• Klant och Fjant

Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?

Ni som använder supp till era barn, vilken ände för ni in?

Trodde detta var självklart, men stött på många, många som gjort fel.

Så hur ligger det till här?!

Ännu en sidfot...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?
  • norgesessan

Trubbiga....som sagts redan, det står på förpackningen, konstigt att så många inte läser på förpackningen innen de ger mediciner.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Glass
    norgesessan skrev 2009-03-10 09:02:12 följande:
    Trubbiga....som sagts redan, det står på förpackningen, konstigt att så många inte läser på förpackningen innen de ger mediciner.
    Jag har aldrig gett det eller tagit det, jag bara trodde ändå
  • Leather Cravat
    Svar på #11
    Som tur var har jag aldrig behövt använda en sådan på min son (eller på någon annan heller för den delen), och jag tror nog inte det är hela världen om man kör in den med den spetsiga änden först. ^^
  • norgesessan

Bara en nyfiken fråga, varför svarar ni om ni inte har testat?

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Leather Cravat
    Svar på #16
    Ehm, vad tusan spelar det för roll om man har testat eller inte?
  • ängelfrånhelvetet

Leather Cravat skrev 2009-03-10 09:06:04 följande:

Som tur var har jag aldrig behövt använda en sådan på min son (eller på någon annan heller för den delen), och jag tror nog inte det är hela världen om man kör in den med den spetsiga änden först. ^^
    Det kan bli hela världen om det inte "sluter sig" och den åker ut igen, och man måste börja om.
  • Ankiz

Vet att det är den trubbiga sidan som ska in först, men vi gör aldrig så. Har aldrig haft problem med att den åker ut igen och det känns mer humant att föra in den spetsiga delen först. Gillar inte suppar över huvud taget men minsta killen har börjat kräkas av flytande alvedon så ibland har man inget val.

♥Mamma till Oliver 050922 och Lucas 070708♥
  • Leather Cravat
    Svar på #18
    Ja jag kan tänka mig att det är "hela världen" att ta fram en ny supp och köra in den igen.
    Det är nästan så jag hellre dör..
Svar på tråden Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?