• Bajjelen

    Vi som väntar syskon till våra änglar, del 6

    Här kan vi lufta all glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m31226459.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m34041702-1.ht...

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m36680085.html

    BF-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m42439223.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-19 01:23
    Glömde skicka med den sista tråden ju:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m39541173.html

  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar, del 6
  • malidad

    Saris; beklagar sorgen efter William! Och jag måste säga att det var oerhört korkat av den som sagt så där. Det har ingenting med när du blir gravid att göra. Hoppas att du får hjälp inom specmödravården denna gång och att du får hjälp med att lillis stannar så länge som möjligt i magen. Kram

    Elwiras; hu vad hemskt! hoppas ni kommer över chocken och att alla mår bra. Du har det lite dramatiskt i ditt liv just nu.....Det enda som är positivt med det är att tiden går lite fortare. kram!

    Zekelina; bra att allt är ok! Det käns alltid skönt att veta och framför allt när helgen är här, då kan man njuta lite xtra!

  • Elwiras mamma

    Vill välkomna alla nya till tråden...

    Antar att chocken börjar släppa, känner mig mördbultad i största allmänhet och är mest tacksam att smällen tog som den gjorde, bilen flyttades av smällen i sidled, han tog i mitt högra framhjul och sidan av fronten. 8Vi har ändock en stor bil, chevrolett transport)
    Min bror hade åkt till platsen och han låg blodig och dan i diket, så jag antar att han tvär dog och slapp lida. Jag kontaktade ju ändå polisen och uppgav plats och allt, de skulle ju skicka ut en jägare...så det verkar konstigt att  han inte varit där...min bror är jägare och säger att de aldrig lämnar kroppen så där, utan tar den med sig.
    Har varit i kontakt med fl och jag fick komma på koll om jag ville, de trodde annars inte att det var någon fara iom att det inte "hänt" något sedan i natt, ingen blödning och ingen vattenavgång eller dyl.
    Mannen får jobba klart sen åker vi eventuellt om inte annat så för att stilla min oro, hade mycket sd i natt, nu är jag nog mest orolig för trycket över magen, iof satt ju bältet där så det beror troligen på det....
    Malidad; Ja om det vore så att tiden gick fortare, jag känne rmig mest stressad, vad kommer här näst...jag som levt i min värld att "inget händer mig"...26dagar kvar som jag vill ska gå OERHÖRT fort nu!!!!!! Gärna utan fler chockartade upplevelser!
    Kram till er alla!


    Per aspera ad astra.
  • Kattis1

    Elwiras: Vilken dramatik..igen! Nu får det vara nog med oroligheter för din del! Jag tror också att lilla Sigrid mår bra inne i magen, men självklart ska du åka in till fl om du oroar dig.
    Jag har också mycket sd och förvärkar nu...utan att ha krockat med vildsvin, så det är ju inte säkert de har med det att göra, tänker jag.

    Jag var på ul, flöde och läkarbesök igår och blev heltidssjukskriven fram till bf. Känns så skönt, då jag i onsdags kände att jag inte orkade jobba en dag till...
    Men...FK har inte sagt sitt än om min 75% sjukskrivning som jag fick från v. 8 och fram tills nu. Någon som vet om de kan avslå det så här i efterskott och hur man då gör med ersättning om jag skulle behöva ta ut fp retroaktivt.

  • Bajjelen

    Är trött och orkar inte kommentera idag. Måste bara få skriva av mig lite. Är så trött, ledsen, arg och besviken. Som jag tidigare berättat så har posten slarvat bort posten med alla foto och papper från Matildas begravning som vi skulle få. Idag kom nästa bakslag. Var hos kuratorn och räknade med att få våra bilder från när Matilda föddes idag. Då berättar kuratorn att hon varit på jakt efter dem länge nu. När hon äntligen fick tag i vår journal hittar hon inga bilder men dock ett bevis från namngivningen som vi borde fått för länge sedan. Hon tar pappret för att ge det till oss och vad hittar hon då, jo en post-it lapp där det står att bilderna inte är framkallade än. Så ingen har framkallat våra bilder från kameran, minnet är tömt och vi har NADA bildbevis från vår dotter. Kuratorn har skällt ut hela förlossningen, pratat med deras chef om at tändra rutinerna etc etc men vad gör det, alla bilder som någonsin funnits på vår dotter är borta. Fan vad jag ångrar att jag lånade ut vår kamera samma vecka Matilda föddes och att jag inte tänkte på att ta en bild med mobilen... Usch, usch usch!!!!!!!!!!!!!!

  • Kattis1

    Åhhh...Det är inte sant?! Det låter ju inte klokt!!!
    Jag lider verkligen med dig, Bajjelsen...Finner inga ord för att trösta dig i denna bedrövelse, men jag hoppas verkligen på att ni får en personlig ursäkt!
    Usch och fy!!!

