• Boothwalker

    Retrovagnstråden 15

    Välkommen till Retrovagnstråden!

    Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.


    Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:


    www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com


     


    Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.



    OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 15
  • jagäraf
    PALGBG skrev 2009-05-28 20:00:51 följande:
    Värd att slå till på tycker ni?
    Ja, jag tycker det. Jag hade min till mina två yngsta och sen fick syrran den till sina två. Vi tyckte båda att den var jättebra och jag vet att många andra här i tråden tycker samma sak.
  • Misery

    jag tror att comforten är från 91...vill minnas att min kompis köpte en fast i ljusgrå med det innefodret.

  • AlexandraK
    MissMio skrev 2009-05-28 18:52:42 följande:
    Har Du bild på stolen?!Jag har fixat dynor själv o tycker det är superkul att göra sådant....Kanske kan hjälpa Dig i så fall!!!
    Har du tid med det?! =)
    Vad tar du för en dyna i så fall? Jag kan fixa bild och mått på stolen!
  • AlexandraK
    Tessax skrev 2009-05-28 20:16:01 följande:
    På Tradera finns många Sök på "dyna", "sittdyna" osv.
    Jag hittar inte en enda! Är jag blind eller är det amningshjärnan som gör sitt?
  • AlexandraK
    Tessax skrev 2009-05-28 20:24:15 följande:
    Alexxia: Hittade inte heller några nu när jag sökte men det fanns flera för bara några dagar sen så det kommer nog upp nya snart igen.
    NU läste jag detta inlägget. Bra att inte du heller hittade någon. Började bli lite rädd för mig själv...
  • spuff
    PALGBG skrev 2009-05-28 20:00:51 följande:
    Värd att slå till på tycker ni?
    Brio Comfort är typ den skönaste, smidigaste vagnen att köra! Själv är jag inte så förtjust i skai-varianterna, men gillar du det så slå till

    Låg en turkos i tyg ute på Blocket häromdagen, men den såldes snabbt.
  • MissMio
    AlexandraK skrev 2009-05-28 20:46:54 följande:
    Har du tid med det?! =) Vad tar du för en dyna i så fall? Jag kan fixa bild och mått på stolen!
    Lägg upp en bild i galleriet o så kan vi se om det går att ordna....
    Har Du något tyg eller vad vill Du i så fall ha?!?! 
  • Milla67

    Har jag en retrovagn så vill jag ah en retrosele. Men varför ska det vara såååå svårt att hitta en vit sådan. Vet precs hur min såg ut när jag var lite, nu har min dotter fått min gamla vagn, men selen hittar jag INTE. någon som har en tillövers???

  • tamate
    Milla67 skrev 2010-06-08 13:56:50 följande:
    Har jag en retrovagn så vill jag ah en retrosele. Men varför ska det vara såååå svårt att hitta en vit sådan. Vet precs hur min såg ut när jag var lite, nu har min dotter fått min gamla vagn, men selen hittar jag INTE. någon som har en tillövers???
    Är inne på nr 19 av tråden till ock med =) så välkommen dit

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m51137318.html 
Svar på tråden Retrovagnstråden 15