Myranmia skrev 2009-03-25 17:55:46 följande:
jo du har nog rätt...men det är ändå jobbigt och därför var jag tvungen att skriva av mig. vist e det bio-mamman. men ibland är det lätt att glömma bort det när man får noll respons från lill killen...
det förstår jag också, så är det ju ibland med bio barnen också att de inte orkar brysig om vad man säger

(fasst då får man skylla sig helt själv dock)
det sorgliga är bara att det ofta är barnen som får ta frustrationen, det är ju svårare att ändra på deras biomamma än att ändra på barnen. Och även om man tror att man står högre än så så kasnke man är lite svartsjuk innerst inne på att partnern har haft ett liv innan och på att han ahr andra barn som han älskar lika mycke som de gemensama barnen. det kasnke är svårt att förstå att han kan göra det då man inet gör det själv, det kanske är lätt att glömma att de facktiskt också är hans biologiska barn?!
nu spekulerar jag lite, men jag vet att jag ahde kännt så, jag träffade en kille etttag som hade barn sedan innan och jag hade ju min son sedan innan, och jag kände fort att jag aldrig skulle kunna bli rättvis. Det var absolut inget fel på den lilla killen, han var jätte trevlig och fin, men jag vet att hans mamma och jag inte skulle kunna komma överens, inte på något sätt, det är väldigt infekterat mellan oss (trotts att vi inet känner varandra) och jag kände också att denhär pappan inte heller skulle kunna vara helt rättvis mot barnen, + att vi hade olika sätt att uppfostra barnen osv och jag ville inte kompromissa med mina rutiner. Därför valde jag att avsluta förhollande innan det blev konflickter. Hade vi inet haft barn hade det säkert gått bra.
Det är svårt att ransaka sig själv och har man träffat någon som man verkligen älskar så vill man ju göra allt för att det skall fungera, men man kasnke kan lösa det på andra sätt, tex särboförhållande?! det är klart att dte r dyrare osv, men det är ju iaf en lösning