• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • kiwi81

Nu har jag en till fråga... kan man ha ÄL-flytningar i mer än en dag? Jag verkar ha det idag oxå....

Och så kom jag på en till fråga: när är det vanligast att man får ÄL i relation till ÄL-flytningar eller i relation till stegrad ÄL-sticka?

KRAM och hoppas att ni njuter av en toppenhelg!
  • kiwi81

Nu har jag en till fråga... kan man ha ÄL-flytningar i mer än en dag? Jag verkar ha det idag oxå....

Och så kom jag på en till fråga: när är det vanligast att man får ÄL i relation till ÄL-flytningar eller i relation till stegrad ÄL-sticka?

KRAM och hoppas att ni njuter av en toppenhelg!
  • Minnie69

ÄL-flytningarna ska ju helst komma innan och fram till ÄL ungefär, de baseras ju på östrogenet och är lite av en förreaktion till LH-stegringen som LH-testerna/Ägglossningstesterna registrerar. ÄL-testen ska indikera mer i sista minuten att nu kommer ägglossningen. Kör på redan vid flytningarna och öka takten vid positivt på ägglossningstest

• timmisen

Jag ligger lite lågt , för jag har nog ingen äl denna månad. Känns tråkigt förstås, ja ja kommer nya försök nästa månad.

• timmisen

Jag brukar få så tydliga äl-flytningar, men nu är jag alldeles "torr" och inget som helst utslag på äl-testen. Men det är ju så ibland, hoppas på bättring nästa månad (äl runt 13 juni, känns förstås som en evighet dit).

• tiamant

timmisen: Du får trösta dig med att jag inte heller fick ÄL denna gång... Vilken dos äter du? Kommer du att äta samma eller ökad nästa kur? Jag äter 2 tabl/dag. Jag ska träffa läkaren nästa vecka och se vad han säger.

• kiwi81

Timmisen, vilken cd är du på nu då? Jag är på cd 40 och verkar vara i ÄL-tider nu (!)... får se om 2 veckor om mensen dyker upp. Hade gett upp när jag på dag 36 inte hade vare sig flytningar, pos ÄL-sticka el progestronprov över 1,5 (efter dubbelkur pergotime + metformin). VUL visade en follikel på 15mm och en slemhinna på 8mm. Gyn sa att det var kört och skrev ut provera och trippelkur pergotime, men sa att jag kan vänta en vecka utifall att jag får mens själv (hade en slemhinna på 8mm och gillar inte provera-biverkningar), men så på dag 38 fick jag plötsligt ÄL-flytningar och pos ÄL-sticka... så jag väntar 2 veckor innan jag börjar med provera..annars blir det trippelkur som väntar! Hoppas att ÄL kommer imorgon för din del!

• nallebusig
    timmisen skrev 2009-05-17 12:19:57 följande:
    Jag brukar få så tydliga äl-flytningar, men nu är jag alldeles "torr" och inget som helst utslag på äl-testen. Men det är ju så ibland, hoppas på bättring nästa månad (äl runt 13 juni, känns förstås som en evighet dit).
    den mån jag blev gravid hade jag knappt ¨ågra flytn alls, tycker att man fick mindre o mindre ju fler mån man åt pergo
Svar på tråden Pergopinglorna del 17