Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
välkomna alla gamla kämpare och nya.
Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
välkomna alla gamla kämpare och nya.
Hej tjejer...
Jag har också hittat hit!! Hur ligger ni till?? Hur har ni det??
Jag har läst tillbaka men har lite dålig koll......
Kramar till alla som behöver....
Själv inväntar jag op. som blir den 7/4, jag är jätte nervös mer än vanligt, jag brukar inte oroa mig....
Hej tjejer!
Får stanna lite längre här... fick min mens idag (med besked). Satte ju in ett embryo av sämre kvalitet så jag "visste" väl att det inte skulle fungera... men jag blev SUPER ledsen i alla fall! Det är konstigt att man hoppas vad som än händer!! Har inte testdag förrän på fredag, men jag väntar väl med att ringa CVL tills dess? Vi köpte ett 3-pack den här gången (som tur var). Känner mig inte glad idag!!
Kram till er alla!!
Hej tjejer, så det är här ni är! 
Turbo; ÅHH gumman vad kul! Toppen toppen, samma resultat som vi ju!! Hela vägen, vad skoj. Håller också tummarna så dom vitnar!
Sth67, bra att du startat tråden på nytt. Tänkte också att det var dåligt håll i gång i tråden tills jag insåg att den var stängd! Vila du lite till o sen kör du! Pavi gav verkligen hopp tycker du inte det?! Underbar historia Pavi! 
Kramiiis; Styrkekramar till dig!
Missne; Styrkekramar även till dig!
En tjej; Likaså till dig, ta med dig någon till läkaren, din mamma, sambo, pappa eller nära vän. Kräv en remiss, och orkar inte du stå på dig så är får din vän ta över!
Brumelisa; jag har nog missat lite i tidigare tråd, op? Men gumman, håller om!!
EmmaElsa; dig känner jag inte igen, HEJ! Jag vet hur du känner, det spelar ingen roll, hoppet överger oss aldrig. Kramar om o skickar lite styrka.
moe; Nedräkningen har börjat!
Själv gjorde jag VUL idag och jag fick se ett litet hjärta slå! Inget ma eller mf än så länge mao!! 
Kram Petra
åhh petra vad glad jag blir! HÄRLIGT! GRATTIS! Nu banne mig ska det gå hela vägen för dig!
kram kram
brumelisa: tänker på dig, nu börjar op närma sig, hoppas så att allt går bra! stora kramar
emmaelsa: bamsekram här med ![]()
Petra: Underbart att läsa!!
kramiiis: Så tråkigt att ni behöver börja om ännu en gång. Kram!!
kramiis: gumman tänk vad vi kämpar... men det ska funka det ska!! jag har ju börjat hos Sophie lagergrantz. Är inte det något för dig oxå? känns som det äntligen är någon som tar mig på allvar och följer upp alla mina försök och försöker gå till botten varför det inte funkar.. gå in på hennes hemsida o läs. ett annat tips till er alla är www.the-infertility-cure.com
moe: helt otroligt att tiden går så fort ;)
petra: grattis till tick tick ;)
entjej: jag lider med dig , det låter så himla jobbigt. fattar inte varför det inte finns någon läkare som kan hjälpa dig. Har du kollat med någon homeopat eller Sophie?
Emmaelsa: gumman , jag vet precis hur det känns, vet oxå att man känner allt som ett svart hål, vi är starka individer och kravlar oss upp ur kloaken och tar oss vidare. Stor varm kram
brummelisa: op? har jag missat något måntro? kram
ymmot: tack för att du frågar, jag mår helt ok faktiskt , bättre än på länge, fokuserar mycket på mitt eget välbefinnande nu, går på akupunktur med örter och skall på yoga på torsdag. ledsen att det blev minus, förstår att det känns tungt.kram till dig
missne: hur e läget?
kram till Pavi oxå
just det kram kram kram kram till Turbo..
glömt ngn? ääää kram till er oxå :)
Petra74: Hej själv! Jo, det var vårt andra IVF som nu slutade i minus. Vårt första slutade i MF i v.8. Det verkar inte som mina ägg är särskilt bra. Första gången fick vi ut 10, 5 befruktades men endast ett delade sig ok. Andra gången blev det 7 ägg, 4 delade sig men det vara bara ett som fortsatte dela sig, dålig kvalitet. Känns deppigt!! Ska ringa CVL på fredag och fråga när vi kan göra vårt nästa försök. Denna eviga väntan är värst!! Hur ser det ut för dig? Vad jag förstår är det pos just nu? Lycka till, kram.
