Mizz Turko,
Det är inte så enligt min läkare - efter 3 mf i rad, sa han direkt att mina chanser att föda ett barn är sådär 50/50. Han har alltså inte åsikten att varje graviditet är en ny sak, utan har jag haft flera mf, är jag i hög risk för ett till. Jag har absolut fått prioritetet att komma in och göra VUL och har fått 'lov' att vara lite paranoid och pessimistisk. Han är 'vanlig' gyn, dock rätt påläst om mf. Tycker du ska byta gyn! D
(Nu i v 11, och hjärtat slog bra i förrgår, peppa peppa).
Tillbaka till den originala frågan, tror jag det beror på anledningen till missfallet. Jag fick också se hjärtslaget i v. 7, men det spelade ingen roll, fostret dog ändå (min förra grav). Som någon skrev, kan det vara så att det var problem med att få näringen till fostret vis moderkakan, och sådana mf sker i sådär v. 6-8 (tror jag, är inte jätte påläst om just detta problem).
Och det här med statistiken 3-5% efter man har sett hjärtslag i v. 7, tar jag med en nypa salt - det är bara en statistik, och säger inget om var och ens egna risk. Har man haft flera mf, har man större chans att få ännu flera, om man inte har hittat anledningen till dem, har jag alltid fått höra.