Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink, smink, smink... vi fortsätter

cherryblossom skrev 2009-03-28 19:27:16 följande:
    Nu slänger jag in en fråga här igen jag klär mig typ enbart i 60tals kläder med hjälp av min pappa som säger vad som är rätt och fel haha. Men sminket har han ingen koll på. Var hos en dam för några veckor sen och käpte lite grejer som hon haft och det enda svaret jag fick var rosa läppstift. (vilket jag inte kommer att använda, passar inte på mig) men om jag inte är helt ute och cyklar så var det massvis med mascara va? Nån sa att det ska vara pastell ögonskugga men har samtidigt en vision av eyeliner a la måsvinge. Det går ju inte ihop med ögonskuggan.. och jag som bara har kajal för tillfället (är rätt så nybörjare) och vill öva :PSka det alltså vara pastell o svart ihop?? Gud va svamligt, sorry
    Mycket eyeliner var det på 60 talet, rosa läppstift och pastellfärger på skuggorna och stora fina lösögonfransar :)
  • maddie3

glömde säga att även transparenta läppar var inne på 60 talet oxå. Man la foundation på läpparna och pudrade dem oxå ;)

• maddie3
    cherryblossom skrev 2009-03-29 21:22:49 följande:
    Tack, jag kollar för fullt hittade en sminkning på youtube, där satte de svart kajal penna i hela globlinjen. Är det rätt? (jag är nybörjare) alltså hela globlinjen ritades i och sen därifrån kom måsvingen
    Det stämmer. Hela globlinjen ut som en måsvinge och även under ögat. Tyvärr kan jag inte lägga upp min 60 tals sminkning då jag inte är plusmedlem här på FL. Men som Honey 1982 skrev så googla och youtube brukar ha många bra filmer på folk som sminkar.

Pastellfärg du kan använda är ljustblå. Gärna att du blandar själv typ mörktblå med vitt-jättesnyggt.
  • maddie3

Hej Tjejer :)
    Idag har jag inhandlat nya skuggor från MUS: det blev Money Talks, Rusty, Velvet och blush Sugar Pink. Sen blev det en ny snedskuren pensel som var nyinkommen och en läppenna i sandstorm. Har testat skuggorna på handen och gud vaa fina de är :). Imorgon ska jag använda dem :)

Ha det gott

• maddie3

Hej tjejer
    Idag har jag sminkat mig med några av mina nya skuggor från MUS.
    Jag använde hightec lighter som primer, sen lade jag Vanilla som basskugga. Tog sugar pink över locket och i globlinjen velvet. Under ögonbrynet Vanilla.
    Sugar pink som rouge oxå. Blev verkligen nöjd med resultatet. Tyvärr inget foto då jag inte är plusmedlem här längre.

Tycker ni ska kolla in de färgerna om ni har tillgång till Mus butik.

Vill önska er alla en glad och fin påsk.

• maddie3
    Helennnna skrev 2009-04-19 19:09:45 följande:
    Jag har hört från en del att Urban Decays Primer Potion ska vara bra. Har någon här inne testat den? Tycker ni den är bra eller finns det något som är bättre?
    Den är superbra :) Jag har testat ett antal dels från Make Up Store och Lumenes egen eyeprimer men är absolut inte så nöjd med resultatet. Jag fick tips härifrån om UD:s primer potion och beställde från Blush.se tror jag, och är såååå nöjd. Skuggorna sitter hela dagen.

INVESTERA TYCKER JAG.
  • maddie3
    Helennnna skrev 2009-04-20 22:15:13 följande:
    Gick in på blush.se och sökte på "Urban Decays Primer Potion". Men då kommer det ju bara "kitt paket" upp? Finns det inte att köpa bara primern?
    Jag var inne o kolla på blush.se och jag hittade den. Här är en länk:

www.blush.se/urban-decay-m-60.html&sort=2a

Hoppas den funkar bara.
  • maddie3
    Helennnna skrev 2009-04-20 22:52:55 följande:
    men det är ju bara en ögon primer! trodde dom hade en för hela ansiktet också? den är jag mest ute efter i sånna fall.
    Vad jag vet så har man en primer som är anpassad för ansiktet och en för ögonskugga. Har aldrig hört att det finns en som är i en och samma!!!!!! Men som sagt det kanske någon annan här inne vet mer än jag.
  • maddie3
    FruLidgren skrev 2009-04-29 15:55:48 följande:
    Jag testade att sota nu (kunde inte låta bli) tog ett dåligt kort som ligger i galleriet. Nån kanske kan kommentera?
    Snyggt! det och rosa läppar, ursnyggt :)
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter