• purskis

Barn med ITP

Min knappt 2-åriga son har ITP, och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med föräldrar som antingen har det själva eller vars barn har/haft det.

• Svar på tråden Barn med ITP
  • sassa och bebben

Ja nu e jag hemma för andra gången.
    Timmy svarade inte på trom behandling(immunglobelin)
    Har nu rasat ner till omätbara värden igen suck.
    I ons på börjades kortison behandling sex tab om dagen.
    Som smakar bläääääää.
    Hoppas hoppas han blir bättre nu.
    Tyvärr får inte min son roa sig med att vara påsk gubbe och fixa med påsk brev och sånt.Han får inte lämna sjukhuset.
    vi e tillbaka på ruta ett.

• filöifjonkan

Dagens värde var 190 vilket i och för sig är bra men nu oroar jag mej för att det kanske håller på att sjunka igen eftersom det låg på 335 förra veckan. Kan det variera så här mycket och var ligger hennes "normalvärde" undrar man ju. Man borde ta en blodbild på barnen så länge de är friska så att man hade nåt att jämföra med...Sänder en styrketanke till Timmy &co. Kämpa på!

• purskis

sassa och bebben: Usch, vad tråkigt! Jag tänker på er och hoppas Timmy får komma hem snart! Har han tagit benmärgsprov?

• sassa och bebben

Jipppppppppiii nu har värdena stigit till 20 känns hur skönt som helst
    japp han tog benmärgsprov i början på veckan. men svaret dröjer tills nästa vecka.
    vi har fått permis till på söndag. Så Timmy har fått komma hem till sina leksaker för första gången på 2 veckor.

Tack för erat stöd och för att ni tänker på oss.
    kramis till er alla

• purskis

Men åh vad härligt att värdet stigit! Ha nu en trevlig helg!

• sassa och bebben

Vi fick åka hem igen!!!!!!värdet va nu 68 w000000000000000w!!!!
    Ska till sjukhuset i morgon för mer prover och hoppas han blir utskriven....
    Hoppas på att värdena är på 100. kanske önske tänkande..
    Hoppas ni har haft en trevlig påsk.

• sassa och bebben

Värdena va 90 i dag...............
    Och Timmy blev utskriven.
    Ska på återbesök nästa vecka för mer provtagning.
    Gudars va livet känns härligt nu....förutom mitt besök på apoteket.
    Det blev ett dyrt besök...men det e det värt.
    Hoppas det går lika bra för alla andra ITP:are

• purskis

Åh så härligt! Vi testar ju med två veckors mellanrum nu, nästa gång blir nu på måndag.

• filöifjonkan

Dagens värde på dottern var 119 så nu håller det på att sjunka kraftigt. Ny koll ville man ha redan på måndag. Usch vad trist. Vi som redan trodde att det hade börjat stabilisera sig....

Svar på tråden Barn med ITP