• livet leker

Gråa hårstrån och 35 år???????

Shit jag dör snart, jag såg i dag att 2-3 st VITA gråa hårstrån växt ut på mitt huvud .. Redan??? Är det vanligt eller? Är det på väg utför nu??

• Svar på tråden Gråa hårstrån och 35 år???????
  • Perry the Platypus

Jag haft grå strån länge. Är också 35.

(¯`°?.¸ ღ♥ Bless my arse. ♥ღ¸.?°¯)
  • PrettyGirl

Du ts, jag var 28 år när mina grå började synas...;) Färga håret!

• PrettyGirl
    Airlee skrev 2009-03-10 08:46:53 följande:
    Jag hittade ett kritvitt hårstrå första gången när jag var 24. Har fått ett par till sedan dess men jag rycker bara bort dem. Tycker att det bådar gott inför ålderdomen i alla fall för jag har alltid föreställt mig själv med snövitt hår och inte grått som gammal.
    Sluta ryck bort dem! De grå hårstråna är tjockare och kan genom åren göra ditt hår ännu tjockare om du låter dessa vara. Färga istället är mitt råd.
  • Pimpinellan

Min svärmor är 80 och har bara antydan till lite grått vid tinningarna. Maken verkar släkta henne som tur är.

• Airlee
    PrettyGirl skrev 2009-03-10 12:21:53 följande:
    Sluta ryck bort dem! De grå hårstråna är tjockare och kan genom åren göra ditt hår ännu tjockare om du låter dessa vara. Färga istället är mitt råd.
    Men jag vill inte ha tjockare hår, skulle gärna bli av med hälften. Dessutom rör det sig om kanske totalt fyra strån under flera års tid så det känns inte som någon stor grej.
  • Prisssan

Jag har också fått gråa strån. Jag är 28 år snart...det så syns knappt men jag slingar ändå håret.

Skönt att jag inte är ensam

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Heranell

Toning funkar inte så bra på grått hår tycker jag. De ganska få vita strån jag har blir gulblonda om jag färgar hårt brunt.
    Brukade rycka mina vita strån med pincett men orkar inte det längre. Så jag färgar, men man får ju typ dammrand väldigt snabbt alltså. Trist.

• MiHi

blir 30 och har några grå strån =(

♥Kevin 971205, Isabell o Theodor 050111, Gabriel 090201♥
  • månälva

Shit, vad alla är optimistiska och positiva till sina första gråa hår! Det är ju glädjande, men precis som ts har jag precis hittat mitt första grå, och det var som om luften gick ur mej! Inte ens 34 fyllda...Ett tjockt,silvergrått strå som stod rätt upp! Sen fick min man gå igenom hela huvudet på mej (muttrandes "att det här tänker jag inte göra varje kväll " )
    Alla är vi olika, men för mej symboliserar gråa hår ålderdom och krämpor och jag kan verkligen inte identifiera mej med det! Såklart man kan tänka att det finns värre saker, men just nu tycker jag det här känns jobbigt.

• Airlee
    månälva skrev 2009-03-10 15:13:25 följande:
    Shit, vad alla är optimistiska och positiva till sina första gråa hår! Det är ju glädjande, men precis som ts har jag precis hittat mitt första grå, och det var som om luften gick ur mej! Inte ens 34 fyllda...Ett tjockt,silvergrått strå som stod rätt upp! Sen fick min man gå igenom hela huvudet på mej (muttrandes "att det här tänker jag inte göra varje kväll " ) Alla är vi olika, men för mej symboliserar gråa hår ålderdom och krämpor och jag kan verkligen inte identifiera mej med det! Såklart man kan tänka att det finns värre saker, men just nu tycker jag det här känns jobbigt.
    Jag tänker inte så mycket på det eftersom det ändå är så vanligt att man får det tidigt. (Vilket jag fick reda på genom en runtfrågning bland mina vänner.)
  • snillis

Jag läste en jävligt bra ROCKY-slip härom dagen (har hängt den på dörren på jobbet så att jag skall påminnas varje dag).

Tjej: Upp till man är 40 är det rätt OK men sedan går det bara utför.
    Rocky: Fan vad nice - då är det bara nedförsbacke resten då!
  • Heranell
    snillis skrev 2009-03-10 15:18:19 följande:
    Jag läste en jävligt bra ROCKY-slip härom dagen (har hängt den på dörren på jobbet så att jag skall påminnas varje dag).

Tjej: Upp till man är 40 är det rätt OK men sedan går det bara utför.
    Rocky: Fan vad nice - då är det bara nedförsbacke resten då!
    Den var ju bra! Det gäller kanske att tänka positivt? Jag gillar INTE mina grå strån!
  • Tygtiiger

Jag har massor av grå hårstrån och har inte fyllt 35. Så är det. Jag färgar över dem

Funderar ibland på att låta bli för att få lite mer pondus men jag gillar mitt mörka hår.

• Prisssan

När jag upptäckte mina grå så var jag allt annat än positiv.
    Jag blev så förtvivlad och jag var så ung! Hade aldrig färgat håret innan och allt blev så jobbigt.
    Sen upptäckte jag att frisören kan slinga det.

Iaf min poäng var, att naturligtvis var/är jag inte glad åt de grå stråna men de finns där, och så länge frisören gör ett bra jobb, så slipper jag se dem!

(Ursäkta för lite fel i meningarna i förra inlägget)

Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
Svar på tråden Gråa hårstrån och 35 år???????