• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10

Nosce Te Ipsum
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-21 11:26
    Behandlingslista 7:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 22:39
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger (forts.):

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10
  • StoraD

hej sötnosar!

Sissela, ok då var det som jag tänkte. Men vad konstigt med TSH! Det är ju ngt man kollar vid mf-utredningar. Däremot vet jag inte vilka värden som brukar anses vara gränsvärde då. Hoppas ändå att det finns en så "enkel" förklaring.
    Jag har ingen adress till Christiansen tyvärr.

Bettan: ja, kromosomprovet tog ca 1 månad för oss har jag för mig resten gick snabbt. Ja, du ska nog inte ha så höga förhoppningar. Jag fick själv ringa efter en 10 dagar och fick mina resultat. De sa att allt var normalt, och sen tack och hej. Jag frågade "vad händer nu" och fick svaret "ingenting, förmodligen är ngt fel, men den moderna läkarvetenskapen vet inte vad det är, så är det ibland. Hej då".
    Men förhoppningsvis får du en bättre behandling än vad jag fick!

CIa: tack för att du frågar söt! Det är faktiskt lite bättre m illamåendet, jag mår lite illa till och från men inte alls sådär jobbigt mkt hela tiden. Men jag gillade ju mitt illamående ändå, så att jag hoppas att det kommer tillbaka litegrann sådär!
    Jag kan tänka mig att det är skönt att jobba lite vännen, det låter som en bra plan!

• BettanB

lillaD: det är ungefär vad jag förväntar mig också. Han var ju inte så särdeles intresserad ens från början så. Tror vi fick 5-10 min att dra anamnes på och sen tog han ju inte ens en tredje del av proverna som räknas upp på internetmedicin. Lupus fick jag tjata för att få, trots reumatism i släkten och begynnande värk i händerna.  Är så himla besviken och känner mig ensam och maktlös. Just nu känns det inte ens som om jag har sambon med mig på tåget.

Sissela: Någon adress har jag inte, men Ole finns ju på rigshospitalet i Köpenhamn; fertilitetskliniken där.
    Förresten undrar jag också över sköldkörtelproverna; borde inte de tas i slutet på cykeln, som sagt?

Nosce Te Ipsum
  • Finessan

Åh, en bebis till! {#lang_emotions_baby} STORT grattis a80 till världens mest underbara lilla Nea! Jag gissar att hon är alldeles perfekt.

Sissela, jag beklagar så mkt.

Det fanns inga funderingar när jag blev sjukskriven. Jag klappade ihop fullständigt på ett sådant sätt att jag blev rädd. Kroppen började reagera tillslut och det blev riktigt otäckt. Jag pluggade samtidigt och var mitt inne i slutfasen av inlämningar, rapporter och tentor. Visste inte vad jag gjorde tillslut, tappade minnet och rasade när jag kom hem om dagarna. Gick som i ett vacuum. När jag träffade läkaren första gången så grät jag bara.

Heltid i tre månader och inga försök under tiden. Insåg att jag behövde stärka både kropp och själ först. Det var jobbigt att ta sig tillbaka, men det gick och sen gick ju allt vägen också.

Jag undrar om inte DND har Dr C:s kontaktuppgifter?

• EMND

Hej!
    Sitter här och funderar vem ska jag skriva först till, Sissela, A80, LillaD????

A80 Uh, så dramatsikt. För 10 åe sedan låg min syster på förlossningen på US och födde sitt tredje barn. Förloppet var lik din och jag var närvarande. Igår firade vi honom och jag tänkte på dig. Grattis til dottern och hoppas du återhämtar dig fort. 

LillaD Du sköna människa, tack att du frågar, ja jag jaggar min ÄL nu, trots på smygg då min man vill att vi ska bara slappna av och låta bli tänka. Det finns ju mycket i det han säger men hur gör man när det käns att hela mit liv avgörs på stickorna. Hoppas ditt illamående kommer tillbaka. Hoppas du inte tycker jag är elak, jag vill att du ska må bra rarring! Och vi som har råkat ut för mf/ma mår br aav att må illa. Eller hur!

