Inlägg från: gladamor |Visa alla inlägg
  • gladamor

    fikatjejerna part 2

    God morgon!

    Ja, uppe vid kl 5 :-O Miranda ville äta för en halvtimme sen och sen kunde jag inte somna om. Allt snurrar i huvudet. Visningen gick bra igår, det var bara tillträdesdagen som var negativt för tjejen. Hon ska ringa idag och det gör mig detsamma hur det blir där, jag har ÅNGEST över att sälja. Men vi har ju en tvåa så vi måste sälja förr eller senare (fast nu har vi en sur ränteskillnadsavgift att betala till banken ).

    Gåstolen var förresten en kanonsuccé för oss! Miranda älskar den, så fort hon sattes i den (premiär hos mina föräldrar i lördags) så började hon sparka sig framåt med ett stort leende. Den är en enkel variant utan blingbling på bordet framför henne. Mina föräldrar har bättre golv än oss och inga trösklar. Här är hon i ett rum åt gången, men hon har iaf kul och spanar in en massa grejer här hemma. Stackars Alma. Nu har hon inte koll på bebisen längre... I veckan kröp Miranda bakåt från mattan rakt på Alma där hon låg på sin puff. Alma såg verkligen förnärmad ut!

    Miranda hostar, och idag är det dags för femmånaderssprutan. Jag undrar om BVC vill ge henne spruta då?

    Jag hade gärna fikat idag hos Sofie, men jag har en massa samtal jag måste ringa om jobb/lägenhet så jag måste bli hemma. Men onsdag passar även mig bra på f-m. Dina scones är toppen Sofie! Men om du inte hinner fixa så kan jag (eller jag och Jessika) gå förbi Espresso house på vägen. Jag längtar redan till fikaträffen!

    Vilken spännande helg du haft Camilla. Bra att barnpassningen för Valle gick fint. Grattis till sofforna Sofie! Skön soffa går helt klart före fin soffa. Och Blocketsoffa=barnvänlig soffa

    Jag förstod inte riktigt ert nya schemasystem på jobbet Ami, du får förklara närmare när vi ses

    Har ni spanat på hus i helgen Jessika?

    Hörs senare, nu ska jag göra ett sovförsök.
    Kram

  • gladamor

    Hej!

    Stjärten är fin igen på min bebis, Inytiol I love!
    Vi vill ju inte sälja förrän till sommaren så vi kan hyra sen uppe i Blekinge. Att flytta ned till mina föräldrar i några månader är ju inte så lockande...Hade vi köpt nytt i Blekinge hade vi kunnat flytta över lånet men vi vågar ju inte köpa nåt för så kort tid....
    Nu ska vi snart iväg till bvc, jag underhåller mig fram till dess med klipp på youtube av Ricky Gervais och Mia och Klara

    Kramisar

  • gladamor

    Hej svejs!

    Stackars lilla Norma. Plutten...GRATTIS Sofie!!!!!! Jag kommer att hålla tummar och tår för dig! Behöver du barnvakt under intervjun? Du kan lämna henne här om du vill.
    Miranda fick sina sprutor och hon blev jätteledsen. Men precis som sköterskan sade så är hon i den åldern att hon lätt kan avledas. Och hon slutade gråta när hon fick titta på en rolig leksak. Och sen hade vi en mysig lekstund hon och jag i väntrummet i avvaktan på att få lov att gå därifrån. Nu sover hon som en stock på vår säng.
    Vilken söt granne du har Camilla!
    Vi har inte reklamerat Internetabonnemang, men jag hade världens strul med Comhem iaf när jag bodde själv. Vilket företag är det Ami?
    Nu ska jag ta tag i mina tråkiga samtal...

    Kraaaam!

  • gladamor

    Vad skoj att läsa alla inlägg. Stackars sjuka barn dock! Alla duktiga mammor, jag saknar er.

    Jag ska ha familjen på besök i kväll, äta pizza, få barnvakt och se inspelning av Grillad på Skånes dansteater. Hoppas jag får mig några skratt så jag blir på bättre humör. Jag känner inte igen mig själv, jag är så nestämd av allt som är rörigt m boende och jobb.....

