Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

vi balkong odlare

Si så där, då har man dragit en repa inne på Plantagen idag, tillsammans med typ resten av invånarna i stan. Det blev en påse jord, två påsar lecakulor, två dubbla Flitiga Lisa, två smultronplantor och en ranunkel. Yeay!

• Pumpkin

Just det, om en timme eller så ska vi åka till IKEA också, så då hoppas jag kunna få ihop det sista för att göra balkongen perfekt

• Pumpkin

Nu har jag fått upp min Lerberg-hylla på balkongen. Det kommer bli så fint därute!

• Pumpkin

Nu har jag planterat smultronplantorna jag köpte igår samt sått en stor lövkorg med sommarblandning. Längtar tills det börjar blomma på balkongen

Köpte några kryddplantor på Maxi också som jag tänkte plantera i en lite större kruka imorgon.

Det blir så FINT därute!

• Pumpkin
    SaraSara skrev 2009-04-26 21:39:20 följande:
    Brukar kryddplantorna man köper i mataffärer överleva om man planterar dem? tänkte hur de är i kvalitén, för om man behåller dem i krukan man köper dem i är de ju vissna efter bara nån dag.
    Jag har provat och lyckats förut, så nog går det
  • Pumpkin

Det har fullkomligt exploderat med blommor på mina jordgubbsplantor i helgen!

• Pumpkin

ronnbat: Jag har visserligen mina plantor sen ifjol, men man kan plantera jordgubbar redan nu om man har balkong och det inte fryser på nätterna. Min balkong är inglasad, så jag har haft plusgrader dygnet runt ganska länge nu...

Tycker din dröm låter super! Klematis eller blomman för dagen kanske kan vara något? Fast klematis är väl bättre då, eftersom blommorna inte stänger sig på kvällen/natten. Har du djur som är på balkongen? Tänk då på att klematis är giftigt.

• Pumpkin
    Annanym skrev 2009-04-27 21:20:37 följande:
    Men vad tusan också! Jag som tyckte jag hade hyfsat stor balkong... *surar* Hoppades på att det fanns nån magisk formel som skulle förstora den lite!
    Jag har stor balkong - ca 12kvm
  • Pumpkin

Det är det bästa med hela lägenheten, faktiskt det enskilt största anledningen till att vi köpte lägenheten överhuvudtaget

• Pumpkin

Blommiga tjejen skrev 2009-04-29 17:55:32 följande:

det är riktigt snyggt de! Jag sitter nu och funderar på om jag ska våga inreda min balkong lite annorlunda. Jag tycker det är ofantligt obekvämt att sitta på vanliga plaststolar det gör att jag aldrig är på balkongen,funderar på att inreda med sittpuffar och kuddar i stället men jag vet inte riktigt... Problemet är väll om man ska äta där ute i såna fall. Tycker det skulle varaså skönt att kunna ligga/halvsitta och slappa. Vad tycker ni?
    Go for it!
  • Pumpkin

Chrysan? Chrysantemum eller vad menar du?

Om det är en planta av något slag så skulle jag vilja säga att du inte är lurad, det är generellt sett mycket bättre kvalitet på allt man köper på Zetas i jämförelse med Hornbach, Coop och Plantagen.

• Pumpkin
    Annanym skrev 2009-04-30 09:08:03 följande:
    Nej, nej, det är nåt gödningsmedel som heter Chrysan och som jag blev rekommenderad. Det är Weibulls som är tillverkaren och det var precis samma förpackning, samma storlek, allt. Så, gärna plantor på Zetas, men inte kommer jag att handla "kringrejer" där igen! Åååh det är så fint väder idag, jag bara längtar efter en stund i solen på balkongen.
    Jaha, då förstår jag Nej sånt ska man inte handla på Zetas, de tar ut så mycket de bara kan utan att skämmas

Här håller jag på att försöka möblera om på balkongen, men jag blir inte nöjd hur jag än gör. Ger upp snart. Är bara jag som ser problemet med den ursprungliga möbleringen, maken tycker det är sååå bra. Så... Det får väl vara så då
  • Pumpkin

Nu ska jag gå ut och njuta av denna vårkväll på balkongen, tillsammans med maken, grillspett, grillad majs, vitlökssmör, en god sallad och ett glas vitt vin

• Pumpkin

Oh, jag tycker inte alls om fuschia - men smaken är ju som baken

Här har det inte hänt så mycket på balkongen på sistone, mina plantor växer och växer och jordgubbsplantorna börjar lika en djungel med massor av blommor - så fint! Annars jobbar jag mest, och får ju då min beskärda del av blommor hela dagarna

• Pumpkin

Halloj halloj!

Paris säger ni, själv har jag varit i New York

På balkongen växer det, och en del blommar också förstås. Mina pelargonsticklingar som jag köpte för några månader sen har nu växt till sig till fina plantor, och två av dem har börjat blomma! Så fint Har fått hem fyra tomatplantor också, två småtomatsvarianter och en som ger normalstora tomater. Längtar tills det är dags att skörda den allra första tomaten!

Om en vecka har jag sommarlov, då ska det fixas till 1000 på balkongen. Ska köpa lite nya dynor att variera med, måla lite grejer och annat smått och gott. Tänk, sommarlov i tre månader - då hinner man njuta mycket av balkongen!

Det enda som suger är att jag fått spinn på mina fina jordgubbsplantor, så nu vette 17 om det blir några jordgubbar i år - eller om de klarar sig överhuvudtaget Jag som var så stolt...

Nej, nu ska jag njuta av syrenbuketten jag just plockade och satte i en fin gammal glasburk.

Svar på tråden vi balkong odlare