vi balkong odlare
Si så där, då har man dragit en repa inne på Plantagen idag, tillsammans med typ resten av invånarna i stan. Det blev en påse jord, två påsar lecakulor, två dubbla Flitiga Lisa, två smultronplantor och en ranunkel. Yeay!
Si så där, då har man dragit en repa inne på Plantagen idag, tillsammans med typ resten av invånarna i stan. Det blev en påse jord, två påsar lecakulor, två dubbla Flitiga Lisa, två smultronplantor och en ranunkel. Yeay!
Just det, om en timme eller så ska vi åka till IKEA också, så då hoppas jag kunna få ihop det sista för att göra balkongen perfekt
De hävdar det i alla fall. Återstår att se
Nu har jag fått upp min Lerberg-hylla på balkongen. Det kommer bli så fint därute!
Jag tog den breda, höga hyllan.
Nepp, nu ska jag ut och plantera lite mer
Nu har jag planterat smultronplantorna jag köpte igår samt sått en stor lövkorg med sommarblandning. Längtar tills det börjar blomma på balkongen
Köpte några kryddplantor på Maxi också som jag tänkte plantera i en lite större kruka imorgon.
Det blir så FINT därute!
Det har fullkomligt exploderat med blommor på mina jordgubbsplantor i helgen!
ronnbat: Jag har visserligen mina plantor sen ifjol, men man kan plantera jordgubbar redan nu om man har balkong och det inte fryser på nätterna. Min balkong är inglasad, så jag har haft plusgrader dygnet runt ganska länge nu...
Tycker din dröm låter super! Klematis eller blomman för dagen kanske kan vara något? Fast klematis är väl bättre då, eftersom blommorna inte stänger sig på kvällen/natten. Har du djur som är på balkongen? Tänk då på att klematis är giftigt.
Zetas ska jag också bege mig till nån gång snart
Det är det bästa med hela lägenheten, faktiskt det enskilt största anledningen till att vi köpte lägenheten överhuvudtaget
Blommiga tjejen skrev 2009-04-29 17:55:32 följande:
Chrysan? Chrysantemum eller vad menar du?
Om det är en planta av något slag så skulle jag vilja säga att du inte är lurad, det är generellt sett mycket bättre kvalitet på allt man köper på Zetas i jämförelse med Hornbach, Coop och Plantagen.
Nu ska jag gå ut och njuta av denna vårkväll på balkongen, tillsammans med maken, grillspett, grillad majs, vitlökssmör, en god sallad och ett glas vitt vin
Oh, jag tycker inte alls om fuschia - men smaken är ju som baken
Här har det inte hänt så mycket på balkongen på sistone, mina plantor växer och växer och jordgubbsplantorna börjar lika en djungel med massor av blommor - så fint! Annars jobbar jag mest, och får ju då min beskärda del av blommor hela dagarna
Blommiga tjejen: Jag jobbar på Plantagen nu under maj
Halloj halloj!
Paris säger ni, själv har jag varit i New York
På balkongen växer det, och en del blommar också förstås. Mina pelargonsticklingar som jag köpte för några månader sen har nu växt till sig till fina plantor, och två av dem har börjat blomma! Så fint Har fått hem fyra tomatplantor också, två småtomatsvarianter och en som ger normalstora tomater. Längtar tills det är dags att skörda den allra första tomaten!
Om en vecka har jag sommarlov, då ska det fixas till 1000 på balkongen. Ska köpa lite nya dynor att variera med, måla lite grejer och annat smått och gott. Tänk, sommarlov i tre månader - då hinner man njuta mycket av balkongen!
Det enda som suger är att jag fått spinn på mina fina jordgubbsplantor, så nu vette 17 om det blir några jordgubbar i år - eller om de klarar sig överhuvudtaget Jag som var så stolt...
Nej, nu ska jag njuta av syrenbuketten jag just plockade och satte i en fin gammal glasburk.