• Joico

Hundsele i bil

Vi har tänkt att skaffa en hundsele till labradoren Tyra när hon åker i baksätet på bilen som inte har någon bur.

Vad jag har förstått så är AllSafe den enda krocktestade, stämmer det?
    Jag har sett en annan bilsele från Dogman som kostar runt 200kr, jämför med AllSafe selen som kostar ca 550kr. Vad väljer man..?

Någon som har Allsafe som har kommentarer? Eller annan sele?

• Svar på tråden Hundsele i bil
  • snuttP

Jag vet faktiskt inte.. För dogmans sele ska va testad så att den håller. Finns t.o.m. skrivet på förpackningen hur mycket den tål. Så jag är lite kluven..

Om båda selarna gör samma sak, varför köpa den dyra då? Vad gör den bättre.. hmm.. detta måste jag gräva djupare i.. haha.. Ska kontakta dogman igen och kolla HUR deras sele är testad.

• Joico

Vad menas då med att Allsafe är den enda krocktestade, haha knepigt..
    vad är det för tillverkare på allsafe-selen?

snuttP skrev 2009-03-26 14:52:31 följande:
    Jag vet faktiskt inte.. För dogmans sele ska va testad så att den håller. Finns t.o.m. skrivet på förpackningen hur mycket den tål. Så jag är lite kluven..Om båda selarna gör samma sak, varför köpa den dyra då? Vad gör den bättre.. hmm.. detta måste jag gräva djupare i.. haha.. Ska kontakta dogman igen och kolla HUR deras sele är testad.
  • snuttP

Jag sökte på allsafe tillverkar och fick upp det. Har tyvärr inte namnet i minnet.

• Joico

Försökte med det jag också, men hittar bara att Allsafe är tillverkaren.. dock ingen hemsida.

snuttP skrev 2009-03-26 15:14:57 följande:
    Jag sökte på allsafe tillverkar och fick upp det. Har tyvärr inte namnet i minnet.
  • snuttP

hmm.. vänta ska jag se om jag hittar det igen

• snuttP

Har varit i kontakt med dogman igen.. Skillnaden är att allsafe har metall i sina spännen, dogman har plast. Då säger det sig själv att allsafe håller bättre. Plasten är ju den svaga länken i det mesta. Så nu har jag kommit fram till att jag absolut kommer rek. allsafe!

• Joico

Misstänkte det då blir det en allsafe! Tack för ditt engagemang och hjälp

snuttP skrev 2009-03-30 11:54:02 följande:
    Har varit i kontakt med dogman igen.. Skillnaden är att allsafe har metall i sina spännen, dogman har plast. Då säger det sig själv att allsafe håller bättre. Plasten är ju den svaga länken i det mesta. Så nu har jag kommit fram till att jag absolut kommer rek. allsafe!
  • köttbullelydnad

Den är inte bara säker - den är grymt bra allround också

• snuttP

Det jag tycker är dumt med allsafe är att den inte är testad så man kan se belastningen på hunden. Men men..

Fick hem papper från leverantören igår. Dom har många roliga saker.. =)

Svar på tråden Hundsele i bil