Sissela Känner mig så mycket i dig och dina inlägg. Att granska alla värde, fösöka komma åt alla duktiga läkare i världen, läsa om alla möjliga behandlingar och använda dem. Idag sitter jag här knappt ett steg längre än jag var i juni förra året. Jag har tusen frustrationer i mig och önskar bara kunna slappna av och bli gravid. men det verkar att jag har motarbetat min egen biologi genom alal ansträngningar. Mitt TSH har gått ner till 1.7 (det var 3,5). Läkarana (utom dr B) säger att det inte var illa förut heller. :-0 Jag är trött att vara min egen läkare, och trött på att trötta ut min man men alla goda råd om vitamner, kyllan, värmen... Jag har pratat med dr C. det är ju bara att ringa Rygshospitaletet och be bli kopplad till honom. Gick jätte bra, snababre och enklare än att ringa sin hemläkare. Men INGEN av läkarna (och jag bad minst 5 ) ville remitera mig til honom. Varför Danmark när vi har motsvarande vård i Sverige? Jag har inga kloka råd att säga till dig utom bara säga att jag vet precis vad du går igenom. Det är vägen man måste gå för att lugna sitt samvete. Troligen inget påvisbart fel kommer att visas någonsin och jag önskar dig bara att du inte bränner dig på all väntan och tiden som går. Kram.

• babblar på

Sissela: nä vad tråkigt. Kram kram

Iske. Vad sa de om att bäbis blivit lugn? Jag tycker min är jättelugn mot innan. Ska de bli det?
    Bra att tappen var så lång på dej iaf. 4 lät ju väldigt långt.

a80: åh grattis! Förstår att du fick panik. Tur att allt gick bra. Grattis grattis! Mysigt

vinkar till alla andra också!

• Iske

babblar på skrev 2009-03-29 18:59:55 följande:

Sissela: nä vad tråkigt. Kram kramIske. Vad sa de om att bäbis blivit lugn? Jag tycker min är jättelugn mot innan. Ska de bli det? Bra att tappen var så lång på dej iaf. 4 lät ju väldigt långt. a80: åh grattis! Förstår att du fick panik. Tur att allt gick bra. Grattis grattis! Mysigtvinkar till alla andra också!
    Tydligen så är det vanligt att dom vänder kroppen utåt och sparkar innåt och då känner man inte av det lika mkt...... då det börjar bli trångt där inne....
  • Idun 78

a80, jättejättegrattis till lilla Nea! Vilket fint namn!!

Ja vem har näst i tur till BF? Jag har BF 3e maj, men jag räknar kallt med att gå över tiden... (optimist, jag ). När har ni andra, BP, Lycka, Iske... ?

• Mikes bride

Wow, a80! Jätte grattis till tösen med det underbara namnet!

Bettan: Rätt så bra här. Har legat lite lågt ett tag då jag är inne i en sån period när det känns som att det aldrig kommer att gå vägen för oss. Men, som vanligt, ena dan är man optimistisk för att nästa dag vilja gräva ner sig.... Antar att rätt många här känner igen sig där.

DND: Här är en till som är på ÄL-jakt. Vill också försöka att koppla bort det, men det går ju liksom inte om man ska ta T från ÄL.... vill ju inte gärna missa då
    Vill önska dig lycka till på din "smygjakt"!

• Iske

Idun 78 skrev 2009-03-29 21:48:26 följande:

a80, jättejättegrattis till lilla Nea! Vilket fint namn!!Ja vem har näst i tur till BF? Jag har BF 3e maj, men jag räknar kallt med att gå över tiden... (optimist, jag ). När har ni andra, BP, Lycka, Iske... ?
    Vi har ju inte förren i juni innan midsommar men som det håller på nu gissar jag på maj...
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 10