Inlägg från: Anonym (KKAB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (KKAB)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Först så bestämde jag mig för att verkligen gå ner i vikt. Tog en promenad varje dag, mellan 20-60min (alltså inte överdrivet länge, oftast endast 20min) och det var på eftermiddagen efter jobbet som jag tog den promenaden. Jag gjorde även lite hemmaträning (situps, dips, benövningar).

Också åt jag bra, förbjöd ingenting (dvs. blev jag sugen på godis så köpte jag godis men kanske bara 5bitar och ingen choklad).

På 2,5månad hade jag tappat mina 15kg och sedan tappade jag 2kg till av bara farten.

Jag var även med i aftonbladets viktklubb (där skriver man in vad man äter och ser då att man kan äta mer än man tror, vilket var bra för mig).

Hoppas att ni fått lite tips :) Själv ska jag göra ett ryck och försöka gå ner ca 7kg, har bestämt mig för att börja nästa vecka!

• Anonym (KKAB)

Jag var på konsultation där men opererades i Falköping på KKAB :)

Anonym (fundersam) skrev 2009-03-17 15:15:54 följande:

Är det någon som har op. på kosmetisk kirurgi Kungsgatan 48, Stockholm.? Jag är verkligen sugen..(jag startade en tråd om bröstförstoring) fick en länk att det finns en i full gång här.. :)
  • Anonym (KKAB)

Jag åkte till Falköping och op. där, är över 100mil. Tog tåget både ner och hem själv och det gick bra, men det var lite jobbare på vägen hem ;)

• Anonym (KKAB)

Jag tycker att det gjorde som ondast när jag skulle resa mig upp tex. på morgonen. Själv då?

mitchi skrev 2009-03-17 19:34:45 följande:
    det va strongt gjort av dig att ta tåget hem.jag tyckte det va en pina att åka hem i bil.min sambo kom och hämtade mig. vad tyckte du gjorde ondast när du gjort operationen och när du va hemma?
  • Anonym (KKAB)

Lindex har några snygga upp till F-kupa.
    H&M har nu mera upp till D-kupa.
    Haléns har massvis med snygga bh:ar i större stl:ar (ngt som jag nyss hittat) så skynda er och kika in där (inte så farligt dyra heller). Är olika märken.

• Anonym (KKAB)

Som jag tidigare skrev så blev jag rekomenderad 475cc av sköterskan för att få D-kupa. Jag tog 460cc och det blev E-F-kupa...hmm. Synd att jag inte har kvar adressen till en community som min vän startade när vi op. Där delar man av sig av bilder etc. dock försvann sidan då jag bytte data.

Jag = 165 lång, 60kg, 460cc och Bh stl 75F eller 80DD(E) (blir förstor runt), Bh stl innan 80B eller 75C
    Min vän1 = 168 lång, kring 57kg, 375cc och Bh stl 70F, Bh stl innan 75B eller 70C
    Min vän2 = 173 lång, kring 60kg, 300cc och Bh stl 75DD(E), Bh stl innan 75A
    Min vän3 = 157 lång, kring 50kg, 300cc och Bh stl 70DD(E), Bh stl innan A

Här fick ni kanske lite hjälp och tips :) Jag tror att det ofta blir lite större än vad man tror :D

Har ni frågor så passa på och ställ dem :)

• Anonym (KKAB)

Min kompis gjorde idag, 375cc, hon är 180 lång och väger under 70kg, och det såg stort ut kan jag säga, men det blir garanterat super snyggt :D

Synd att jag har bytt dator så mina bilder ligger på en cd-skiva någonstans, annars hade ni fått se 460cc till 165 och 60kg. (75F). När jag vägde 58kg lyckades jag hamna på en 75(DD).

• Anonym (KKAB)

Jag tror inte att det ska vara några problem att amma om du har lagt under bröstmuskeln, det är vad min kirurg sa iaf. Grattis och lycka till!

rasmusomiranda skrev 2009-03-21 09:25:10 följande:
    måste bara frågakan man amma då man lagt in implantathaft mina ca 5 år nuoch är gravid ligger under muskeln,, tacksam för svar..innan jag blev gravid ville ja ej amma men nu har jag ändrat mig..klart ja ska  amma
  • Anonym (KKAB)

Söta Nasse har startat en lista. Skriv in erat namn och om det är konsultation eller operationstid ni har närmast i tiden samt vilken klinik. Vill ni som ska operera även skriva vilket inlägg ni funderar på så är det säkert några som är intresserade av det också

