• Anonym

Dålig referens från hyresvärd

Hittade ingen bättre kategori att lägga detta i.
    Jag bor i en liten etta på landet ca 10 mil utanför en stor stad där jag jobbar och studerar. Jag väntar barn i slutet av sommaren och skulle verkligen vilja flytta till en större lägenhet inne i stan. Min pappa känner en privat hyresvärd som erbjudit mig en 2:a, men då behövs en referens från min nuvarande hyresvärd och det vet jag att jag inte kommer att få eftersom att jag hade husrannsakan hos mig för ett år sedan och lägenheten blev totalt demolerad av polisen vilket de dessutom vägrat ersätta. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, jag kommer ju aldrig någonsin att kunna få en annan lägenhet!! Är liksom dömd att bo på 30 kvadrat med mitt lilla barn för evigt.
    Någon som har något tips på hur jag ska göra?

• Svar på tråden Dålig referens från hyresvärd
  • Anonym

Anonym (B) skrev 2009-03-29 23:33:31 följande:

Men om du "städade upp" och fixade nya fina tapeter och allt som gått sönder, ser jag inte något problem från värdens sida. Eller har du låtit allting vara?
    Tapeterna sätter jag upp nya innan jag flyttar ut, men ytterdörren och alla hyresgästernas brevlådor har hyresvärden själv fått byta ut.
  • Anonym

Men går det att snabbt som fan skriva sig typ hemma hos sina föräldrar och säga att man bott hemma fram tills nu (är 20) eller snokar de reda på sådant?

• Anonym

Du är inte med i hyresgästföreningen? De brukar ju annars kunna hjälpa till med mycket eftersom de har erfarenhet från det mesta.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-30 02:24:22 följande:
    Du är inte med i hyresgästföreningen? De brukar ju annars kunna hjälpa till med mycket eftersom de har erfarenhet från det mesta.
    Nej, det är jag inte.
  • Anonym (Fel.)

Lilla gumman nu är du ute och cyklar. En husransakan kan inte hävdas, däremot kan beslagen hävdas. Och att polisen skulle ha förstört dina grannars brevlådor kan inte heller stämma. Är det inte så att du är skyldig men försöker få lite sympati här???

• Reglementet

Har du verkligen pengar till att köpa en bostadsrätt? Om du har betalningsanmärkningar, hur ska det gå till?

• Anonym

Anonym (Fel.) skrev 2009-03-30 08:59:57 följande:

Lilla gumman nu är du ute och cyklar. En husransakan kan inte hävdas, däremot kan beslagen hävdas. Och att polisen skulle ha förstört dina grannars brevlådor kan inte heller stämma. Är det inte så att du är skyldig men försöker få lite sympati här???
    Ja, det var det jag menade.
    Jo eftersom att alla brevlådor sitter ihop i en rad har de fått byta ut alla, man kan inte bara byta en.
    Skyldig till vad?
    Reglementet skrev 2009-03-30 09:13:29 följande:
    Har du verkligen pengar till att köpa en bostadsrätt? Om du har betalningsanmärkningar, hur ska det gå till?
    Ja, det har jag. Lånar pengar av en släkting.
  • Reglementet

Okej, men om du inte får bli medlem i föreningen då?

• Anonym
    Reglementet skrev 2009-03-30 12:16:27 följande:
    Okej, men om du inte får bli medlem i föreningen då?
    Alltså det är ju det jag frågar om, om någon vet om föreningen kollar upp referenser och om man skulle kunna undvika det genom att skriva sig någon annan stans?
  • Reglementet

Jag tänkte mer på betalningsanmärkning, som de kan kolla upp. Eller om du har inkomst, så du kan betala avgiften.

Svar på tråden Dålig referens från hyresvärd