Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 08:10:14 följande:
    Tjo Handlade på M U S igårVart en matt foundation färgen MILKSen köpte jag en mixing liquid så mitt ögon glitter ska fassna..sen en wonder pouder färgen sahara o en fin borste till.. fick 10% på hela köpte Så det gick på ca 1000:- Allt ska prövas idag *S* Hoppas d blir bra färgen såg super bra ut när hon testade på mig
    Vad kul! Jag ska snart ta mig till MUS och shoppa loss lite också. Har en 20% rabatt-kupong så det kliar i fingrarna. Det har kommit en del nyheter.
  • Fridapida
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 12:01:27 följande:
    Ja jag vela köpa med mig allt kändes det som haha
    Känner igen det där
  • Fridapida
    Duckan74 skrev 2009-03-23 12:34:16 följande:
    Fridapida, du kör mineralveil även under foundation läser jag. Hm, inte testat det utan jag applicerar primer innan och veil efter. Blir det bättre med veilen under tror du?
    Nja, jag har ju MV som primer. Har man en annan primer böhövs det inte. MEN jag tycker att foundation lägger sig i porerna och ger ett förstorat intryck. Har man MV innan så slipper man det, då tycker jag inte att vanlig primer hjälper. Men det eror ju på hur ens hud ser ut.
  • Fridapida
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-23 12:26:46 följande:
    Känns lite ovant med d nya sminket.. har tagit på mig d nu.Inte liika täckande som jag e van med och lite annorlunda att lägga på.Ska ge det en chans man kanske vänjer sig också..
    Så är det ofta. Man får snart in snitsen, men man kan ju behöva öva lite först.
  • Fridapida

Bebita 2k7 skrev 2009-03-23 13:08:49 följande:

Men visst använder du även en vanlig primer före MV ändå Fridapida?Jag använder själv everyday minerals men det funkar väl ungefär lika men jag funderar på om jag ska köpa en primer att grunda med.
    Både ja och nej. Ibland har jag FACE perfect primer och ibland har jag Idealist från Estee Lauder. Men oftast har jag inte ngn annan primer än MV.
  • Fridapida
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-24 13:04:26 följande:
    ska på fest på lör.. har grön blå gula ögon svart hår tänkte måla o sota liiite ha mascara sen m u s glitter nertill också runt kanterna vid ögat under lixom ..tror ni d blir fint?
    Det blir säkert jättefint. Ta ett kort och visa!
  • Fridapida

Bebita 2k7 skrev 2009-03-24 22:12:57 följande:

Fridapida vad heter läppstiftet du har från MUS? Det du använder så ofta? Är ute efter ett snyggt läppstift att ha både till vardag och fest.
    Kan det vara Crown du tänker på? Det är ett rosa transparent läppstift. Det är det jag använder ganska ofta.
  • Fridapida
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-24 22:54:55 följande:
    När ni lägger kanjal längst ögonfranarna,hur jobbar ni sen in det emellan dom?
    Jag använder Make up stores snedställda angelbrush. Sedan "målar" jag ned kajalen (som jag lagt innan som vanligt) ned i fransarna. Det är bra om man har en ganska mjuk kajal. Kajal är en ganska fet produkt så det är inte så svårt att omforma den med en pensel.

www.makeupstore.se/sesv/products/tools/brushes/syntethicbrowbrushangle210
  • Fridapida
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-25 08:13:45 följande:
    ja jag kan göra d sen Tips på hurman ska måla ett par läppar så dom ser fräscha ljusa och fyllliga ut?
    Oj... jag brukar inte måla mina läppar så "noga". Jag gillar itne läppenna osv. Men om man har t.ex. röda läppar är det ju en nödvändighet.

Men jag kan försöka förklara hur jag gör.

Jag lägger min vanliga make up först. Sedan tar jag lipsyl eller ngt liknande på läpparna och tar en tops som jag rengör läpparna med. Man får så mkt foundation på läpparna. Lipsylen gör så att läpparna inte blir torra när man rengör dem. Sedan tar jag helt enkelt bara den läpp-produkt jag valt. Oftast lipgloss, men ibland ljusa läppstift.
  • Fridapida
    längtan09 skrev 2009-03-25 17:16:19 följande:
    Nu har jag varit och handlat mer smink Från MUS såklart som blivit min favoritaffär (det lyxigaste som finns i lilla Karlstad ). Köpte en ögonskugga, nyans Butterfly tror jag det var, matchar mina glasögon bra Och en ögonpenna samt en mineralblush. Har aldrig varit så kul att sminka sig innan, känner för att vara fräsch nu när man är gravid, så även om magen är stor och allt ömmar så är man åtminstonde snygg i fejjan
    Det förstår jag! Det kan vara svårt med kläder och skor nder graviditeten, men sminka sig kan man alltid. Lägg gärna ut en bild om du vill.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter