08:54:07 följande:
    Alltså stor varning för att rycka bort de grå som kommer. Så gjorde jag. Men de växer ju ut igen. Och då syns de ÄNNU MER när de är korta och spretar rakt upp på varje ställe där de kommer. Nej, det är ingen bra idé. Face it eller färga. Apropå det. En frisör sa till mig att det räcker inte med att tona. Är det så? Jag tycker mig höra om att det finns toningar som tar bort grått hår. Jag börjar mer och mer fundera på om jag ska ta till det och glömma mina irriterande grå silverstrån spridda i håret. Men jag vägrar färga håret med fast färg. Tona kan jag gå med på, men icke mer. Funkar det?
    Äsch, har man bara några få så gör det ju inget att de sticker upp när de växer ut. Då är det bara lättare att få tag på dem!
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Dax för syskon

Jag har några ständigt återkommande små raringar - som jag drar med pincett. De kom efter första graviditeten och är mycket grövre än dom andra hårstråna och strävare. Lovely.
    Än så länge är det dock hanterbart.

• Grebbba

Jag såg mina första när jag var 24, till min stora sorg, såklart! Stod vid spegeln och ropade med panik i rösten på min sambo. Bad honom att rycka bort dom, men han svarar "då blir du alldeles kal..." tack för den!

Dåliga gener- gråhårig och rynkig- äskar mina föräldrar!

• Karlsson

Yes här är en till, gråa hår vid 30...suck Tackar alla djur som satt livet till för att jag ska kunna färga över dom

Svar på tråden Gråa hårstrån och 35 år???????