Inlägg från: MammasÄlsklingar |Visa alla inlägg
  • MammasÄlsklingar

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Tjeno brudar

• MammasÄlsklingar
    Frida87 skrev 2009-03-13 11:05:56 följande:
    Hejsan!! Har lite funderingra kring det här med bröstförstoringar. Bestämt mig redan efter första barnet att jag ska göra en, har sedan fått en till å väntar nu tredje. Undra över hur långt efter man fött barn kan mna göra en operation? När gjorde ni? Hur är det med amningen, hur långt efter att man slutat Amma kan man göra en?
    Dom måste ha vart utan mjölk i minst 6 månader innan du kan op dina bröst.
  • MammasÄlsklingar

Anonym (1) skrev 2009-03-13 11:33:21 följande:

Hej!Har för mig att dom brukar rekommendera 3-5 månader efter avslutad ammning.Men det kan ju kanske vara olika. Beroende på var man gör sin operation.Ta kontakt med kliniken och fråga, för säkert svar.
    ja e nog olika där jag ska göra sa hon 6 månader ialf
  • MammasÄlsklingar
    Aquagreen skrev 2009-03-14 12:57:50 följande:
    Anonym (KKAB) skrev 2009-03-14 11:52:25 följande:
    Du har 460 cc?Jag är orolig att 600 inte blir så stort som jag vill ha det, har pratat en del med min kirurg o jag vet inte om han riktigt förstår hurdana bröst jag vill ha, jag tycker det är skit snyggt med fake look på brösten, vill ha höga riktigt runda, därför jag först tänkte lägga på muskeln så inplantets form syns genom brösten men då rädd att de ska bli hängiga då inte muskeln håller upp dom.Hmm vilka problem
    hur stora har du innan?
    Jag har C o ska fylla i ca 350
  • MammasÄlsklingar

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-14 22:37:23 följande:

Svarar också på din fråga Mammasälsklingar, Jag hade innan en liten C före op., efter op. och 460cc har jag F, så det räcker och blir över tycker jag...hahaha. En av mina vänner har 350cc och har nu F och innan hade hon liten C. En annan vän har 300cc och 70DD(E), hade A innan. Så det är väldigt varierade kan man säga.
    men hur fasen vet man vilken stl man kommer få när d e sådär olika :-S?
  • MammasÄlsklingar

Anonym (NU) skrev 2009-03-15 21:45:58 följande:

Vill veta mer om kirurgcentrum och strandkliniken. Såg att dom hade bra priser. Jag är väl lite så att jag kanske inte tror att de billigase stället är så bra men heller inte de dyrate..Åhhh vad kul.Hur känns det??
    Jag ska op mina bröst 10 juni på strandkliniken..känns super bra.
    Strandkliniken har väl mer normal priser .. som dom flesta tycker jag.
  • MammasÄlsklingar

Anonym (KKAB) skrev 2009-03-16 11:26:56 följande:

Jag gick upp 15kg efter op. (på 3månader), sedan gick jag ner 17kg på (2,5månad) och brösten blev bara snyggare efter -17kg :) Så jag personligen tror inte att det är någon fara. 67kg till 173 tycker jag inte låter mycket, men om du vill gå ner 5kg tror jag inte att det kommer göra ngt med dina "nya" bröst. Jag hade B-C innan och skulle hamna på en D enligt sköterskan med 475cc. Jag valde 460cc och det blev F, hmm. Jag tycker att det kan vara svårt att hitta kläder ibland och hade då önskat att dem var lite mindre, för att inte tala om bh:ar, är jättesvårt att hitta snygga bh:ar, så har någon tips på snygga bh:ar säg gärna till!? Sedan blir man ofta "blind" själv och tycker att dem är rätt små (vilket inte är fallet). Vad gäller träningen så är det en olustig känsla som infaller, men man vänjer sig, det lovar jag :)Rekomenderade kirurgen mellanprofil så kör på det, jag blev inte rekomenderad högprofil då mina bröst då kanske skulle inta en "strutig" form, och det ville jag absolut INTE ha.Bara att du skriver alla frågor du har, jag försöker svara mer än gärna :)Anonym (xlnt) skrev 2009-03-15 10:56:11 följande:
    Oj varför gick du upp 15 kilon? Av någon spec andledning? Eller bara endå ?
  • MammasÄlsklingar
    mitchi skrev 2009-03-16 13:48:03 följande:
    ååå nu ska jag in och titta.har lagt in bilder under starcka bilder.
    hur mycket väger du o hur lång e du?
    Super fin vart brösten
  • MammasÄlsklingar

Söta Nasse skrev 2009-03-16 16:05:11 följande:

ringde hsan och kollade upp några läkare.Först oya på strandklinikenhon hade fått 4 anmälningar på sig. 2 från 2006 en troligen bröst och en näsoperation. sedan en brsöt 2007 men den var för gammal och sedan en från 2008 som ännu inte var klart. Dock friad på alla 4a.Kollade även upp de 3läkarna på kosmetiskkirurgiavni hade fått en 2005 bröst dock återkallad av anmälaren och sedan en 2008 också som han var friad på. Stefan hade 2 st 2006 och 2007 som hade med nån viktminskningsmetod att göra och sedan en 2008 som hade med blodpropp att göra och sedan en till 2008 som var nån ercpundersökningIvan letterfors har däremot inte en enda anmälan på sig. Hsan för register 4 år tillbaka, elelr det är i alla fall det man får veta. Hon sade även att det är väldigt sällan man fäller läkaren. Mitt val står fortfarande på kosmetisk kirurgi då dem inte hade några allvarliga anmälningar på sig. Ni som opererat er hos kosmetisk kirurgi hos vem gjorde ni?
    Jag ska ju göra på Strandkliniken .. o jag bryr mig inte alls om 4 anmälning jag hade också kollat upp det .. läkaren ska kännas bra och att man litar på dom.. så man ska helst träffa några innan man bestämmer sig för vart man ska göra det också.
    Alla läkare har anmälningar på sig..
    På Strandkliniken fixar dom till det om du inte blir nöjd inom 1 år vilket e bra.
  • MammasÄlsklingar
    mitchi skrev 2009-03-16 21:31:13 följande:
    jag e 170 lång och väger förmycket 77kg men e påväg ner. ska ner till 70 innan midsommar.
    Ah!
    en fråga kan inte brösten bli konstig om man går ner efter op?
    Jag e 171 pendlar mellan 63-65 nu. Skulle vilja gå ner något kilo så ska
    försöka göra d till Juni då jag ska göra brösten o magen o fettsugning.

Söta Nasse skrev 2009-03-17 06:57:12 följande:
    vem är det som rekommenderar storlek på inlägg hos kosmetisk kirurgi? sjuksköterska eller kirurgen?
    det gör väl alltid kirurgerna?
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"