  • RebeccaR

    saris: Hej och välkommen hit! Du har hamnat alldeles rätt!


    Säger som övriga att det är helt befäng att det skulle vara nån fara bara för at du blivit gravid igen innan din lille Williams bf... Jag blev gravid innan min sons BF och jag har nu en fullt frisk liten prinsessa på 14 månader här hemma! Min änglagosse föddes när jag var i v 28+3 och levde i sex timmar innan han fick somna in pga en tumör...


    Att du däremot, kanske kan löpa risk att föda förtidigt igen, ska jag låta vara osagt. Men eftersom du en gång har gjort det, antar jag att mvc och spec.mvc kommer att ha extra koll på dig nu?


    Kram


     


    Elwiras mamma: Hua vad läskigt! Jag är riktigt rädd för att köra på vilt själv... Och det vet det tusan om inte ett vildsvin känns extra läskigt eftersom de är så stora! Värst skulle nog vara björn, tror jag... de är ruskiga! Hoppas dock att du återhämtar dig snbbt från mörbultheten!

    Bajjelen
    : Näää!!! Jag fick alvarligt ont i magen när jag läste ditt inlägg! Fy i helvete vad jävla dåligt!!!!!
    KRAM

    Ego: Inte mycket att rapportera på egofronten... Lillsmurfen sparkar på i magen, så jag får väl anta att det är bra...


    *Ängeln Aaron* Lilla Turid och bebbe i magen
  • esmeralda76

    Peppermint: Vad underbart med bra besked. Hoppas att känslan av att sitta på små rosa moln håller i sig läänge.

    Malidad: Nu är det inte länge innan du får snusa på bebis, vad underbart.

    Bajjelen: Stor kram vännen! Det får inte vara sant. Dom måste ändra sina rutiner så här får det inte gå till.
    Vi fick också låna en kamera från fl och ta lite bilder och dom hade skrivare till kameran. När vi hade skrivit ut 3 bilder så tog papperet slut, men det var inga problem sas det då vi skulle få bilderna från minneskortet på en dvd-skiva senare av fotografen. Det blev tyvärr aldrig då personalen på ngt sätt har tappat bort minneskortet. Nu har vi korten som vi tog med vår kamera men vi har inte framkallat dom än då vi tänkt köpa en skrivare och göra det själva. Vår kurator gick i taket när dom tappat bort minneskortet och skulle ändra rutinerna, hon tyckte att kunde dom inte ha bra rutiner och förvalta korten på rätt sätt så var det bättre att inte tillhandahålla ngn kamera överhuvudtaget.

    Ginkgo: Stor kram till dig med! Vilken pärs ni fick gå igenom häromdagen, tur att allt är bra.

    Mitapita: Stort grattis till 2 små hjärtan!

    Välkomna alla nya och grattis till plus!

    Jaxon: Grattis till bra besked och lyckad undersökning.

    ego. har haft en seg vecka då jag låg hemma från jobbet tisdag onsdag med migränliknande huvudvärk. Ngn mer som har huvudvärk ofta? Jag har den kanske 3-4 dagar per vecka men brukar inte behöva vara hemma från jobbet. Börjar önska att jag kunde trappa ner lite i arbetstid men det känns som att det är alldeles för tidigt.
    Jag går in i v 18 nu eller 17+1 och ska på RUL inte nu till veckan utan veckan efter och känner mer och mer oro. Skulle bara vilja ha det överstökat idag.
    Hoppas att ni har en fin helg och kramar till alla.

  • Kattis1

    Elwiras: Åkte du in för att se så Sigrid mår bra?
    Hoppas du inte känner dig lika mörbultad idag...

    Jag har åkt på halsont och förkylning, så det blir en lugn helg här. V.38 i morgon, så jag hoppades slippa virus och infekt. nu...

  • malidad

    Elwiras; håller tummarna för att du ska slippa fler dramatiska händelser och att både du och Sigrid mår bra! Snart är hon hos er och denna pina är över. kram

    Bajjelen;Det var det värsta jag har hört!!!!!!!! Så fär det bara inte vara. Lider med er. Man vill ju så gärna ha det lilla man kan få av sina små älsklingar. Beklagar verkligen.

    Kattis1: hoppas att du slipper bli sjuk. Det krävs ju alla våra krafter för det som komma skall. Håller tummarna för att det snabbt går över.

    Själv har vi haft en orolig natt. Det började med att jag fick rosa flytningar, ganska rikliga på jobbet igår. mådde illa på morgonen och spydde, sedan kom det tillbaka på kvällen. Spydde när jag kom hem, ordentligt. Sedan satt jag med hemska värkar, helt oregelbundna dock i soffan halva kvällen. Gick och la mig och har varit uppe varannan timme hela natten. Spydde igen på morgonen, jäkla hormoner och får sammandragningar så fort jag går. Inget bra i dag alltså.

    Hoppas ni andra får en bra helg!

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar, del 6