• Klant och Fjant

Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?

Ni som använder supp till era barn, vilken ände för ni in?

Trodde detta var självklart, men stött på många, många som gjort fel.

Så hur ligger det till här?!

Ännu en sidfot...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?
  • Eka80

Hade jag ingen aning om, har använt alvedon till min son och har aldrig fått upplysningen att den trubbiga ska in först. Som sagt, det känns ju mest naturligt att föra in den spetsiga först, men man lär sig nåt nytt varje dag :)

• norgesessan

Ja, på fass stod det häller inte med, ang, alvedon..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • mamma2004
    norgesessan skrev 2009-03-10 09:37:59 följande:
    Mamma, hur ska jag veta det???? Det står inte på paketet med vanlgia huruvvärkstabletter att man inte får använda dom som suppar, inte gör jag det för det... Står det inte ens på bipacksedelen?
    Nej, det står inte ens i bipackssedeln, jag kollade där. Och som sagt, jag har använt det i 5 år och aldrig har någon informerat mig om det, inte när jag köpt dem, eller när jag pratat med sjukvårdsupplysningen om att vi använder suppar... Och inte på BVC heller.
  • JohannaL

tog den spetsiga först på min första dotter, verkade mest logiskt låg sen inne med 2an och då upplyste de mig fint om att den trubbiga skulle först så, 2an får in de på rätt håll iallafall =)

• Tant Green

Vi använder Alvedon, så jag har lärt mig här på FL att den trubbiga ska in först

• ebben

läst på nån medicinsida-apotek tror jag det var att man kan göra vilket som!!
    finns inget "rätt eller fel"!

• Jessica24

Trubbiga först. Men jag tycker det vore "mildare" med den spetsiga först.

• ebben

Men bara en fråga-ÄVEN om man nu för in trubbiga före för att ni säjer att ringmuskeln sluter om den så den ej far ut...
    Det gör det ju även om man för in spetsiga före!! Då sluter ju ringmuskeln om den ändå-eller hur!?
    Just det argumentet fattar jag faktiskt inte?

• TessaS

Ingen rumpa är väl kanske den andra lik?
    För oss har det alltid funkar bättre på "rätt" håll (alltså enligt instruktionen på paketet) Jag har vid något tillfälle vänt fel och då har det krånglat.
    Det är ju inte så att supp-polisen kommer och låser in oss om man gör fel så det kan ju egentligen kvitta, bara det funkar...

ebben skrev 2009-03-11 08:09:04 följande:
    Men bara en fråga-ÄVEN om man nu för in trubbiga före för att ni säjer att ringmuskeln sluter om den så den ej far ut...Det gör det ju även om man för in spetsiga före!! Då sluter ju ringmuskeln om den ändå-eller hur!?Just det argumentet fattar jag faktiskt inte?
  • bustjejen

Jag gör på fel sätt, dvs spetsiga ändan först.
    Tycker det funkar väldigt bra faktist

Svar på tråden Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?