Inlägg från: Anonym (På väg mot op.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På väg mot op.)

Forts "ni som gjort en bröstförstoring"

Anonym (längtar) skrev 2009-04-07 09:18:47 följande:

vad är det för några ? :)
    jag ska lägga in geléhallon, 450cc..
    MammasÄlsklingar skrev 2009-04-07 09:31:35 följande:
    Vad hade du för stl nu innan ?
    dom är väl en tom b kupa kanske? har inte köpt några nya bhar sen jag ammade min son.. inte haft någon lust hehe, skulle lägga in 500cc men ångrade mig så jag har ringt och ändrat det till 450cc, är en rätt liten o smal tjej.. och för stora kommer ju bara se dumt ut :-/ jag hoppas på att 450 blir lagom..
    mitchi skrev 2009-04-07 11:05:23 följande:
    gud vad roligt. var va det du skulle göra någon stans?
    jag ska göra det på citadellkliniken i Landskrona.
    MammasÄlsklingar skrev 2009-04-07 11:55:05 följande:
    ahh.. Jag e 171 lång väger 63-65 kilo... har en c kupa nu ska fylla 400 - 450 Vad lagom är e nog vad man själv vill ha eller vad man ska säga
    ja, det är ju bara en själv som vet hur man vill ha dom . men lovar att de som vill ska få se bilder när det är gjort. på konsultation testade jag med 500 och då skulle jag landa på en E-F kupa.. lite för mycket för min del, tar jag bort 50 så kanske jag landar på en D kupa.. vi får väl se hur resultatet blir, hihi.
    men jag tror ju att eftersom du redan har en C kupa kommr det nog bli bra med 400- 450 då har man ju skin att ta av om man säger så, förstår du? hehe.

Anonym (längtar) skrev 2009-04-07 13:02:41 följande:

samma som jag funderar på då :) vad har du valt för profil?
    min läkare tyckte att hög profil var bäst för mig!

min operation är på onsdag.. börjar bli nervös.
    på citadellkliniken i landskrona sätter dom in gelehallon via armhålan, men om jag förstått det rätt är det bara dom som gör det i sverige.. är dock inte säker.

jag ska i alla fall få mina gelehallon insatta via armhålan.

Anonym (75C-D) skrev 2009-04-14 14:20:02 följande:

Varför vill man ha implantatet via armhålan? Då är det ju i princip omöjligt att dölja ärret när man har ärmlösa toppar på sommaren...I vecket under bysten syns det ju inte alls...Såg dock en amerikansk dokumentär där de förde in implantaten via navel, då får man inga ärr alls. Går dock bara med koksalt.
    ärret i armhålan kommer inte synas om det läker som det ska, inom något år så har det bleknat helt och man kan inte se att man gjort en bröstförstoring.

såå då var det min tur, idag får jag mina nya boobs
    det pirrar lite i magen kan jag ju säga.

hej tjejer

nu är det gjort.. mina nya tuttisar är på plats.. det har gått två dagar och jag känner mig en aning handikappad fortfarande käkar en massa smärtstillande.. den som säger att det inte gör ont att förstora brösten ljuger.. men det är helt klart värt det..

citadellkliniken i Landskrona helt underbar personal..( rekomenderar) jag la in 450cc gelehallon genom armhålan.. det känns mycket bättre idag.. har en D bygelbh på mig nu, kommer nog sluta på en DD- E kupa när dom lagt sig helt.. jag tycker att storleken ser bra ut än så länge
    smärtan har minskat radikalt sen igår.. tror att all bedövning försvann igår men nu känns det absolut bättre och jag längtar tills jag kan klä mig normalt och se hur det ser ut

ärren i armhålan känns bra, men kan inte svara på hur det ser ut har tejp över.

jag är 167cm lång och väger omkring 57kg.. hade b kupa innan.

till er som gjort op: hur lång tid efter operationen behövde ni gå med bröstbandet?
    eller hur lång tid tog det för era bröst att få sin "normala" form?

Anonym (mars) skrev 2009-04-19 18:28:56 följande:

Anonym (På väg mot op.) skrev 2009-04-18 09:37:58 följande:
    humm, bh med bygel ska man väl undvika i början? så sa dom där jag gjorde iaf! och om det bara är ett par dagar sen du gjorde så är dom nog rätt svullna än (?) så "när dom lägger sig" blir dom ju isf inte större...
    ska ha bygel bh och bröstbandage i två veckor efter op. bygelbh hjälper till att forma brösten därefter ska man undvika bh i ca 3 månader så brösten får mjukna och låta tyngdlagen sköta resten.
    när musklerna ger med sig och implantaten får "falla" på plats och lägga sig till rätta kan man se den slutgiltiga storleken och den blir inte mindre utan antagligen större.

när vågade ni lyfta igen efter op? alltså till exempel era barn?

Anonym (HM) skrev 2009-04-25 10:15:58 följande:

Hur går det för er alla nyopererade?
    det är bra med mig, gjorde min op för snart två veckor sedan. dom börjar bli fina fortfarande lite "toppiga" men man ser framsteg varje dag längtar tills jag kan njuta av dom till fullo, me snygga kläder osv. ska på återbesäk på onsdag, får se va dom säger då!

jag hade självupplösande stygn som försvann efter drygt en vecka, hade tejp över så jag vet inte riktigt men ungefär en vecka.

Svar på tråden Forts "ni som gjort en bröstförstoring"