• Mamsie

    Sommarbebisarna 2006 i GBG - tredje året!

    Här kommer tråden igen för oss som fick barn sommaren 2006 i Göteborg m omnejd.

    Här pratar vi om allt stort och litet som händer våra små (numera större) barn, deras syskon och om barnens underbara mammor

    Välkomna!

  • Svar på tråden Sommarbebisarna 2006 i GBG - tredje året!
  • Linah

    Hej alla!
    vad dålig man är på att uppdatera sig här, sitter ju vid datorn varje dag, men ändå blir det inte av!

    Hilma har fått ärva cykel av Hannah, och hon lärde sig nu i helgen att cykla....eller ja, hon lärde sig iaf att man måste trampa själv för att de ska gå framåt, innan har honvarit nöjd med att sitta på och bli puttad ( har ett längre handtag i bak som man kan hålla i)
    ödmjuk som hon är, så ropade hon högt att hon är -världens bästa duktiga tjej. när vi cyklade fram och tillbaka på cykelbanan utanför

    vi har haft en liten tid med sjukdomar här, Hilma hade först öroninflammation, för att sedan gå äver till 40 graders feber, och när den väl sjönk så kom utslag över hela kroppen, tydligen någon allergick reaktion, men nu ska det väl vara på bättringsvägen. hon var jätteduktig och tog medicinen utan minsta gnäll, tom på jourcentralen var de imponerade. aldrig sett en unge ta medicin utan att säga nåt, löftet om att få titta i hemliga lådan hjälpte nog till en del.

    Hannah är stora tjejen och har tappat 2 tänder (dragit ut själv, modig...)
    så en söt liten glugg har hon nu i underkäken!

    själv kämpar jag på med skolan, roligt, men tidskrävande ibland, då man tyvärr har alldeles för många grupparbeten där inte alla drar sitt strå till stacken...
    längtar efter "sommarlov"... då jag visserligen ska läsa kurser på halvtid, men de är åtminstone på distans, så det blir lite lugnare!

    Roligt mamsie, att ni försöker er på en till...själv säger jag nu aldrig fler, och definitivt inte sladdisar, men man kanske hinner ändra sig

    Hoppas att ni alla mår bra

    kram från Alingsås

  • Mamsie

    Hej på er!
    Jag tyckte också vi kunde vänta med tvåhjuling till nästa sommar och då köra utan stödhjul. Men en granne som är född i mars -06 fick tvåhjulingen i höstas och vi såg redan då Max's intresse.
    Nu cyklar de två grabbarna tillsammans med en 4-åring omkring här på gården och har jättekul!
    Vi har lyckats få innergården nästintill bilfri så det är en barnvänlig miljö. Annars hade jag aldrig vågat släppa ut honom såhär!

    Ankan, jag blir trött bara jag läser om dina planer. Hur orkar du planera in mer??

    Gonatt tjejjor!

  • Lovis 1

    ankan. shit du är inte lite fullbokad?! ett år redan, oj vad tiden går fort!!

    Stella blir 6 v idag, ja tiden går rätt fort.

    cykel: Leia har en 2-hjuling sedan ett år tillbaka, älskar sin cykel o är grym på att kontrollera den, o eftersom vi bor i ett kanon-område utan bilar så är det lugnt, vi är ju med alltid när hon cyklar och hon kan tom bromsa själv, vi cyklar ihop till affären, verkligen roligt! Hennes kompis anna brukar med cykla med henne, de är så söta ihop fast anna hänger inte med i Leias fart alls..


    linaH: Vad e det du läser?


    tea: Tack tack! Jo vars det går väl framåt, jag känner mig dålig idag, det går mkt upp o ner för mig, var hos kirurgen idag o jag ska operera bort hela gallblåsan den 2 juni, har ju legat inne en v för gallsten (på kirurgen o kk) o även åkt in o ut från akuten o så har jag lyckats få bröstböld o det är sådär mysigt, var på kk 3 ggr för den o de har punkterat den o sugit ut var men den är ej läkt o jag känner av den allt mer, så ant måste de hitta på ngt mer, suga igen eller dränering vet ej, orkar ej med det riktigt!

    Stella mår lite bättre tycker jag, vi var på barnkirurgen igår o de grejade lite med tarmarna o vi ska göra det själva nu minst 1 gång per dag, tarmsond o rektalinstrument in i baken för att tänja ut vid operationsärret... hon blir mer tillfreds när de tömt tarmarna för henne.


