Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink, smink, smink... vi fortsätter

Fridapida skrev 2009-06-03 21:11:22 följande:
    Här är vi inte blyga med färger. Kul! Men jag vill gärna se en bild. Min blogg ligger tyvärr på is för tillfället. Jag har inte tid till något. Men jag ska försöka komma igång, det är kul när man tar sig tid.
    ska bara fixa så jag är plusmedlem först för att kunna lägga upp bilder...återkommer med det :)
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-03 22:02:16 följande:
    Men du kan lägga i galleriet annars. Det gjorde jag förut. Innan bloggen alltså... jag är inte plusmedlem.
    Aha ok, det funkar att göra så alltså. Jag trodde det inte gick att lägga upp bilder i galleriet om jag inte var plusmedlem. Då ska jag fota lite och sen lägga upp bilder :)
  • maddie3

Måste göra en rättelse....i mitt inlägg om moisturisers så ska det stå Jane Iredale inte Ireland, Ursäkta felstavningen.

Ha en bra dag

• maddie3
    akleyan skrev 2009-06-04 09:34:33 följande:
    HejNu blev jag nyfiken på den där krämen, men jag hittar den inte på visageonline. Var det young blood du menade eller ett annat köpställe?Jag är ute efter något lätt som passar problem hy med acne, min hy verkar inte gilla I.d, det blir för torrt, så nu är jag på jakt!
    Här är en länk: www.visageonline.se/visa_produkt-10947.html

Hoppas den funkar.
    Annars går du in på visageonline.se, sök jane iredale och då kommer den och dermalogicas sheer tint upp.

lycka till
  • maddie3

Idag fick jag mina prover från jane iredale, snacka om snabb leverans :) jippi

ska testa dem imorgon

• maddie3

Fick värsta rycket här ikväll :)
    Sonen sover, sambon på jobbfest...här sitter jag helt själv och har tråkigt :( tills jag kom på att jag skulle göra sotade ögon bara på skoj.

Lägger in en bild i mitt galleri

Nu får ni ta sotningen som den är...blev bara en impulssminkning i all hast.

• maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-05 20:52:13 följande:
    Det går inte att se... Du har inget "galleri" i din presentation.
    Joo nu ska det funka
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-05 21:11:06 följande:
    Tredje gången gillt! Ja, nu såg jag bilderna. Väldigt snyggt. Du hade verkligen fått det snyggt under ögat, jag tycker att det aldirg blir bra på mig. Jag ser lätt "ledsen hund" ut när jag har markerat nedre fransraden.
    Tack vad snäll du är :) vad glad jag blir att du gilla sotningen
    Tycker själv att jag aldrig får till en snygg sotning....kanske ska våga mig på att göra det lite oftare då!

Visst är det svårt att få det bra under ögat....är rätt feg när det gäller att ha skugga under ögat då jag inte vill se ut som en panda ; )
  • maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-05 21:31:26 följande:
    Mmm, jag tycker att hur jag än gör så blir det för mycket. Har du skugga eller eyeliner under?
    Jag har både och faktiskt...jag lägger kajal först tunnt tunnt sen mörk skugga med en snedpensel. Det första gången som jag lyckas fixa till det ok.
  • maddie3
    Mie74 skrev 2009-06-08 12:15:36 följande:
    Jag blev nyfiken har du provat och vad tyckte du om dem?Hur provade du farm rätt nyans?
    Jag har provat dem, färgerna medium light och medium. Gillade medium den andra var lite ljus men jag tog lite puder i lite mörkare färg och svepte över, blev faktiskt bra.

Är ljus i hyn så till vintern räcker nog medium light och till sommaren medium. Är du mörk i hyn ta nån av de mörkare färgerna och testa dig fram. Jag gjorde en chansning och tog light, medium light och medium. Light blev alldeles för ljus.

Jag gillade konsistensen faktiskt, så jag ska nog köpa en fullsize och ha i sommar :)

Jättebra att kunna köpa prover :) sånt gillar jag. Så testa du oxå...
  • maddie3
    Mie74 skrev 2009-06-08 15:07:19 följande:
    Provade du på halsen eller vart provade så att du såg vilken färg som passade ursäkta alla korkade frågor.
    Jag provade på käkbenet ner på halsen, då ser man direkt om färgen är ok.
  • maddie3
    mjuik skrev 2009-06-08 15:34:40 följande:
    maddie3: jag kan inte heller se ditt galleri. Ville ju se dina sotade ögon.
    Jag kan fixa det åt dig.
  • maddie3
    mjuik skrev 2009-06-09 12:35:01 följande:
    Tack.Det var snyggt! Nu blev jag inspirerad så nu blir det sotat =)
    KUL : )
  • maddie3
    längtan09 skrev 2009-06-10 20:21:56 följande:
    Finns det några somriga färger som passar gröna ögon som inte är rosa? Skulle ju kunna matcha kläderna som du säger Fridapida, bara det att jag oftast har svart eller rosa Lite guldfärgat kan jag tänka mig är snyggt, och självklart sotat, men sen då?
    Grönt och lila är snyggt till gröna ögon pga att de är motpolsfärger. Dessa färger gör att de gröna ögonen bara gnistrar.

Jag gjorde en makeup på en tjej med gröna ögon i just grönt och lila. Den gröna var lite mossgrön med guld i och sen en mörk lila skugga och hon blev så fin, och hennes ögon bara lyste och gnistra.
  • maddie3

Godkväll mina vänner

Var på student idag och hade köpt mig en ny fin tunika på Cubus med lite tropiska färger och ville ha en snygg makeup.

Jag använde mig av MUS skuggor: Ms Satin, Ms Deep Blue, Ed Sassy och Cs Babydoll.

På läpparna har jag lippencil Savage (tror jag det var) och Lipstick Crown

Bas Id:s mineralfoundation och rouge ett rosa skimrigt. Lade lite highlighter på kindbenen oxå

Jag blev faktiskt nöjd med min makeup. Varsågoda och titta in i mitt galleri om ni vill.

• maddie3
    Fridapida skrev 2009-06-13 15:54:57 följande:
    maddie3Väldigt snygg makeup! Den blev verkligen intensiv, färgerna blir liksom självlysande. Nice!
    TACK SÅ JÄTTEMYCKET :)

ella på moln skrev 2009-06-11 23:31:40 följande:
    har bara läst lite häri tråden men måste bara säga att din sminkning va helt grymt snygg!!ska på stundeskiva imon så de kanske får stå för lite inspiration. (:
    TACK, KUL ATT MAKEUPEN KUNDE VARA LITE INSPIRATION : )
    HOPPAS STUDENTSKIVAN VAR SKOJ :)
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter