• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • Kinne79
    Pumanprinsen skrev 2009-05-14 12:29:51 följande:
    Har fått ihop det, blir tåg till boden åker på fredag och framme lördag 624krFlyg tillbaka , åker söndag 19.30, framme 23.30 för 1059kr.Visst blir allt lite krångligt men så får det blir. Nackdeler är att jag kan boka först om en vecka när jag får pengar. Får hoppas att det fortfarande finns biljetter då.xxJessikaxx- kan inte vara så krångligt att ta sig från Boden till Luleå?
    Åh, vad romantiskt! Hoppas verkligen att det tar sig där uppe i norr, vilken mysig berättelse isåfall.
  • kiwi81

Avvaktar med proveran en vecka och ser om jag inte får spontan mens (hade ändå en slemhinna på 8mm), annars börjar jag med proveran. Är ingen dum idé att testa med ÄL-stickor.. ska se om jag har några kvar..

Angående BMI, så hade jag ett BMI på 18 (längd 158cm vikt 45 kg) när vi började syskonverkstaden. När jag blev gravid med sonen vägde jag 47-48 kg. Min gyn sa att det vore bra om jag gick upp lite i vikt, men det gäller kanske inte alla. I mitt fall så behövde jag få upp östrogennivåerna eftersom de var superlåga (östrogen produceras i äggstockar och fettvävnad, eftersom jag inte hade ngn produktion i äggstockarna fick jag öka på fettvävnaden). Nu har jag gått upp till ett BMI på 20,4 (51 kg) och hormonnivåerna har förbättrats!

Tack för alla goda råd!

• Stella Kardunn

Nu är jag förvirrad och vill höra lite om era erfarenheter i ämnet.

Först och främst lite bakgrund:
    1. Jag har alltid haft regelbunden mens när jag inte ätit p-piller, cykeln har legat på 25-27 dagar.
    2. Jag åt 4 enkelkurer på rad med Pergotime. Då försköts cykeln så jag fick mensen dag 28 istället.
    3. När jag åt första dubbelkuren försköts cykeln ytterligare och mensen kom dag 30.

Så till problemet:
    Nu har jag ätit andra dubbelkuren och är inne på dag 33 och har fortfarande inte sett röken av mensen. Hade lite ont på sidorna på dag 29 så jag förväntade mig att mensen skulle dyka upp dagen efter, men det gjorde den inte och har som sagt fortfarande inte gjort det. Jag har "såklart" tagit ett gravtest som visade negativt (digitalt så inga avläsningssvårigheter där).

Vad är det som händer tror ni? Just nu känns det bara som jag går från att ha koll på min kropp till att inte ha någon koll alls

• tiamant
    Stella Kardunn skrev 2009-05-14 20:40:57 följande:
    Nu är jag förvirrad och vill höra lite om era erfarenheter i ämnet. Först och främst lite bakgrund: 1. Jag har alltid haft regelbunden mens när jag inte ätit p-piller, cykeln har legat på 25-27 dagar. 2. Jag åt 4 enkelkurer på rad med Pergotime. Då försköts cykeln så jag fick mensen dag 28 istället. 3. När jag åt första dubbelkuren försköts cykeln ytterligare och mensen kom dag 30. Så till problemet: Nu har jag ätit andra dubbelkuren och är inne på dag 33 och har fortfarande inte sett röken av mensen. Hade lite ont på sidorna på dag 29 så jag förväntade mig att mensen skulle dyka upp dagen efter, men det gjorde den inte och har som sagt fortfarande inte gjort det. Jag har "såklart" tagit ett gravtest som visade negativt (digitalt så inga avläsningssvårigheter där). Vad är det som händer tror ni? Just nu känns det bara som jag går från att ha koll på min kropp till att inte ha någon koll alls
    Har du kollat med ÄL-test att du hade ÄL den här pergo-kuren?
  • Pumanprinsen
    Love is everything skrev 2009-05-14 17:16:46 följande:
    Lycka till Pumanprinsen!Vad tråkigt att ni inte får fortsätta under sommaren! Kanske kan vara bra med uppehåll om man hållt på ett tag? Lycka till iallafall!Fick svar från läkaren idag, mitt progesteronvärde var 2.o dag 26! Alltså ingen ÄL, men det hade jag ju inte räknat med ändå denna månaden! Längtar till den nästkommande behandlingen med inseminationen!!! Men han sa att ÄL skulle kunna dyka upp ändå... Jag vet inte vad jag ska tro. Frågan är bara om jag måste äta Provera i 12 dagar för att få mens nu då? Vad tror ni?? För med så liten prog.halt är det ingen stor chans att få egen mens...
    Tack! Vi har redan haft ett uppehåll så det vill vi inte ha igen, därför gör jag mig en dyr resa för en övernattning

Vet inte riktigt vad vilket progesteronvärde man måste ha som minst för att lyckas. Men såå kul att ni får behandling med insemination! Hoppas att dina värden går upp och det tar sig vid inseminationen.
    Kinne79 skrev 2009-05-14 19:09:18 följande:
    Åh, vad romantiskt! Hoppas verkligen att det tar sig där uppe i norr, vilken mysig berättelse isåfall.
    Ja det hade varit en fin berättelse
  • challis777
    tiamant skrev 2009-05-14 21:27:44 följande:
    Stella Kardunn skrev 2009-05-14 20:40:57 följande: Har du kollat med ÄL-test att du hade ÄL den här pergo-kuren?
    Jag tror som du, att det kanske inte skedde nån ägglossning den här gången.

...men jag hoppas ju så klart att du är en låghormonare där gravtestet inte visar positivt förrän Bim +!
  • xxJessikaxx

Har sagt det förr men min son blev till på ett progvärde på 2,3...inte 23 alltså, jag hade 2,3 den gången...

• icka76

Jessika: Nu är det väl snart dags för er att köra igång verkstaden igen? Tänk vad fort tiden går, kändes som det var jättenyss vi hade våra mf/ma

• challis777
    xxJessikaxx skrev 2009-05-15 10:49:37 följande:
    Har sagt det förr men min son blev till på ett progvärde på 2,3...inte 23 alltså, jag hade 2,3 den gången...
    Va!? Vilken härlig historia! Jag trodde att det var omöjligt om det var under 20. Vad skönt att veta (ifall jag skulle få ännu ett lågt värde)!
  • Stella Kardunn
    tiamant skrev 2009-05-14 21:27:44 följande:
    Stella Kardunn skrev 2009-05-14 20:40:57 följande: Har du kollat med ÄL-test att du hade ÄL den här pergo-kuren?
    Nej inte den här kuren, jag fick ta progesteron prov efter första dubbelkuren och då hade jag 75 på första och 29 på andra.

Innan jag började alla kurer hade jag 30 och 15, så jag tror jag har ÄL på egen hand också.
Svar på tråden Pergopinglorna del 17