    Kram kram

  • gladamor

    Hej sötisar!

    Tack för bilderna Camilla, vad fina! Glad!
    Nu är jag på bättre humör. Har skrattat ganska mycket. Det var söte Peter Harryson som grillades. Mysigt framför allt att hitta på nåt med familjen. Fast efter en timme hemifrån ser jag bara Miris ansikte projicerat på näthinnan. Och nu sover hon...längtar tills imorrn när hon vaknar och vi kan gosa

    Jag kommer gärna på onsdag Sofie.

    Jessika, din dotter är skitcool. Verkligen! Sen är det såklart jobbigt för öronen med skrik, men att hon är en vanlig tjej som kommer att funka hur bra som helst i barngrupper är det ingen tvekan om. Och allt detta sade väl vår rara B-M

    Sov gott goa mammor

  • gladamor

    Hej!

    Var just på bio med Ami, har grååååtit. Och skrattat! Jag behövde uppmuntran, tack så mkt fina Ami!
    Jag går jättegärna tillsammans Jessika, kvart över tio i korsningen?
    Ang torsdag så träffade jag Monica på öppna förskolan idag och jag sa att jag gärna fikar hos henne på eftermiddagen. Möjligt att jag vill följa med till Entre på f-m, jag är nyfiken på det stället! Och jag behöver all positiv input jag kan få, gnällspik som jag är dessa dagar Tramsigt för jag har ju det bra men ovisshet is killing me!!!!

    Nu ska jag titta på den rätte för rosing på nätet (och dääääääääär förlorade jag all er respekt )

    Ses imorrn då alla!!

    kram

  • gladamor

    Hej!

    Tack för idag - japp, scones och muffins - supergott var det! Oh vad avis jag blir på att ni ska grilla Camilla. Jag är gräsänka ikväll och det blir nog bara köttbullsmackor framför TV:n. Glamoröst va?

    Miri kör runt i sin stol och så kul det såg ut när per hängde upp hennes favvismobil med djur här i vardagsrummet. Hon körde fram till den i hundranittio! (nästan )

    Vi ses imorrn Jessika.

    Jag ska visa lägenheten 11 på fredag så jag får se om jag hinner upp till stan och träffa er andra.

    Kramar!
    PS-Vilka underbara bilder på våra sötnosar Sofie! Tack!

  • gladamor

    hej

    fastnade för greys idag, men missade en sak. den där killen som avrättades, varför avrättades han och varför opererades han på sjukhuset först?

  • gladamor

    Hej svejs!

    japp kaos på entre. Jessika, jag åkte ned till fel parkeringsplan och hittade inte min bil. började känna panik inombords, tur att miranda var glad. sen när jag förstod var bilen fanns, orkade jag inte leta upp stället där jag skulle lämna in parkeringskupongen. killarna i garageöppningen släppte ut mig ändå när jag kombinerade desperat uppsyn med mirandas gnäll (hon är toppen, vet exakt när lite gnäll är påkallat = teamwork)

    men! stället är jättefint, flera våningar och massor av affärer. vi fikade på waynes men deras scones går inte alls upp mot espressos.

    nu är jag supertrött men det är bara att ta tag i sig själv och fortsätta dagen...

    vilket underbart väder vi har fått idag! vår!

    kram kram

  • gladamor

    Hej!

    Vad kul det ska bli att se er nya vagn Sofie. Vilken tant du råkade ut för Michelle. Blä. Trist med ditt knä Camilla, men tur att du kan göra nåt åt det. Och härligt att du låter så positiv ang. sjukgymnastiken.

    Imorgon ska jag visa lägenheten vid kl 11 för två personer så jag kan inte fika. Jag får ta en tur med hunden i stället för att få lite frisk luft. Och längta till ons då jag får träffa er igen.
    Imorgon kväll ska jag "ut" på Lilla torg. Undrar hur det kommer att kännas?!

    Nu väntar jag på att min älskling ska komma hem från abdos med diverse godsaker och sen är det halvåtta hos mig

    Kramisar

Svar på tråden fikatjejerna part 2