Tyson 77 skrev 2009-04-18 12:08:03 följande:
Jag har alltid sminkat mig, men inte så mycket. Det har liksom räckt med puder, mascara, eyeliner och läpplans o rouge. Aldrig så mycket ögonskugga.Men sedan jag satt modell, har jag börjat leka med ögonfärger och tycker att det är jättekul! Men min man tycker inte det alla gånger...Han tycker att jag "översminkar" mig.Jag testar olika färger och kombinationer varje dag, som egentligen inte kanske passar så bra för en dag makeup utan snarare till kvällen.Visserligen är det ingen som har tittat konstigt, än... utan jag får snarare komplimanger för min sminkning. Och det är ju alltid kul!Men tycker ni att det är för mycket?Sminkar mig som på "min bild" nästan varje dag, fast, som sagt, olika färger... Finns även bilder i min pres.
Hur mkt jag sminkar mig beror på tid och humör. Har jag gott om tid och känner för det så sminkar jag mig en hel del även dagtid. Jag bryr mig inte så mkt om vad man "ska" göra. Jag kanske använder mindre bronzer med skimmer/glitter och highlighters dagtid. Det tycker jag är snyggare i en partymakeup.