• bebis ja tack

    vi har fått barnbesked!!

    I eftermiddags ringde de från AC.

    Vi har blivit föräldrar till en liten flicka på 5 månader. Hon är så underbart söt och vacker och alldeles fantastisk. Just nu finns hon i Lagos i Nigeria och har ingen aning om hur hon så totalt har vänt upp och ner på våra liv.

    Det är bara en enda röra i mitt huvud just nu. Det är inte ens ett år sedan vi fick vårt medgivande och nu har vi redan fått en dotter. Så absurt, det är helt overkligt!

    Om vi hinner med alla förberedelser vill de gärna att vi reser ner om 14 dar. Ja, du läste rätt, 14 DAR!!! har ingen som helst aning om hur det ska gå till, men vi får väl sätta oss ner imorn och gå igenom allt.

    Åååh, vad det är underbart!
    Champagnen flödar och mina tårar tillika!

  • Svar på tråden vi har fått barnbesked!!
  • Ethi

    Men wow, vad fort det gått!!! Nu bara haglar det ju barnbesked här GRATTIS till er lilla dotter!!! Vad fantastiskt!

  • Joje

    Gud var roligt!! GRATTIS!!

    Skynda er och få iordning allt så ni kan åka iväg och träffa er dotter för första gången!!!

    Lycka till!!


    ♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • familj05

    Jättegrattis till er dotter! Så fantastiskt att det gått så fort och att ni får träffa henne så snart

  • Linnis

    Grattis, grattis, grattis - blir ju så glad för varje barnbesked som kommer!

  • brawny

    Stort grattis! Vad underbart.

    Får jag fråga vad ni hade för medgivande?

  • Hoppentoss

    Ett stort Grattis!!

    bebis ja tack skrev 2009-03-16 21:35:54 följande:


    I eftermiddags ringde de från AC. Vi har blivit föräldrar till en liten flicka på 5 månader. Hon är så underbart söt och vacker och alldeles fantastisk. Just nu finns hon i Lagos i Nigeria och har ingen aning om hur hon så totalt har vänt upp och ner på våra liv.Det är bara en enda röra i mitt huvud just nu. Det är inte ens ett år sedan vi fick vårt medgivande och nu har vi redan fått en dotter. Så absurt, det är helt overkligt!Om vi hinner med alla förberedelser vill de gärna att vi reser ner om 14 dar. Ja, du läste rätt, 14 DAR!!! har ingen som helst aning om hur det ska gå till, men vi får väl sätta oss ner imorn och gå igenom allt.Åååh, vad det är underbart!Champagnen flödar och mina tårar tillika!
  • tudis

    Jätte grattis till er!


    mamma till 2 på jorden & 2 i himlen!
  • bebis ja tack

    Tack för alla era gratulationer! Alla förberedelser går framåt och om två veckor är vi nere hos henne. Känslorna är upp och ner och det går fortfarande över huvud taget inte att ta in att vi faktiskt kommer att sitta här med en liten halvårsbebis om sisådär två månader.

    Vi har medgivande för upp till ej fyllda 4, och min man är 47 så ni kan ju tänka er vår förvåning när vi fick en så liten flicka. Vi har hela tiden varit inställda på en 3-4-åring och tänkt mycket kring språket och hur vi ska jobba med anknytningen och så, så nu måste vi snabbt läsa in oss på spädbarn istället och deras utveckling och vad vi behöver ta med oss... Lite annorlunda... Vi hade ju aldrig trott att vi skulle få uppleva vårt barns första år, nu får vi byta blöjor, mata henne med nappflaska och hennes första ord kommer att vara svenskt. Otroligt häftigt att vi kommer att få följa henne under så stor del av hennes uppväxt.

    Vi var förresten och köpte våra första barnkläder i fredags, sååå stort!

  • Hackemamma

    Blir så glad för eran skull!!! kramar till er och lycka till på er underbara resa :D

  • BabyJay

    Verkligen jättekul att höra dig berätta. Stort lycka till på er resa nu!!


    Mamma till Freja, född 080706
Svar på tråden vi har fått barnbesked!!