Barn med ITP
Min knappt 2-åriga son har ITP, och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med föräldrar som antingen har det själva eller vars barn har/haft det.
Min knappt 2-åriga son har ITP, och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med föräldrar som antingen har det själva eller vars barn har/haft det.
Dotterns värde var idag 77 så det sjunker fortfarande. Få se när det svänger, om det svänger. Går det under 20 blir det ny droppbehandling igen. Inte kul för en 4-åring att igen ligga två dygn med dropp och veta att man börjar kräkas efteråt. Nåja ny provtagning på torsdag. Hur länge månne det tar innan ITP läks ut om det inte blir kroniskt. Vår dotter fick ju diagnos för en månad sen och innan dess tror vi att hon varit sjuk ca en månad.
filöifjonkan: Usch vad trist, hoppas det ordnar upp sig! Till oss har de sagt att icke-kronisk ITP kan man ha kvar i upp till sex månader, blir det mer än sex månader är det kroniskt. Det vanligaste var dock att det läkte bort inom 2-3månader.
Vi tog ju prov igår. Eller prover, för det blev fel på det första och vi fick lov att åka tillbaks och ta nya igen. Hoppas det inte sjunkit, för nu ligger maken inne på sjukhus, vi vill inte ha fler personer i familjen där..
Gud va tråkigt att höra.
Tänk om det hade funnits en dunder medicin till våra stackars barn.
Timmy får kortison.En massa piller. sen e det bi verkningar så då får han lite piller för det med,vi ska ta nya prover imorgon så vi hoppas hoppas att det inte har blivit lägre.
Håller tummarna för er andra att värdena ska stiga och stanna där........
Bläää.
Nu går det ner igen.. ligger nu på 68.
Bara det inte blir mycket lägre för då blir det inläggning igen.
det känns som att detta kommer att bli en lång resa med sjukhus provtagning och värden som hoppar upp och ner som en jojo.
Dagens värde här var 75 så nu hade det ju nästan stått stilla i tre dagar och det var vi överlyckliga över. Vi var beredda på att tillbringa helgen på barnavd. Ny provtagning på måndag.
Sassa o bebben: Hur gick det med benmärgsprovet?
Va skönt att det stått stilla.
Det va bra så det känns skönt.
men värdena verkar ju inte vilja stiga det e lite tröttsamt.
Men vad jag har förstått så e det så här ITP fungerar.
Värdena går upp sen rasar dom ner osv. och så kan det hålla på upp till ett år.
I dag visade provet 85 så det var toppen eftersom det var första gången de stigit av sig själva. Läkarkoll på torsdag.
Nu börjar vi närma oss toppen 94 jippi.
Hoppas det inte går ner bara när han ska trappa ner på kortisonet.
Nya prover på ons.
Nu är vi nere igen. En vecka efter att de hade börjat stiga av sig själva rasade de till 24 och har stampat på stället en och en halv vecka. På torsdag blir det nya prover och om de inte stigit då så blir det ny behandling med dropp i två dygn, blä! Inte så kul för en fyraåring som just lärt sig cykla utan stödhjul att inte få öva sina färdigheter och inte heller hoppa på studsmattan som alla andra barn.
Ja vi är också i en svacka, men inte lika djup som den ni är i.. Han hade 135 senast, ner från 178 två veckor innan. Tog prov igår, men har inte fått svar än. Han har fått blåmärken på smalbenen igen, det kan förstås vara helt naturligt, men man blir ju lite stissig..