• Anonym

Dålig referens från hyresvärd

Hittade ingen bättre kategori att lägga detta i.
    Jag bor i en liten etta på landet ca 10 mil utanför en stor stad där jag jobbar och studerar. Jag väntar barn i slutet av sommaren och skulle verkligen vilja flytta till en större lägenhet inne i stan. Min pappa känner en privat hyresvärd som erbjudit mig en 2:a, men då behövs en referens från min nuvarande hyresvärd och det vet jag att jag inte kommer att få eftersom att jag hade husrannsakan hos mig för ett år sedan och lägenheten blev totalt demolerad av polisen vilket de dessutom vägrat ersätta. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, jag kommer ju aldrig någonsin att kunna få en annan lägenhet!! Är liksom dömd att bo på 30 kvadrat med mitt lilla barn för evigt.
    Någon som har något tips på hur jag ska göra?

• Svar på tråden Dålig referens från hyresvärd
  • korven72

Men alltså... förutom husrannsakningen hur sköter du dig i övrigt?

Är du en rekoperson som betalar och sköter dig? Har du betalningsanmärkningar?

• Anonym

svart tulpan skrev 2009-03-27 22:26:19 följande:

Men alltså... förutom husrannsakningen hur sköter du dig i övrigt? Är du en rekoperson som betalar och sköter dig? Har du betalningsanmärkningar?
    Ja, har aldrig varit sen med en hyra eller så.
    Har en betalningsanmärkning på 200 kr till adressändring från när jag var 18 år, men den är betald sedan länge.
  • Anonym

Jag funderar på om man skulle kunna lämna en tidigare hyresvärd som referens? Tror ni det skulle kunna funka, eller vill en hyresvärd gärna prata med den man hyr lägenhet av nu?

• Marma
    Anonym skrev 2009-03-28 12:59:00 följande:
    Jag funderar på om man skulle kunna lämna en tidigare hyresvärd som referens? Tror ni det skulle kunna funka, eller vill en hyresvärd gärna prata med den man hyr lägenhet av nu?
    skulle nog funka som komplement....men kan du inte fixa de där papprena från polisen där de står attt de gjorde fel. även fast det inte har med hyresvärden att göra. tänkte om nu den nya frågar varför det hände
  • Anonym
    SmåläningsMamman skrev 2009-03-28 13:13:18 följande:
    skulle nog funka som komplement....men kan du inte fixa de där papprena från polisen där de står attt de gjorde fel. även fast det inte har med hyresvärden att göra. tänkte om nu den nya frågar varför det hände
    Tror till och med jag har ett papper hemma där det står, så man skulle ju kunna skicka en kopia på det om hon ändå skulle ringa hyresvärden jag har nu. Fast gör de det om man inte ger dem numret dit, tror ni hon skulle kolla upp det och ringa dit själv?
  • Marma
    Anonym skrev 2009-03-28 13:16:52 följande:
    Tror till och med jag har ett papper hemma där det står, så man skulle ju kunna skicka en kopia på det om hon ändå skulle ringa hyresvärden jag har nu. Fast gör de det om man inte ger dem numret dit, tror ni hon skulle kolla upp det och ringa dit själv?
    menar du polisen? nä, det tror jag inte. de gör väl liksom så lite jobb som möjligt..:P de upp till dig ifall du vill ha deras lägenhet
  • Anonym
    SmåläningsMamman skrev 2009-03-28 13:22:47 följande:
    menar du polisen? nä, det tror jag inte. de gör väl liksom så lite jobb som möjligt..:P de upp till dig ifall du vill ha deras lägenhet
    Jag förstår inte riktigt hur du menar? Tror du missuppfattade vad jag skrev ovan.
  • Marma
    Anonym skrev 2009-03-28 13:38:07 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur du menar? Tror du missuppfattade vad jag skrev ovan.
    tror jag oxå nu... men hon sak väl ringa din hyresvärd....eller fattar jag fel nu oxå.....:P
  • enny signatur

en gamal hyresv'ärd borde väl funger ok? tala emd dom innan bara?

• Anonym
    SmåläningsMamman skrev 2009-03-28 13:43:59 följande:
    tror jag oxå nu... men hon sak väl ringa din hyresvärd....eller fattar jag fel nu oxå.....:P
    Hon har sagt att hon vill ha referens från min hyresvärd... men jag tänkte att man kanske kan komma undan med att lämna en gammal hyresvärd som referens. Bara hon inte ringer upp den jag har nu i alla fall.
Svar på tråden Dålig referens från hyresvärd