31/3 Söta Nasse Konsultation kosmetisk kirurgi
    3,5år sedan Anonym (KKAB) opererad 460cc (B till F) 165cm 60kg

Skrev in mig på listan jag också då ni kanske har frågor :)

• Anonym (KKAB)

Uppdaterar:

31/3 Söta Nasse Konsultation kosmetisk kirurgi

10/6 MammasÄlsklingar ska göra : Bröst lyft ,sätta in silikon Ca 350-400 har nuC kupa,Full buk op och fettsugning på Strandkliniken i sthlm

3,5år sedan, Anonym (KKAB) har gjort: Bröstförstoring, 460cc (B(C) till F) 165cm 60kg. Skrev in mig på listan jag också då ni kanske har frågor :)

• Anonym (KKAB)

Jag ska försöka leta fram lite bilder, har bytt data och har lagt över bilderna på en cd-skiva som jag har i ngn flyttkartong. Men jag ordnar det till senare ikväll eller i morgon. Vilken mail?

Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-03-24 09:45:05 följande:

Anonym (KKAB)- du skulle inte vilja maila bilder till mig på dina bröst, vi är ju ungefär lika stora och jag hade tänkt lägga in ungefär lika mycket som du, rädd är det blir för stort bara.. hade varit bra att jämföra med andra..
  • Anonym (KKAB)

plastikkirurgi.mylava.net

På den här siten kan man prata med andra tjejer som funderar/planerar/har gjort operationer av olika slag. Finns massvis med bilder att få se :)

• Anonym (KKAB)

Ta och logga in på denna community: plastikkirurgi.mylava.net där har jag fler bilder och självklart mailar jag er två nu i ikväll efter träningen. :)

• Anonym (KKAB)
    mitchi skrev 2009-03-25 21:58:22 följande:
    man måste ju logga in men man kan inte regga sig. har skickat ett mail som det står. hur lång tid tar det ca innan man får svar.
    Aha, dem kanske har gjort om sidan. Länge sedan jag var in där. Förut tog det inte lång tid att få bli registrerad.
  • Anonym (KKAB)

Sådär, nu har jag skickat bilderna så som jag lovade :)

• Anonym (KKAB)

Om du nyss gjort din op. kan jag nästan med säkerhet säga att dem kommer bli större när bröstmuskeln "släpper till", brukar ta någon vecka :)

Anonym (xlnt) skrev 2009-03-25 23:13:02 följande:

Anonym (nya bröst på fre) skrev 2009-03-25 22:04:42 följande:
    Jag opades i måndags, lade in 375/400 och hade en b-kupa. Verkar landa på en liten d-kupa. Mina är verkligen inge jättebröst utan snarare lite för små, hade jag valt om idag så hade jag tagit större. Så ja, mitt råd är 425 då ;)
  • Anonym (KKAB)

Då är tråden tillbaka då :)

• Anonym (KKAB)

Jag har inte fött ngr barn och jag klarade op. galant :) Tog tom. tåget hem 100mil själv dagen efter och dagen efter det så shoppade jag igen :P Kommer att gå bra för er.

• Anonym (KKAB)
    sazzia skrev 2009-03-30 16:35:57 följande:
    Söta Nasse skrev 2009-03-30 15:08:40 följande:
    jag gjorde min i falköpnig för 3år sedan! super bra ställe!!Jag kommer att åka dit igen!!!!!dock en STOR miss att fixa tuttar innan man skaffat barn, dom är långt i från lika snygga som tidigare.men får ta o fixa det när man skaffart färdigt.Dom ska ju ändå bytas efter ett antal år så =)
    När op. du dig och vilken kirurg? Jag var där för 3,5år sedan och op. av dr. Avni Abdui :) Jag är också nöjd. Dock en lång resa på över 100mil.
  • Anonym (KKAB)

Anonym (snart) skrev 2009-04-18 14:15:30 följande:

Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-17 08:40:25 följande:
    Supergrattis!!DD-E-kupa med 450cc. Hur lång är du och vad väger du (om jag får fråga)Ska lägga 440 och kirurgen sa att jag skulle få C-D kupa. Fast då är det anatomiska som är ganska breda och höga liksom...
    Säger Grattis jag också :P

Kan också svara på din fråga ang. stl. Jag la in 460cc och fick DD(E)-F och jag är 165cm lång och väger normalt 60kg (58-63). När vi diskuterade stl sa dem D-kupa men så blev inte fallen ;)
Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"