Sth67: Tack för dina ord. Jo, ett svart hål är det allt! Ibland känns det för djupt!! Har det även struligt på jobbet vilket inte gör saker och ting enklare... Vill bara sova och önskar att det var sommar!! Kram
Missne: Välkommen till nya tråden!! Hur är det med dig? Kram
Kramiis: Stor kram och god natt! Hoppas du får sova ordentligt trots allt!
Petra74:
stort grattis till ett litet tickande hjärta. Måste kännas helt otroligt. Hoppas att jag fortsätter följa dig vad gäller resultat framöver också. Men tack för tumhållningen känns som om det kommer att behövas.
EmmaElsa: Beklagar återigen ditt minus. Är så tungt och jobbigt. Har ni provat ICSI? Nu sista gången gjordes ICSI på alla och det verkar ju som om det gav bäst resultat för mig iaf. Om du vill så kan du ringa CVL direkt. Det gjorde jag när jag fick mens på Rd10. Fick telefontid med doktorn typ en vecka senare och det var rätt skönt att kunna gå vidare direkt.
Sth67: Kramar i massor till dig också!
Kramar från Turbo
entjej: Va jobbigt med smaken i munnen. Hoppas verkligen att någon kan ta dig på allvar och rda ut vad det är och hur du kan bli kvitt det
Moe: v30, då är det ju bara slutspurten kvar
Kramiiis: Oj, det var snabba puckar. Själv har jag inte tagit mig i kragen och bestämt var jag vill göra nästa försök. Vilken metod blir det för dig denna gång?
Brummelisa: Låter jobbigt med operation Undrar också vad för operation du ska göra?
EmmaElsa: Hej
Jobbigt att mensen kom
Vet precis hur det är, och att man blir så ledsen trots att man trodde att man inte skulle bli det för att man är förberedd då embryona är av sämre kvaitet. många kramar
Petra: Åhh va härligt att få se ett hjärta ticka
sth67: Jag skulle också vilja ha någon som verkligen tar en på allvar och som vill gå till botten. Men här i Linköping finns inge akupunktör som verkligen går på djupet på det sättet. Har testat 3 st olika men ingen som jag tror kan hjälpa mig... Önskar att man bodde i Stockholm ibland där det finns ett sånt utbud.
Hej brudar....
Jag börjar med att meddela att jag ska göra en hysteroscopi, det kanske jag inte berättat...*ler*....detta är något som jag önskat länge p.g.a att jag har så fruktansvärt ont i magen men det har jag blivit nekad, nu äntligen någon som lyssnar(Thomas på C v L) Men jag känner mig lite nervös trots att jag vill göra detta.
kramiiis:
Va tråkigt att det inte ville sig.. *kram* Kul att du är C v L:are igen, det tycker vi om, jag håller tummarna. Hade du ÄP v. 22?, det kanske bli ngt ditåt för oss också, om det blir innan sommaren, hoppas på det!! Tack för att du tänker på mig, det värmer gott!! Jag tänker på dig! *Bamsekram*
sth67:
Va skönt att ngn tar dig på allvar, det är det viktigaste i allt detta. Att någon lyssnar och verkligen försöker förstå det man känner. Detta är grunden till att man ska känna sig trygg och det är av stor betydelase när man genomgår detta. Man ska inte behöva fundera på om alla har gjort vad dom kunnat för att man ska lyckas. Jag håller fortsatt tummarna, och 42 är väl ingen ålder, jag har varit med om en kvinna som blev gravid spontant vid 47 års ålder!
EmmaElsa:
Spelar ingen roll, man hoppas och vill och blir alltid lika ledsen, var ledsen! Det hjälper, du kommer bli glad igen. Prata med CvL, dom har alltid bra saker att säga.
Petra 74:
Grattis! Va kul! Det är alltid lika spännande och farscinerande, det är någon därinne!!
Moe:
Hoppas att du mår bra och att foglossningen är bättre!
Turbo:
Grattis till toppenägg tjejen!! Jag sa ju att det kommer att lösa sig! Och några till frysen, det här låter mycket lovande. *Stor kram*
Missne:
Jag har missat det senaste...hoppas du har det bra...
entjej:
Vad ska man säga tjejen?? Vi lider med dig, jag känner som alla andra, det känns som om det skulle kunna finnas någon som kan hjälpa dig!!
Många kramar till er alla!!