Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Hallontrollet skrev 2009-04-08 19:05:44 följande:
    Hej Hej!Imorgon skall jag skicka sambon till Kicks för att köpa Lancome Base Pro.Pratade med en makeup artist idag och hon sa att det är den enda hon helhjärtat kan rekomendera.Hoppas jag gör ett bra köp!
    Spännande! Du får säga om du gillar den.
  • Fridapida
    zazzza skrev 2009-04-08 19:01:15 följande:
    Någon som kan berätta om mary kays produkter, är de hud vänliga?
    Jag har provat ytterst lite men det mesta man hör om MK är bra. Jag upplever inte att de är bäst på marknaden men de är absolut användbara. Det finns säkert någon i tråden som använder MK som kan berätta mer.
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2009-04-08 22:51:54 följande:
    Nehe nu velar jag!!HJÄLP!!Lancome La Base ProEllerSmashbox photo finish???HJÄLP!!!!Vilken skall jag köpa!??!
    Jag har inte provat ngn av dem, men har hört mest om smashboxen. Jag hade nog köpt den.
  • Fridapida

Tyson 77 skrev 2009-04-09 07:10:04 följande:

Vart ska man kolla om man vill köpa inte allför dyra prudukter på nätet? Har oftast svårt att ta mig in till stan och härute finns inte mycket att välja på...
    Men ar du att du vill köpa dyra produkter till bra pris eller en sida som även säljer budgetprodukter.

parfym.se
    donnabeauty.se
    eleven.se

Nu kommer jag inte på mer. Det finns många utländska sajter, men nu när kronan är så låg vet jag inte om de blir så billiga längre.
  • Fridapida

Bebita 2k7 skrev 2009-04-09 09:28:03 följande:

Ni som har en Long Handled Kabuki till ert mineral smink hur gör ni den ren? Går det bra med tvål eller förstör man den då?Sen undrar jag vilka borstar som är bäst till att lägga lös ögonskugga?
    Du bör använda ett milt schampoo när du tvättar dem.

När jag applicerar lösa pigment vill jag ha en i äkta hår som är kompakt.
  • Fridapida
    cherryblossom skrev 2009-04-09 18:15:05 följande:
    Nu är det dags för mig att ställa fråga igen Jag är en "60talsbrud", dvs jag klär mig efter den tidens mode. Och som vanligt så har jag problem med sminket. Det är jag som tidigare i tråden gnällt om att jag inte kan lägga eyeliner/penna. Satt vaken halva natten och glodde på tutorials på youtube och hittade en kanon som tom jag lyckas få till. Vitt på hela ögonlocket, svart penna (har hittat en mjuk från isadora) i globlinjen och utåt så att det blir det där klassiska kattögon, ja ni förstår. Sen låter jag pennan rama in ögat, blir alltså en hel del svart. Har sett många bilder på just den sminkningen och den verkar funka ville bara höra med er experter om jag kan "komma undan" med den varianten (som sagt eyeliner projektet är nerlagt )
    Hur man lägger en makeup, och vilka produkter, är faktiskt egentligen oviktigt. Det viktiga är ju resultatet. Är det snyggt så är det bra!
  • Fridapida
    LMK skrev 2009-04-16 17:05:26 följande:
    Nu är jag tillbaka från Peking! Resan var helt fantastiskt & jag rekommenderar verkligen ett besök dit! Vädret var 25 gr & sol med blommade körsbärsträd överallt! Har även fått lite fräknar på näsan.Någon Beautyshopping blev det knappt, dessto mer kläder Det fanns en Sephora men den innehöll bara de "vanliga" märkena som Dior, Lancome etc. & det var tom. dyrare än hemma. Några inhemska märken vågade jag inte prova... man vet aldrig vad de kan innehålla. Arlanda har byggt om en del & TaxFreen med parfym/smink är väldigt fräscht med lite nya märken som tex. R.E.N, MUS (20:- billigare på ögonskuggor) men otroligt dåligt påfyllt. Flera parfymer saknade testers & då var det långnäsa- de fick inte öppna en förpackning! Min Elisabeth Arden mascara fanns inte, inga Clinique solprodukter & inga roliga flerpack med gloss. Typiskt!Köpte däremot Cliniques mascara High Impact som jag gillar samt 2 st små 8 Hour creme-tuber likaså.
    Låter helt underbart! Alla som varit i Kina säger att det är just kläder och skor man ska köpa där. Kul att du hittade lite kläder då. Och lite smink blev det ju ändå. Men tråkigt när det är så dåligt på taxfreen. Välkommen hem till våren iaf.
  • Fridapida

Tyson 77 skrev 2009-04-18 12:08:03 följande:

Jag har alltid sminkat mig, men inte så mycket. Det har liksom räckt med puder, mascara, eyeliner och läpplans o rouge. Aldrig så mycket ögonskugga.Men sedan jag satt modell, har jag börjat leka med ögonfärger och tycker att det är jättekul! Men min man tycker inte det alla gånger...Han tycker att jag "översminkar" mig.Jag testar olika färger och kombinationer varje dag, som egentligen inte kanske passar så bra för en dag makeup utan snarare till kvällen.Visserligen är det ingen som har tittat konstigt, än... utan jag får snarare komplimanger för min sminkning. Och det är ju alltid kul!Men tycker ni att det är för mycket?Sminkar mig som på "min bild" nästan varje dag, fast, som sagt, olika färger... Finns även bilder i min pres.
    Hur mkt jag sminkar mig beror på tid och humör. Har jag gott om tid och känner för det så sminkar jag mig en hel del även dagtid. Jag bryr mig inte så mkt om vad man "ska" göra. Jag kanske använder mindre bronzer med skimmer/glitter och highlighters dagtid. Det tycker jag är snyggare i en partymakeup.
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-04-23 19:14:33 följande:
    [citat]
    I mitt galleri finns bild på hur det blev till slut, om någon är intresserad...
    [/cit

Fint
  • Fridapida
    Tyson77 skrev 2009-04-27 22:46:38 följande:
    Tack!En fråga till alla ni som kan... Vad använder man den solfjäderformade borsten till?
    Man kan använda den om man vill lägga ett ytterst tunt lager av t.ex. en highlighter eller liknande. Eller för att sudda bort kanter i ansiktet som man får när man lagt rouge eller highlighter. Men det jag använder den allra mest till är att borsta bort nedfallen ögonskugga. I och med att den är så lätt pressar den inte in pigmentet i foundationen.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter