Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Här hittar du massor av bra länkar till webshoppar och information i TS:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi senaste tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m39208098.html

• Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter
  • Fridapida

Den andra tråden tog bara slut! Vad hände... har det gått TRE månader redan? Helt otroligt.

Välkomna!

• Fridapida
    maddie3 skrev 2009-03-14 16:47:34 följande:
    Oh vad jag har letat efter den nya tråden...puh äntligen hittade jag er ;)
    ER??? Det är bara du och jag än så länge. Jag missade ju helt att den gamla skulle stängas. Jag har ju blivit bortskämd med att det är alltid någon som påminner mig. Haha! Men vi får väl hålla liv i den så att de andra hittar hit.
  • Fridapida

JennyoPatrik
    Nope, har du provat andra mineralprodukter?

Trollsanna
    Ja, jag har provat den lite. Fransarna blir verkligen långa och uppböjda men inte lika perfekta som med Masterpiecen. De blir nästan lite trassliga. Men jag vill inte ge ett slutgiltigt betyg innan jag fått snitts på borsten och den har fått "torka till" lite. Vissa blir ju bättre efter en till två veckor. Men jag tycker att den verkar lovande.

MammasÄlsklingar
    Jag tror att MAC har riktigt ljusa foundations. Jag håller med dig, man vill inte ha mörk foundation.

LMK
    Tack! Jag var inte beredd alls.

• Fridapida
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-16 20:02:50 följande:
    Nä o verkligen svårt att hitta 1 som passa min ljusa hud.Men MAC har jag aldrig testat e dom dyr.. vart kan man köpa den?
    Finns på Åhlens City. Kanske på NK? Gissar att det bara är i Stockholm, GBG och Malmö. Men jag är osäker på priset. MAC är ganska dyrt, men inte dyrast. Kan en foundation landa på runt 400 kr kanske? Någon annan som vet?
  • Fridapida
    Kajsan skrev 2009-03-18 01:03:33 följande:
    Nä, nu luras du
    Ja, det gör jag... jag var nog lite stressad. Jag menade hqhair.com. Men den är inte svensk...

Ni får ha lite överseende med mig ett tag, jag är superstressad och blandar ihop allt. Det här kommer definitivt inte vara sista gången som jag gör så.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2009-03-18 21:38:35 följande:
    Hej Är det någon av er som testat Mist Stockholms makeup??? Vad tycker ni om det märket??? Lika bra som MUS eller Face Stockholm????
    Ja, jag har provat ett par ögonskuggor. Jag tycker att de är krämigare än MUS-skuggor. Men jag är inte lika förtjust som i Urban Decays. Jag kommer köpa fler.
  • Fridapida
    Sascha skrev 2009-03-22 17:24:19 följande:
    Hej. ställde denna i fråga i en annan tråd, men fick nog inget svar.Jag fick Bare Escentuals mineralsmink i present i.d. bare minerals. Är det någon här som använder det?Har inte testat det tidigare, men det blir väldigt bra på huden. Det jag inte förstår är att det är fyra olika nyanser i startpaketet. Den ljusaste heter "mineral veil". Sedan finns det 2 mellanmörka nyanser som ska innehålla solskydd. Det finns också en mörkare som jag använder som "solpuder". På deras instruktion ser det ut som man bara behöver tre av burkarna. Eller är det meningen att man kan blanda de mellanmörka tonerna för att få rätt nyans?Lite rörig fråga kanske, men om någon vet? Jag har lite ojämn och väldigt ljus hy, så tidigare har jag alltid haft problem med att hitta en bra foundation som inte ger skarvar. Detta blev så bra när jag använde det (trots att jag inte visste hur man skulle göra..). Så jag vill ge det en chans. (Jag har inte läst tråden innan, säg gärna till om det står om detta någonstans).
    hej
    Fick du inget svar i "våran" tråd? Ibland så är det väldig fart på tråden och då kan man missa vissa frågor. OM det händer, puffa för frågan igen. Det är alltid någon som ser och kan försöka svara. I den här tråden är alla välkomna och det är alltid kul med nya ansikten.

Jag har använt ID ett par år nu. Jag är jättenöjd.

I ditt startpaket så gissar jag att du har fått två foundations. De burkar som det står SPF på är foundation. SPF är solskyddsfaktor och jag vet att det står ngt sådant på undersidan på deras foundation-burkar.

Mineral Veil är ett löspuder. Det har jag INNAN foundation som en primer. Det gör att foundation håller sig bättre, blir jämnare och att porerna syns mindre. Jag lägger den med en stor mjuk puderborste. Jag lägger även Mineral Veilen efter foundation för att fixera foundationen och hålla huden lagom matt.

Den sista produkten vet jag inte vad den är. Vad står det på den? Berätta lite mer.

Man kan använda de två fundation var för sig eller blanda för en bra nyans. Det beror på vad man tycker själv. Jag behöver inte blanda, men om man har en ton som ligger mellan nyanserna är det enkelt att blanda för rätt nyans. Foundation applicerar man med en kabuki. Jag gissar att du fick med en sådan i startpaketet?

Vad menar du med skarvar?
  • Fridapida
    Mie74 skrev 2009-03-22 18:44:07 följande:
    Jag har använt mineralpuder ett bra tag och trivs med det, men så idag fick jag för mej att jag skulle använda upp mina vanliga flytande fondtion innan de blir för gamla men det kändes så konstigt på ansiktet fler som har kännt liknande?Mie
    Nej, jag kastade min flytande direkt. Men det kan kanske bero på att mineralfoundationen känns lättare på huden än den flytande. En gissning...
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter