Forts "ni som gjort en bröstförstoring"
Hej hej!
Jag gjorde en op. på Kosmetisk Kirurgi i Falköping för drygt 3 år sedan och då använde de sig av märket Nagor och Mentor. Nu kanske det är annorlunda. Har ni några frågor så svarar jag gärna :)
Hej hej!
Jag gjorde en op. på Kosmetisk Kirurgi i Falköping för drygt 3 år sedan och då använde de sig av märket Nagor och Mentor. Nu kanske det är annorlunda. Har ni några frågor så svarar jag gärna :)
Jag har Nagors mellanprofil, var rädd att få "strutiga" bröst av högprofil (beror såklart på hur brösten ser ut innan). Mina mått vid op. var 1.65 och 60kg (gick sedan både upp och ner i vikt, gick kanon) och jag lade in 460cc i varje.
Min kirurg var dr. Avni Abdui och han var helt underbar. Har även bra info om dr. Ivan Letterfors.
Något som absolut blir svårare efter op. är träning, men man vänjer sig efter ett tag. Sedan ett stort minus är att du både ser och känner dig större än vad du är när brösten blir större (jag känner mig alltså tjockare och ser även tjockare ut).
Annars var detta något som jag hade funderat på i flera års tid, så i det stora hela är jag nöjd. Ett tips är att inte gå för stort, bästa är om man kan framhäva med en bh, blir det för stort är det mycket svårt att hitta snygga bh:ar.
Vilken kirurg ska du ha? Hur ser dina mått ut och hur mycket ska du lägga in?
Anonym (xlnt) skrev 2009-03-14 09:35:57 följande:
Och jag som tycker att jag har stora :P Hoppas att allt går bra och att du blir nöjd med stl:en.
Svarar också på din fråga Mammasälsklingar, Jag hade innan en liten C före op., efter op. och 460cc har jag F, så det räcker och blir över tycker jag...hahaha.
En av mina vänner har 350cc och har nu F och innan hade hon liten C.
En annan vän har 300cc och 70DD(E), hade A innan.
Så det är väldigt varierade kan man säga.
Ja du, om jag det visste, har haft 2 perioder i mitt liv då jag gått upp mycket utan anledning (har tränat och ätit som vanligt), jobbigt.
Jag tror också att du ska lita på kirurgen, kommer bli bra :) Du får berätta hur det gick efter op nu sedan. Har en vän som ska göra sina nästa vecka också, blir 375cc för henne.
Anonym (xlnt) skrev 2009-03-16 12:00:34 följande:
Jag op. hos dr Avni Abdui och den där anmälan 2005 hade han just fått när jag var där, hon hade anmält honom för att ärren blev större (läs längre) än vad som sagts (vilket de också säger att dem kan bli beroende på hur man sköter dem).
Jag kan iaf säga att han var helt kanon!
Jag träffade först sköterskan på konsultationen, där rekomenderade hon först stl. efter min önskan. Sedan träffade jag kirurgen och pratade igenom och provade ut stl. Blev ungefär det som sköterskan rekomenderat, lite mindre dock.
Jag gick först upp 15kg efter op. sedan snabbt ner 17kg, och det hade ingen inverkan på mina bröst, men det är nog väldigt olika. Men att gå ner några kg spelar nog inte alls ngn roll.
Lycka till!