• sth67

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
    välkomna alla gamla kämpare och nya.

• Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
  • Maryah

forresten tjejer
    var har listan tagit vagen?

• entjej

Men vad roligt Turbolina!

alliamelle: Det enda symptomet jag kände var ömma bröst.

Hej Sth67: Jo, jag finns kvar . Skriver inte så mycket just nu för den mesta energin går åt att försöka få hjälp för munnen men v.c säger det är Mödravården och mödravården säger det är v.c.... Fösöker diagnosticera mig själv genom att leta lösningar på nätet vilket ju inte är det lättaste. Vården nochalerar mig och mina problem och därmed också fostret och jag är väldigt arg, ledsen och besviken för det. Skulle aldrig kunna behandla någåon som de behandlar mig.

I onsdags var vi på extra UL. Pga medicinen jag tog skulle de titta på hjärtat för ev missbildningar. Han såg inget konstigt vilket är jätteskönt!

Kram till alla!

• sth67

turbo: du skojjar !!! det är ju helt fantastiskt!!! Grattis kanske man vågar säga ;)
    entjej: skönt att du fick se lilla hjärtat. Kram på dig förstår att du har det jobbigt!!
    maraya: lycka till med sprutandet.
    Jag mår ok, tycker tiden står stilla...vill snart börja om men det är två menser bort..kram på er

• Turbomamma

Sth67: Jag förstår själv typ ingenting... Trodde att jag kände min kropp vid det här laget. Har iofs haft någon känsla de senaste dagarna eftersom brösten har ömmat. Det förklarade jag med att jag nog gråtit så mycket så att jag spänt mig och fått ont i musklerna. Vågade liksom inte hoppas på nåt annat. Vågar ännu inte hoppas på nåt inför framtiden utan försöker att ta det timme för timme och får tokångest när jag går på toaletten. Men hur som helst så är det ändå bra för nu har jag fått tillbaka tron på att det kan gå nån gång.

Håller tummarna för att du kommer igång snart och att alla eländiga örter har gjort sitt. Jag käkade ju faktiskt Lárgigin några veckor den här gången och fick ju fram betydligt bättre kvalitet.

Entjej: Tack så mycket! Skönt att UL såg bra ut.

Theorese: Redan v. 11, vad fort det går. Lycka till framöver.

• Lill30

Vad spännande Turbolina!
    Har följt er i tråden en del eftersom jag skulle ha startat med ivf på CvL i februari. Jag var med om något som liknar din story Turbolina. Gick och väntade på mensen för att kunna starta behandlingen, men den kom aldrig och jag plussade istället :) Tydligen är ingenting omöjligt ibland. Har liksom känt mig otursförföljd de senaste åren och så plötsligt sker något positivt. Nu är jag iaf i v 13., men har 3 mf bakom mig så jag är fortfarande orolig...

Lycka till alla andra kämpare!

• sth67

turbo: jätte glad för din skull, jag sa ju att du skulle lyckas en dag ;) L-argenin äter både jag o min sambo sedan en vecka , vi känner ingen skildnad. Det står på paketet att man skall ta 5 om dagen vi tar 2. hur många tog du? Largenin skall ju ge en mera sexlust kraftigare orgasmer, mer blod dit ner och göra slemmhinnorna bättre. `Men att dom skulle göra äggen bättre kvallitet har jag aldrig hört.Men är det så?
    lill30: grattis, vad roligt för er, man har hört om mirakel..inget som någosin händer mig men jag är glad att andra får uppleva det ;)
    kram till er andra, var på 40 års fest igår , drack för första gången på länge så jag är bakis som en räv och det är sista gången ...skitjobbigt!

• SusyQ

Hej Turbolina, tänk att du har plussat, helt otroligt. Jag håller tummarna att det går bra nu!! Det ger mig hopp...

• SusyQ

Sth67: Visst har du märkt skillnad med akupunktur? Kan du rekommendera någon bra i Stockholmstrakten? Kram på dig.

• EmmaElsa

Turbo: Men... det är ju ett mirakel!! Det är du verkligen värd!! Jag håller tummarna för att allt går vägen!! KRAM

• Turbomamma

Lill30: Tack så mycket och stort grattis till dig!

Sth67: Nej jag åt bara 1 tablett om dagen (dom var ju uräckliga och hade någon konstig eftersmak av hö) och ärligt talat är jag högst tveksam till om det gav någon verklig effekt. Tror egentligen mest på ICSI på samtliga av äggen och stor tur med en bättre skörd den här gången. Men som du påpekade, som sjuksyster är jag ju skeptisk till allt som inte är vetenskapligt Men jag hoppas och håller tummarna för att du snart ska vara igång. Den här gången borde det verkligen vara din tur.

SusyQ: Det är roligt om jag kan ge hopp till någon, samtidigt försöker jag ju själv att inte hoppas alltför mycket.

Emmaelsa: Tack så mycket för dom fina orden. Det värmar verkligen. Ja det är faktiskt ett litet mirakel, särskilt om det skulle gå hela vägen.

Just nu försöker jag mest att ta en dag i taget, eller egentligen en timme i taget. Har hittills varit gravid i 56 timmar och det är bättre än inte alls. Tog ett nytt grav. test idag (mitt 3:e hittills och det blir säkert fler) och det blev ett starkt streck på en gång. Med testen från Cvl blev teststrecket lite svagare men så kan det ju vara utan att det behöver betyda något speciellt. Men det bästa är att jag iaf inte blött nåt mer sen i torsdags.

Kramar till alla, från Turbo

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....