    Leia 060630 min älskade lejonunge, Stella 090325 min älskade stjärna
  • gbg30plus

    Här var det inte mycket aktivitet. Lägger in lite aktuella bilder på mina små Bianca min lilla tokfia, maj-09Mamma och nyvaken Elliot, maj-09

    Hoppas allt är bra med er andra! Själv så längtar jag som en tok till semestern, bara 3.5 veckor kvar nu! Blir dock hektiska veckor med mycket på jobbet, men sen ska jag vara ledig i 8 härliga veckor.

  • Lovis 1

    gbg: vilka härliga foton du lagt upp!! Bra att du skriver lite så tråden hoppar fram i favoriter, man glömmer av den annars.


    Med oss är det ok, stella växer för fullt o väger 5.5 kg nu. vi har besök på sjukhuset en gång per vecka, hos stomiterapeuten, och oftast är en läkare där med. 
    Om en vecka ska jag opereras, de tar bort min gallblåsa, ska bli skönt o slippa åka till akuten lite då o då...vilket jag behöver när jag får rejäla kramper.
    Nu precis har jag o leia bakat kanelbullar, mums, det största projekt jag gjort på flera månader... annars har vi mest vart på sjukhuset o försökt överleva vardagen. Men nu som sagt så är det lite lugnare ett tag.
    Kan ej lägga in foton här på fl, fattar ej varför men de kommer ej in trots att "jag gör allt rätt", men gå in på facebook o adda mig så ser ni nya bilder på stella i alla fall.
    Hur går det för er andra?

    Några mer gravidisar här i gamla gbgsommar2006 tråden?

    Vad har ni för sommar-planer?!
    Leia 060630 min älskade lejonunge, Stella 090325 min älskade stjärna
  • Örnen76
    gbg30plus skrev 2009-05-26 16:16:27 följande:
    Här var det inte mycket aktivitet. Lägger in lite aktuella bilder på mina små Hoppas allt är bra med er andra! Själv så längtar jag som en tok till semestern, bara 3.5 veckor kvar nu! Blir dock hektiska veckor med mycket på jobbet, men sen ska jag vara ledig i 8 härliga veckor.
    Fina bilder
    Härligt att vara ledig i åtta veckor!
    kika gärna in i min blogg ornen.blogg.se/
  • Blå Flygare

    gbg30: Shit vad Bianca växt. *luktar lite extra på A, du kommer aaaaldrig bli då stor *

    Vet inte vad jag ska tro om vad som hände idag. Satt i amningsrummet på Åhlens så kommer det in ett par som ser lite off ut eller hur man ska säga. Flickan ligger i vagnen o skriker och mamman fipplar lite med nappen o filten. Pappan frågar mig om A är en pojke och sen om vi kan byta. Trodde först han pratade om plats eller nått men sen fattade jag att han menade barn! Och helt allvarligt. Nä sa jag och då gick de snabbt, flickan skrek fortfarande. Inget blöjbyte, ingen mat inget sådant. Bara ett försök att byta flicka mot pojke?? Man vill ju tro att man själv är knäpp men ALLA i amningsrummet reagerade och tolkade att det var ett seriöst förslag. Gissa om jag höll ungarna inom arms räckhåll resten av tiden på stan!

  • Ankan 77

    Blå myran: Låter ju helt otroligt! Sicken idiot. Har ju svårt att tänkt mig att han kommer att lyckas. Bara han inte knycker någon bebis. Otäckt....

    Nu är det slut på föräldraledigheten. Idag var sista lediga dagen Fast det känns ganska OK.

  • Örnen76

    Blå myran  - det låter ju helt vansinnigt!! vilka knäppa människor det finns!!


    Ankan 77 - börjar du jobba idag eller? hoppas det går bra


    I helgen ska jag, Gustav och min pojkvän Henrik ({#lang_emotions_heart}) åka till Motala och häsla på GUstavs nya kusin Sofie.
    Det är många i min vänskapskrets som har fått bäbis i år och än så länge har det bara varit döttrar. Jag är själv väldigt sugen på ett barn till, men vill vänta ett tag till. Vill ju först se hur jag och Henrik fungerar som sambos...hihihi!


    kika gärna in i min blogg ornen.blogg.se/
Svar på tråden Sommarbebisarna 2006 i GBG - tredje året!