• dossanova

    Första gångs IVF´are Jan 08- Del 6

    Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats.

     Länk till föregående tråd:
     
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m39787133.html


    Nya medlemmar är självklart välkommna



    Jag undrar när får vi bli tre i familjen?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 6
  • Pluttemor

     Hej tjejer.. Kopierar samma inlägg i alla trådar..

    Jag var på VUL idag och allting såg bra ut med plutten.. Men mitt blodvärde är dock väldigt väldigt lågt pga allt blod jag förlorat.. Så jag har fått en sjukskrivning på 2 veckor.

    På VUL kunde läkaren (ej samma läkare som förra gången) inte se en tom hinnesäck, så troligtvis var det de som kom ut tidigare under natten.. Hon visade dock stora mörka fält och hon sa att allt det här är blod som måste ut.. Hon menade oxå på att risken för MF finns i och med att jag blöder väldigt mycket..{#lang_emotions_cry} 

    Nu ska jag i alla fall äta 200 mg järn om dagen.. och så bokade dom in mig för ett nytt VUL på fredag, för att titta på blodmassorna igen och ta nytt blodvärde.. 

    Ännu mer otur, jag har åkt på världens förkylning och influensa.. Jag hostar nyser och fryser. Varje gång jag nyser drar det till i hela tjejmagen, så orolig för att det ska påverka fostret som e kvar.. tror ni att det kan vara farligt för plutten med alla nysningar och allt hostande?


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Missne

    pluttens mamma: Åhhh vad jobbigt du har med allt blödande och tänk att du fick se hinnsäcken som kom ut. Håller alla tummar o tår att blödningen som ska ut inte komer påverka "plutten".

  • Jemema

    Pluttens mamma, det låter dramatiskt!! Skönt att plutten mår bra i alla fall Det går INTE att hosta ut en bebis du kan snyta dig i lugn o ro!

    Kram alla i tråden!

  • Pysslig
    Pluttens mamma, vad skönt att allt såg bra ut och toppen att du får vara hemma i 2 veckor och vila och sköta om dig själv. Vanliga sjukdommar påverkar inte fostret så jag instämmer med Jemema hosta loss!
  • Pluttemor

    Tack för era svar tjejer..


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Pluttemor

    Pluttens hjärta har slutat slå, och så har mitt.. dom kunde inte se en hjärtaktivitet.. Jag saknar ord.. jag skall skrapas på måndag..


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Missne

    pluttens mamma: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJ vad ledsen jag blir. Det måste vara en ond mardröm, försöker nypa mig i armen "aj". Det finns inte ord... massor med kramar

  • Wahlma
    Pluttemor skrev 2009-04-24 11:37:55 följande:
    Pluttens hjärta har slutat slå, och så har mitt.. dom kunde inte se en hjärtaktivitet.. Jag saknar ord.. jag skall skrapas på måndag..
    Pluttens mamma, nejje va tråkigt. Finner inga ord för detta. Fy vad trpkigt för dig/er. Många tankar till dig och hoppas du hittar nya tag senare...
Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 6