• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • timmisen

Tack för era svar, men jag äter inte pergo sedan några månader tillbaka pga att jag brukar få egen ägglossning. Det är bara lite ovanlig situation då jag för det mesta får äl, nästan så jag känner mig lite "bortskämd" med det. Å andra sidan funkar det inte i alla fall, blir inte gravid. Idag är jag på dag15 av 29 (mitt i äl-tid). Nallebusig tanken har slagit mig att just för att det är en annorlunda månad så kanske det betyder nå´t, men återigen jag äter ju inte pergon? Det är egentligen ok, har helt enkelt inte äl denna gång.

• Viktoria5

Hej Hej
    Jag är på dag 20 idag. Hade enligt stickor ÄL tors-fred (dag 17-18) Hade nog(kommer inte riktigt ihåg relativt mkt flytningar före) Men så idag hade jag en liten men "trådig" flytning. Nu försöker jag tyda kroppen på om jag haft ÄL eller inte... Har lite halv menssmärta nu de sista dagarna...
    Kramkram

• nallebusig
    timmisen skrev 2009-05-17 18:31:17 följande:
    Tack för era svar, men jag äter inte pergo sedan några månader tillbaka pga att jag brukar få egen ägglossning. Det är bara lite ovanlig situation då jag för det mesta får äl, nästan så jag känner mig lite "bortskämd" med det. Å andra sidan funkar det inte i alla fall, blir inte gravid. Idag är jag på dag15 av 29 (mitt i äl-tid). Nallebusig tanken har slagit mig att just för att det är en annorlunda månad så kanske det betyder nå´t, men återigen jag äter ju inte pergon? Det är egentligen ok, har helt enkelt inte äl denna gång.
    utan pergo så kunde jag få äl på dag 17
  • challis777

Jag har varit spyfärdig flera gånger i dag. Först tänkte jag att det kanske skulle kunna vara ett väldigt tidigt tecken på graviditet. (Positivt tänkande!)

...Men snabbt kom jag på att det nog är troligare att det beror på allt vin jag drack i går, lagade mat till ett 40 årskalas och sen var det schlager och rödvin hela natten...

Jag har dagdrömt i dag om hur man ska berätta den glada nyheten för far och morföräldrar. Åh tjejer, vad gravida vi måste bli nu! Hoppas hoppas hoppas...

• systerK

Jag åt min sista tablett av Provera i torsdags. Är på dag 4 efter jag slutat och har ännu inte fått någon blödning. Vi är ju alla olika, men någon som vet hur länge man kan behöva vänta på blödning?

• LuPeRo
    systerK skrev 2009-05-18 11:03:32 följande:
    Jag åt min sista tablett av Provera i torsdags. Är på dag 4 efter jag slutat och har ännu inte fått någon blödning. Vi är ju alla olika, men någon som vet hur länge man kan behöva vänta på blödning?
    Jag själv fick vänta allt från 2 till 14 dagar innan mensen kom.
    Vanligast var nog runt 9 dagar.
    Håll ut, den kommer nog snart med dunder och brak
  • FallenMadonnaWithTheBigBoobies
    LuPeRo skrev 2009-05-18 11:14:55 följande:
    Jag själv fick vänta allt från 2 till 14 dagar innan mensen kom. Vanligast var nog runt 9 dagar. Håll ut, den kommer nog snart med dunder och brak
    Tar det alltid längre tid med Provera? Jag tycker jag har hört om så många som får vänta länge på mens. Jag brukar få Primolut Nor istället och jag börjar blöda som en klocka 2-2½ dygn efter sista tabletten. Jag är så säker på det att jag bokade tid för follikelkontroll samma dag som jag åt första tabletten. Jag visste ju vilken dag 1 skulle vara.
  • Love is everything

Måste fråga experterna:

Idag är jag på cd 33, ingen mens i sikte (brukar få den mellan dag 32-34). Men som sagt, så har jag ju förmodligen inte haft nån ÄL denna gång, då jag varit ostimulerad. Har inte haft några som helst symtom... Däremot fick jag utslag på ÄL-stickorna mellan dag 17 och 22, varken mer eller mindre någon av de dagarna. Fortsatte inte testa... Vet att de kan ge falska utslag om man har PCO-S! Vad tror ni? Har jag haft ÄL?

Sen undrar jag hur jag ska gå vidare? Ska jag:
    *ta Provera som jag gör när jag inte får min mens?
    *vänta och se om mensen iallafall dyker upp om ett par dagar?
    *ta Pergotime direkt? (För det kan man väl egentligen göra??)

Vill ju köra igång så tidigt som möjligt, varje dag känns som en evighet......

Tacksam om nån har ett klokt svar!!!

• kiwi81

Love is... Jag tror att det är bra att få en mensblödning innan pergotime. Kroppen gillar cykler och ett befruktat ägg gillar en ny tjock slemhinna att bona in sig i. OM du fick ÄL dag 22, så borde du få mens ca dag 36, alltså om 3 dagar. Om jag vore du skulle jag vänta tills dess och om jag varken fått mens eller positivt graviditetstest så skulle jag börja med provera och sedan pergotime. Hur tycker din gyn att du ska göra? För visst är det insemination som gäller den här månaden? Vad innebär eg insemination?

Syster K, jag tror att det är olika för alla det där med provera. Jag har ätit provera 3-4 ggr och alla gånger fått mens samma dag som jag tagit min sista tablett (ätit 1 tablett i 10 dagar då).

Timmisen, den cykeln jag blev gravid med min son hade jag inga ÄL-flytningar! Så jag fortsätter hålla tummarna att du plussar snart!

Svar på tråden Pergopinglorna del 17