• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • angiee

jag får 4800:- får ja väl vara nöjd med men hade gärna tatt Thezzisens 17´!!!

• Hannnas
    Honeyflowers skrev 2009-06-09 12:55:09 följande:
    Ni som har dagisbarn nu, vad behöver man införskaffa?? Galonisar o regnjacka, överdragsbyxa och jacka förstår jag, gummistövlar....nåt mera??
    beror på dagiset! Vårt gamla dagis krävde att det skulle finnas kläder där hela tiden (regnkläder, stövlar, ombyten) men nuvarande är lättare men det ska finnas vid väder såklart... jag har lämnat ett par stövlar däruppe men resten har jag hemma o så får M med sig vid behov så behöver jag inte köpa några dubbla uppsättningar i onödan...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Honeyflowers

Ska på tillväxt-UL kl 2 idag, för första gången, ska bli lite kul

Hoppas få se nåt kön en gång till så man är lite säkrare på att det blir en kille!

• Hannnas
    numberone skrev 2009-06-09 12:57:13 följande:
    haha jäkla mydighetskraffs.... ge mig bara massa pengar så är jag nöjd
    haha exakt

Vi får inte heller mkt iår... bodde ju billigt o hade nästan inga skulder sist så då blir det ju så som regel...

Nästa år blir det andra bullar som sagt nästan 60 tillbaks bara från badrummet o sen blir det ju mer pga att vi har mkt mer lån nu (huset)
  • MagdaA

HF: dubbelt upp av allt, mössa, vantar, galonhandskar, överdragsbyxor, fleecejacka...

vi kör med lite "slit å släng" på dagis. Alltså inte trasiga kläder, men det som vi inte är så rädda om. På Alex dagis är dom ute MYCKET och leker, blir dyngiga osv. Känns inge kul att ha "finkläder" på dagis. Roligare om man har nått helt och rent när man är ledig och ska på stan osv.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Hannnas
    Honeyflowers skrev 2009-06-09 12:59:02 följande:
    Ska på tillväxt-UL kl 2 idag, för första gången, ska bli lite kul Hoppas få se nåt kön en gång till så man är lite säkrare på att det blir en kille!
    spännande se lille Måns
  • Honeyflowers

Håller helt och hållet med dig!

MagdaA skrev 2009-06-09 13:00:05 följande:
    HF: dubbelt upp av allt, mössa, vantar, galonhandskar, överdragsbyxor, fleecejacka...vi kör med lite "slit å släng" på dagis. Alltså inte trasiga kläder, men det som vi inte är så rädda om. På Alex dagis är dom ute MYCKET och leker, blir dyngiga osv. Känns inge kul att ha "finkläder" på dagis. Roligare om man har nått helt och rent när man är ledig och ska på stan osv.
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-06-09 13:00:05 följande:
    HF: dubbelt upp av allt, mössa, vantar, galonhandskar, överdragsbyxor, fleecejacka...vi kör med lite "slit å släng" på dagis. Alltså inte trasiga kläder, men det som vi inte är så rädda om. På Alex dagis är dom ute MYCKET och leker, blir dyngiga osv. Känns inge kul att ha "finkläder" på dagis. Roligare om man har nått helt och rent när man är ledig och ska på stan osv.
    vi har inte dubbelt an nåt
  • MagdaA
    Hannnas skrev 2009-06-09 13:01:41 följande:
    vi har inte dubbelt an nåt
    Jag tycker det är praktist. speciellt om Alex varit ute och lekt i snön hela dan. sen när jag hämtar honom så ska han sova i vagnen, då måste han ju ha torra kläder. samma sak med leriga galonbrallor. kuuul å dra fram å tillbaka...*not*
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7