Smink, smink, smink... vi fortsätter
Ullis 74 skrev 2009-05-06 10:53:37 följande:

Ullis 74 skrev 2009-05-06 10:53:37 följande:

Hej
Jag har ett problem :(   jag får aldrig kajal/eyelinern snygg när jag sminkar mig.....får väl till det bra på ena ögat men sen skiter det sig rent ut sagt på andra ögat. Är det någon som kan ge lite tekniktips??? Fast jag är utbildad makeup artist så är detta mitt största problem när det gäller sminkning....får till kajal/eyeliner på andra som jag sminkar men aldrig på mig själv. 
Oftast så struntar jag i kajal men då känns det som om ngt fattas.
Snälla, snälla hjälp mig.......suck!!!!!

Oh vilka bra tips, har aldrig testat Angel Brush penseln till det :) 
Ska absolut testa det. Har använt mig av eyeliner penslar, jag är ju så jäkla darrig på handen. Hitta även lite tips på Eve Pearls sida, hon är tydligen en Grammisvinnande makeup artist stod det :) hon tipsa om att man kan använda en puderpuff och stödja handen mot kinden och sen lägga eyelinern, då man är darrig på handen.
Ska träna i helgen på olika tekniker och se om jag kan hitta en variant som funkar för mig.

Jag shoppade loss på smink igår :) det blev fyra glitterögonskuggor från Viva la diva i färgerna turkos, lime grön, knall rosa och stark blå. Tre eyeliners blev det oxå, rosa, grön och bordeux(vinröd, tror jag) jättefina färger. 
Ska på student nästa vecka och vill ha lite knalliga färger på make upen. Tror jag måste testa dem idag ; )
Oh jag vill oxå åka till Stockholm och shoppa smink.....Mac skulle vara spännande att testa...har bara kolla in deras smink i tidningar och så. Hur är deras produkter?? Bättre än MUS....är faktiskt rätt besviken på MUS produkter (en del) håller inte alls nån bra kvalité :(

Godmorgon
Här kommer  en recension av sminket jag inhandlade häromdagen.